Baby 16 maanden ineens elk uur wakker

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door meske, 3 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. meske

meske Lid

19 jun 2008
    51
    0
    6
    Hallo dames,

Ik heb even jullie raad en advies nodig.

Onze dochter van bijna 16 maanden is altijd een goede slaper geweest.
    Maar sinds 4 dagen is het drama 's nachts. Overdag heeft ze totaal geen problemen met slapen.

Ik breng haar rond 20 uur naar bed en ze valt dan zonder te huilen in direct in slaap. Maar rond 23.30uur wordt ze wakker en begint te huilen. Na een paar minuutjes ga ik kijken en leg haar terug goed in bed, stop haar in en zeg dat ze moet gaan slapen. Hierna valt ze direct weer in slaap om vervolgens een uur later weer helemaal overstuur wakker te worden. Als ik er niet heen ga binnen een paar minuten raakt ze helemaal overstuur en is de eerste 10 min niet stil te krijgen. Ik probeer zoveel mogelijk haar in bed te laten liggen maar als ze echt zo overstuur is haal ik haar er even uit en geef haar wat te drinken en leg haar weer terug. Daarna slaapt ze ook direct weer verder, echter blijft dit de hele nacht doorgaan en kan ik om het uur of om de 2 uur naar haar toe gaan.
    's ochtends is ze ook al om 6.30 uur wakker, terwijl dit eerst 7.30 tot 8.00 uur was. Jullie snappen al dat ik na een paar nachten ondertussen doodmoe ben.

Hebben jullie enig idee wat het kan zijn? Of komt het jullie bekend voor rond deze leeftijd?

Zou het kunnen dat dit komt door doorkomende kiesjes of misschien een sprongetje?

Alvast bedankt voor jullie hulp!

2. meske

meske Lid

19 jun 2008
    51
    0
    6
    Is er echt helemaal niemand die dit herkend of tips heeft?

3. guusje27

guusje27 Fanatiek lid

16 apr 2010
    4.417
    0
    0
    Hai meis,

MIjn dochtertje is pas 8 1/2 maand oud en sliep ook altijd goed tot 2 weken geleden..precies hetzelfde verhaal als dat van jou! Wij zijn naar een Osteopaat geweest en die heeft haar nu 2x behandeld. Ook heb ik een Puckabag aangeschaft waar zij lekkerder in slaapt. En regelmaat, dat is ook erg belangrijk. Het zelfde ritueeltje elke avond,dit helpt niet alleen om in slaap te komen maar ook de hele nacht door te slapen. Misschien even lekker voor de laatste fles in badje? Dat doe ik ook nu, lekker met zwitsal goede nacht badderen, vindt ze heerlijk. Na bad aankleden,alvast slaapzakje aan, naar beneden, flesje, ff babytv kijken op schoot, naar boven, tandjes poetsen en dan naar bed. Dit doe ik nu een paar dagen en ze slaapt tot nu toe erg goed...thank god! Ik was ook echt na 2 weken aan het eind van mijn latijn!

Misschien heb je er wat aan en ik hoop voor je dat jullie weeer snel lekker mogen slapen!

Liefs Guusje

4. Patjuh2010

Patjuh2010 Actief lid

25 feb 2010
    424
    0
    0
    Wij hebben dit ook een paar keer gehad en ons zoontje had toen oorontsteking.
    Misschien een keer naar de oortjes laten kijken?

Deel Deze Pagina