mijn meisje heeft nu alweer 3 weken last van rode pukkeltjes / uitslag op haar gezichtje / nek en borst. Ben er al eens mee nmaar het CB geweest en die zeiden dat het een rewactie ergens op is...misschien Zwitsal of toch gewoon de hormoonpukkeltjes. Haar huidje voelt op de plaatsen waar ze zitten heel ruw en ook droog aan... Ben benieuwd naar jullie ervaringen hiermee? Als het hormoonpukkeltjes zijn had het dan al niet weg moeten trekken inmiddels?
nou bij elijah zijn die pukkeltjes overgegaan in eczeem, het werd maar niet minder en het reageerde ook op zwitsal, dat ben ik nu pas voorzichtig aan weer aan het gebruiken en dat gaat goed. heb toen van de huisarts een zalfje en een gel voor zijn hoofdhuid gekregen (voor in bad) en na een paar dagen zag het er al heel rustig uit, toen is het overgegaan in berg, daar heeft hij nu nog een beetje last van maar niet erg. je kunt het altijd even aan de huisarts laten zien, die kan zo zien of het eczeem is of hormoonpukkeltjes, die gel en zalf kan overigens geen kwaad, er zit geen hormoon ofzo in.
oke dan ga ik er denk ik toch nog maar eens naar laten kijken...op het consultatieburo kunnen ze er toch ook naar kijken of niet? daar is namelijk vrijdag een inloopspreekuur.
ik weet niet of je bv geeft want dan geef je ook nog hormonen door. het kan een poosje duren voor die pukkeltjes van hormonen weg trekken. Kailynn heeft nu ook pukkeltjes maar het zijn pukkeltjes van droogheid. gewoon na laten kijken!
tot vandeweek nog gaf ik nog steeds iets van borstvoeding...ben nu inmiddels volledig over op de fv. Vorige week had ik de dokter er al naar laten kijken maar hij vond het er niet uitzien als exceem...ik vind zelf dat het er nu alweer iets anders uitziet als vorige week...is vooral ook zo droog geworden haar huidje nu en zo ruw het is net schuurpapier...ik doe er nu twee keer per dag vasline op smeren.