Eenkennigheid (9 mnd)

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door MG2009, 30 nov 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MG2009

MG2009 Niet meer actief

#1 MG2009, 30 nov 2009
    Laatst bewerkt door een moderator: 30 nov 2009
    Mijn zoontje (ruim 9 mnd) is sinds kort ontzettend eenkennig. Alleen papa en mama zijn goed. Als een van ons erbij is lacht ie naar iedereen en is het een zonnetje, maar zodra we weggaan is het drama, hij krijst de hele boel bij elkaar en is ontzettend zielig.

Hij had het net zelfs bij mijn moeder die hij toch heel goed kent!
    Ben nu zelfs thuis gebleven van cursus (die maar 8x is) omdat ik hem niet bij de oppas achter durfde te laten. Hebben het geprobeerd, maar de hel barste los telkens als ik weg probeerde te gaan.
    Gewoon gaan zou je denken, tja... dat heb ik vorige week gedaan, maar toen heeft mijn man hem na een uur toch maar opgehaald bij mijn schoonzus, zij belde met haar handen in het haar omdat hij onophoudelijk bleef brullen. Zodra mn man er was, was het over. Mn man heeft hem toen maar ff mee naar zijn werk genomen.

Ik weet dat eenkennigheid erbij hoort, zeker op deze leeftijd en dat het een fase is. Maar toch hoor ik graag jullie ervaringen en tips om het hopelijk iets te verminderen.

2. kaatje k

kaatje k Fanatiek lid

Bij mijn zoontje ging het eigenlijk redelijk vanzelf over. Die was ook ongeveer even oud als jouwe nu en moest op die leeftijd voor het eerst naar de creche. We zijn er vrij hard mee omgegaan, dwz wel gewoon achterlaten bij anderen. En wat bleek, hij brulde heel hard, maar zo gauw als wij uit het zicht waren was hij weer happy. totdat ik terugkwam. Als hij mij zag begon hij weer te huilen.... Dat maakte het heel lastig, maar hij wende er wel aan. Alleen de allereerste keer heeft hij wat langer gehuild.

Maar het lijkt er dus bij jou op dat hij blijft brullen... Ik zou toch blijven proberen. Je moet toch af en toe wegkunnen... Het lastige is dat je dat gehuil degene die oppast ook weer niet aan wilt doen... Bij veel kindjes gaat het na een week of wat weer over. Ik zou goed overleggen met degene die oppast hoeveel gehuil ze (en je zoontje natuurlijk zelf) aankunnen. En dan eerst kort weg, en steeds iets langer. Succes ermee!

3. MG2009

MG2009 Niet meer actief

Bedankt voor je antwoord. Ik blijf het idd proberen en ga steeds even weg al is het maar voor een kwartiertje een boodschap doen en hij even bij bijv. schoonmoeder blijft.

Deel Deze Pagina