En daar zit je weer om 5:00!

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Arti13, 6 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Arti13

Arti13 Niet meer actief

Pfff, wij zijn dit niet gewend van Evy. Toen ze eenmaal goed sliep, was ze meestal niet voor 7 uur wakker.
    Maar Roan vindt 5:00 een mooie tijd om de dag te beginnen. Maar dat is voor ons allemaal veel te vroeg. Evy wordt snel wakker, dus het is hoppa uit bed en naar beneden, zodat zij door slaapt. Maar Roan is eigenlijk om 7:30 al weer moe. Dus dat schiet ook nog niet echt op.

Hebben jullie nog tips, anders dan de situatie accepteren zoals hij is ;).
    Thanks!

2. Mango26

Mango26 Fanatiek lid

10 aug 2010
    4.220
    62
    48
    around the corner
    Accepteren, helaas... ;)
    We kunnen elkaar de hand schudden, meneertje vond het hier om half 5 wel mooi geweest, en daar zit je dan idd...
    Hij nu ook weer moe, maar ik hou hem mooi op tot half 9, anders ligt hij er vanavond veels te vroeg in...

Ach, meestal is het hier 5 uur / half 6, en ik moet zeggen, het went... :p

3. Arti13

Arti13 Niet meer actief

Soms vind ik het niet erg hoor. Maar zoals nu heeft Evy vannacht gespookt tot 1:30 en dan gaat om 5:00 weer de Roanwekker ;).
    Soms is het inderdaad ook 5:30, daar ben ik dan al blij mee.

Roan lijkt minder slaap nodig te hebben 's nachts. Hij gaat er namelijk om 19:30 in. Op vakantie sliep hij na een borstvoeding om 4:30 weer door tot 8:00. Maar toen ging hij er rond 21:00 in.

4. Marjanneke

Marjanneke Fanatiek lid

11 aug 2008
    1.477
    1
    36
    Thuiszorg medewerker
    Vlissingen
    Ik denk dat het wel veel te maken heeft met 't karaktertje van je kind. Het ene kind houdt van slapen, 't andere doet 't liever zo weinig mogelijk. ;)

Dennis is ook een vroege vogel, laat ons tegenwoordig 'uitslapen' ;) tot 6.00-6.15, maar er is ook een periode geweest dat ie om 4.30-5.00 inderdaad aan de dag wilde beginnen, dat was voornamelijk in het laatst dat ik nog bv gaf (Dennis was rond de 7, 8 maanden toen) en de overgang naar kv. Dus voedde ik hem (later klein flesje toen de bv was afgebouwd) en legde hem terug. Het kon dan best zijn dat ie nog een tijdje wakker bleef maar meestal viel hij toch na een poosje nog wel even in slaap, nooit langer tot een uur of 7.00 overigens.

Nu is hij gewoon rond 6.00 uur klaarwakker en we hebben alles al geprobeerd, (o.a. later op bed leggen 's avonds, wel / geen avondflesje, badje voor het slapen gaan, schone luier, overdag minder slapen...etc.) het maakt allemaal niets uit, dit is gewoon zijn ritme.

We houden er nu rekening mee en gaan iets eerder slapen maar af en toe is het nog vermoeiend, zeker omdat hij tegenwoordig 's nachts ook nog wel eens 1 of 2 keer wakker wordt omdat hij last van z'n tandjes heeft, die komen nu achter elkaar door. ;)

Helaas... 't ene kind is het andere niet en ze hebben allemaal toch wel hun eigen 'ritme' dat je maar hebt te accepteren vaak, maar ik kan me heel goed voorstellen dat 't erg vermoeiend is!

5. Noukie1805

Noukie1805 Bekend lid

4 feb 2009
    665
    0
    0
    Hier vanmorgen uitgeslapen! Het was 5.45 ;)! Tja het went idd. Hoewel het nu met de nachtvoedingen van kleine broer wel weer zwaar is. Wij zijn al blij dat ze door slaapt haha. Succes!

6. Arti13

Arti13 Niet meer actief

Jeetje, heftig zeg. Nou ja, tegenwoordig ben ik ook al blij met 6:00. Wie had dat gedacht een paar jaar geleden ;).
    Ik denk ook dat schuiven met slaapjes, flesjes en dergelijke hier niet echt werken. Het is gewoon een vroege vogel.
    Ik weet ook dat het acceptatie is haha, maar ik dacht misschien hee iemand wel de gouden tip. :)

7. jayenriv

jayenriv Niet meer actief

Hier ook altijd een vroege vogel, sinds zijn geboorte...zelfs zijn middagdutje is verminderd, hahaha....

Wat je misschien kan proberen is van bed veranderen. Dat heeft bij ons een gedeelte geholpen. Hij is nog steeds vroeg wakker, maar niet meer zo vroeg als eerst.

Mijn mannetje sliep altijd tot 4.00-4.30 hij was dan echt klaar wakker. Heb toen een 1 persoonsmatras geplaats, want hij werd vaak wakker door het gedraai in dat ledikantje en stootte ook iedere keer zijn handen, armen, hoofdje. Hij sliep dan gewoon niet meer verder, wat ik ook deed. Nadat ik zijn bed had veranderd, sliep hij tot 6.00, dat is toch twee uurtjes langer. Soms wel tot 6.30. Hij slaapt nu al zo een 5 maanden op die manier en soms wordt ie nog wel eens om 4 uur wakker, maar dan zing ik een liedje, geef em wat water en hij gaat weer slapen tot 6.00 /6.30. let wel; ik slaap dan soms nog ff naast hem, omdat ie anders niet verder wil slapen. Maar dat kan ook nog veranderen natuurlijk. Voor mij is dat al heel wat. Liever dat dan om 4.00 uur. Wie weet kan t jou ook helpen?

8. Marjanneke

Marjanneke Fanatiek lid

11 aug 2008
    1.477
    1
    36
    Thuiszorg medewerker
    Vlissingen
    Ik vond (en vind) 't altijd fijn om te weten n.a.v. dit soort topics dat wij niet de enigen zijn die gezegend zijn met een vroeg vogeltje! Helpt ook al iets wat mij betreft. ;)

9. babyproject

babyproject Niet meer actief

Hier ook eentje die opeens rond 5en wakker wordt (in plaats van half 7... Wat al vroeg genoeg is). Wij nemen haar dan bij ons in bed en dan slaapt ze nog tot ongeveer half 7/7.

Kun je geen flesje geven en meteen terug op bed leggen?

10. lieselot84

lieselot84 Fanatiek lid

11 okt 2008
    4.362
    0
    36
    Adm. mw.
    Overijssel
    toen tim ongeveer 10 maanden was, was hij een poosje ook rond 4 a 5 uur wakker om niet meer te willen slapen.

Ik denk idd. dat het een fase is.

11. Arti13

Arti13 Niet meer actief

Het is idd ook al fijn om te weten dat ik niet de enige ben.

Wat betreft flesje of borst, dat werkte de laatste tijd ook niet meer. Dat deed het eerst wel en op vakantie ook, maar toen ging hij echt een stuk later naar bed.

Ik vind een eenpersoonsmatras nog wel een beetje vroeg. Roan zou daar zo aftijgeren. Hebben jullie daar geen ledikant omheen?

12. jayenriv

jayenriv Niet meer actief

Nee geen ledikant, wel zijn oude matras ernaast gelegd voor t geval hij eraf "valt" Hij vind t prettiger om zo te liggen, heeft alle ruimte, ligt met beide armen uitgerekt :p
    Moet er wel bij zeggen dat hij heel snel van alles af kon klimmen, dus was niet bang dat hij eraf zou vallen, maar toch voor de zekerheid dat matrasje. Vind em s'nachts soms daarop, maar hij wordt er niet wakker van. Heb om die reden dan ook nog geen echt bed, want dan zou ik zo een bedhekje moeten hebben en dan ben ik weer bang dat ie daar tegen aan gaat liggen en daar juist weer wakker van wordt.

13. BabyBergen

BabyBergen Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.848
    0
    0
    hier ook elke dag 06.00-06.15
    wij zouden ook wel heel graag wat later wakker willen worden maar zij doet dit al maanden zo....
    flesje geven en terug leggen werkt hier niet, in bed nemen houdt ze ons wakker met haar hele speelpartij
    ze is hier zeer actief tot 09.00-09.30 en slaapt dan ruim 2 uur

14. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Ik zorg ook dat ik bij het eerste piepje of geluidje wat voor 7 uur is, mn dochter uit dr bedje haal en meeneem naar mijn bed. Dan is ze nog zo slaperig dat ze doorslaapt. Als ik te laat ben en ze al echt wakker is - recht op zit en met de beren speelt zeg maar, dan is het feest compleet en kunnen we slapen vergeten.

15. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.268
    6.168
    113
    Mijn dochter is nu 2 en het is nu al 6:15 ;) hier gaat het dus vooruit haha.
    Hoe krijgt ze het voor elkaar met 2 ouders die beiden GEEN ochtendmensen zijn...

16. FB1984

FB1984 VIP lid

17 jul 2010
    7.586
    0
    36
    Zuid-Holland
    Ons mannetje word ook steeds vaker tussen 5 en 6 uur wakker.
    Maar ik vind dat echt geen tijd om al beneden te zitten, dus ga hier ook echt niet aan beginnen!

Ik ga eerst naar beneden en maak een flesje melk voor hem.

Dan ga ik naar hem toe, terwijl ik zijn luier verschoon, drinkt hij zelf zijn flesje leeg.
    De rest van het flesje drinkt hij leeg als hij bij mij op schoot zit.
    Daarna nog even kroelen en hup weer terug naar bed....

Hij valt altijd binnen 30 min weer in slaap,hij ligt dan een beetje te spelen met zijn knuffel of te kroelen met mijn slaapzak, en slaapt dan nog 1 tot 3 uurtjes.....

17. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    M en T hebben dat ook gehad. Ging vanzelf weer over. M wordt nu meestal tussen 7-830 wakker en T tussen 6-7. Als ze alledrie het uithouden tot 7u hebben wij het gevoel dat we hebben uitgeslapen :D

Mijn tip: op de dagen dat het kan wisseldiensten draaien.

18. Lieke23

Lieke23 Fanatiek lid

8 okt 2010
    1.938
    1
    36
    Hier ook een meisje dat graag om 6.00 begint met gillen en plezier maken in haar bedje. Zucht.. Ik ben opzich wel een ochtendmens, maar werk veel avonden waardoor ik laat op bed lig en dan is dit zoo vroeg. Hier krijgt ze een fles, laat ik haar in de woonkamer een tijdje scharrelen ( Ga ik zelf met een dekentje en een kop thee op de bank liggen) En vaak is ze na een uur wel weer moe en leg ik haar terug en ga ik zelf ook weer.
    Wel lijkt het hier uit te maken door hoe licht het is. Als de zon schijnt en die schijnt recht op haar kamer is het echt vroeg.
    Verduisteringsgordijnen hebben we, maar die kieren laten erg veel licht door. Daar leggen we nu een handdoek voor.

19. leeuw86

leeuw86 Fanatiek lid

10 nov 2009
    4.523
    0
    0
    wij hadden zo'n periode rond de 9 maanden en 1 jaar. gelukkig slaapt ze nu wel weer tot half 8!
    ik ben geen ochtendmens:p

Deel Deze Pagina