rode puntjes-vlekjes op de buik

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door 2009lisanne, 16 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 2009lisanne

2009lisanne Fanatiek lid

19 feb 2010
    1.437
    1.465
    113
    Vrouw
    twente
    hoi

ik heb een vraag, mijn dochter van 7 maanden heeft allemaal
    rode puntjes-vlekjes op haar buik en ook een paar net onder haar wang. wie weet wat dit kan zijn.
    ze heeft de fles van 12 uur leeg gedronken en daarna kwam alles er uit,dit heeft ze normaal niet, dus gewassen en droge kleren aan en toen zag ik dus allemaal rode puntjes-vlekjes op haar buik.
    ze ligt nu te slapen en wil haar straks even temperaturen en kijken of de vlekjes weg zijn.
    alvast bedankt

groetjes nikki

2. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Het kan een kinderziekte zijn, er zijn namelijk heel veel en die gaan vaak gepaard met vlekjes en rode bultjes. Toch zou ik wel even bellen met de HAP. Als je de vlekjes kunnen weg drukken is het vaak goed. Als dat niet kan met spoed bellen want dan kan het hersenvliesontsteking zijn.

3. 2009lisanne

2009lisanne Fanatiek lid

19 feb 2010
    1.437
    1.465
    113
    Vrouw
    twente
    oke dank je
    dan houd ik het even heel goed in de gaten.
    als ze straks wakker is ga ik gelijk even kijken of ik ze kan wegdrukken.

4. theeleut

theeleut Actief lid

19 aug 2008
    314
    2
    18
    Hoi,

Mijn dochter is net ziek geweest ( drie dagen hoge koorts ) en heeft nu ook in haar nek en op haar buik allemaal kleine rode bultjes / uitslag. (ik geef het momenteel maar een oorzaak aan de koorts die ze heeft gehad, misschien toch een kinderziekte, of uitslag van vocht, want door de verkoudheid en waarschijnlijk door doorkomende tandjes is ze enorm aan het kwijlen en loopt ze eigenlijk bijna altijd met een vochtige plek in haar shirt.

Ik zou me er niet zo heel erg druk over maken ( tuurlijk moet je letten op hersenvliesontsteking, maar dan hebben ze het vaak over donkerrode / blauwrode vlekjes die je inderdaad niet kunt wegdrukken, en dat gaat ook meestal gepaard met koorst en sufheid.
    Zolang je dochter nog goed helder is zou ik me dus niet zo druk maken, maar als je het niet vertrouwd altijd even de huisarts bellen.

5. Lenthe87

Lenthe87 Bekend lid

9 dec 2009
    916
    1
    16
    Mijn dochter heeft het ook gehad, 3 dagen hoge koorts en daarna rode vlekjes op heel haar lichaam.
    Dit was de ZESDE ZIEKTE!!!! ;)

Deel Deze Pagina