Tips vliegreis

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Carro, 2 mei 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Carro

Carro Lid

5 jan 2015
    93
    0
    0
    NULL
    NULL
    We gaan een vliegreis maken met ons kindje van 11 maanden oud. Helaas kan ze echt geen minuut stilzitten. Het liefst kruipt ze rond, maar dat gaat natuurlijk niet in het vliegtuig.

Heeft er iemand tips voor een vliegreis?

2. Boommm

Boommm Niet meer actief

Er zijn alleen al afgelopen week denk ik 10 topics hierover geopend onder het kopje vakantie bij de lounge. Misschien daar even kijken? Staan goede tips tussen.

3. Nemo2

Nemo2 Niet meer actief

Ik weet niet hoelang je moet vliegen!
    Wij zijn vorige week naar Gran canaria geweest, dus ongeveer 4 uur vliegen, de heen reis ging opzich best goed.
    alleen de terug reis was minder, hij was oververmoeit in het vliegtuig! We vlogen pas laat in de avond terug.

Maar hier wat tips,
    Neem wat speelgoed mee
    Een dekentje en kussentje
    Wat te drinken en lekkers (melk verkochten ze niet in t vliegtuig)
    Loop wat rond met de kleine

En zorg dat je kleintje uitgerust is! Want een oververmoeide baby is niet leuk ;)

4. Carro

Carro Lid

5 jan 2015
    93
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zal er vast helemaal overheen kijken.. ik kan de andere topics niet vinden die over hetzelfde onderwerp gaan?

5. Tweedeopkomst

Tweedeopkomst Niet meer actief

Gewoon lekker laten kruipen!

6. Moi1985

Moi1985 Actief lid

2 jul 2014
    414
    27
    28
    Wij zijn net met ons zoontje van toen 11 maanden naar Azie gevlogen en ik vond dit ook een pittigere leeftijd dan toen we vlogen en hij nog maar echt een baby van paar maanden oud was:D

Wel hadden we het geluk dat we een bassinet konden reserveren, ik weet niet waar je naartoe gaat en of dit bij jullie ook zo is? Anders zal ik het zeker doen, je hebt dan namelijk ook meer beenruimte en je baby kan lekker languit slapen.

Verder inderdaad drinken en eten/koekjes etc meenemen, alles om maar een beetje af te leiden en de tijd te doden. Ook speeltjes inderdaad etc. Ik liep ook vaak heen en weer in het vliegtuig als hij het echt zat was, had ie weer even wat te zien en toch weer even uit je stoel . Is zittend op de grond spelen voor je kleine een optie? Bij ons was dit helaas niet zo want dan kruipt ie inderdaad gelijk het hele vliegtuig door wat niet helemaal de bedoeling was, maar ik ken genoeg kindjes van die leeftijd die als je ze neerzet rustig blijven spelen.

En neem even neusspray mee om te geven met het stijgen/dalen voor de oortjes en wat te drinken geven of een speentje dat helpt ook.

Succes!

7. 1981Mama

1981Mama VIP lid

8 apr 2015
    5.989
    1.439
    113
    Ik ben ook benieuwd naar tips! Ik ga in juni met mijn dan 10,5mnd baby ook vliegen met transavia 3u. Hij is heel beweeglijk en kan niet stilzitten... We kunnen geen extra stoel voor hem reserveren, maar in de maxicosi past hij toch niet meer.... Gelukkig zijn we met 6 volwassenen (waarvan ik als enige moeite heb met de beenruimte) en dus 1 baby...
    Hij is zwaar en vraag me af hoe dat 3u gaat duren...

8. humptydumpty

humptydumpty Fanatiek lid

9 apr 2014
    3.637
    1.193
    113
    Mijn beste tip: zorg voor een plekje voor zo'n blinde muur. Bij grotere vliegtuigen heb je dit vaak bij de middelste rij, soms ook bij de zijrijen. De plekjes zijn vaak wel iets duurder, maar wat mij betreft is dat het ruimschoots waard. Zeker op een lange vlucht en met een kindje dat lekker actief is, maakt het voor ons al het verschil. Je kindje kan dan gewoon met wat speelgoed op de grond een beetje kruipen, zitten en ronddollen. Je kunt zelf al je babyspullen ook makkelijekr binnen handbereik kwijt.

Andere tips: veel eten waar ze lekker lang mee bezig zijn, zoals besje één voor één geven of steeds kleine stukjes rijstewafel geven. Veel boekjes mee en een tasje vol nieuwe speeltjes en wees extra vriendelijk tegen het vliegtuigpersoneel. Wellicht heb je hun hulp nog nodig ;). Mijn oudste dochter heeft een keer drie keer op één vlucht overgegeven (veel turbulentie). Gelukkig was de stewardess zo lief om ons steeds te verplaatsen en ons extra dekens te geven toen ze mn twee reserve outfits onder gespuugd had.

ps. meestal zijn basinetten op deze leeftijd al niet meer zo veilig. Zodra een kindje zelf kan gaan zitten en staan moeten ze er eigenlijk niet meer in.

Deel Deze Pagina