ff mijn verhaal kwijt..zit er doorheen!

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door miekie82, 14 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. miekie82

    miekie82 Fanatiek lid

    8 jul 2006
    2.797
    28
    48
    noord holland
    Hoi meiden!

    Zit weer te janken! Weet niet meer wat ik moet doen hoor!
    Tijn huilt zo veel! En niet huilen nee hij schreeuwt zo lekker, gewoon echt krijzen!
    Het is de afgelopen 2 weken zo goed gegaan, ik weet niet wat er weer mis is gegaan, maar ik weet wel dat ik het even helemaal compleet zat ben! Vandaag had ik voor het eerst het gevoel van: grrr..wou dat ik er nooit aan begonnen was, en dingen zoals: houd je kop dicht! Voel me daar zo klote onder, maar weet het gewoon even niet meer!
    HIj huilt zelfs als we hem optillen! Loopt rood aan, verslitk zich in zijn gehuil etc....

    Ik weet gewoon even niet meer wat ik moet doen hoor! Denk maar naar de huisarts ofzo? Ze gaan maar kijken of mijn bink wat mankeerd, maar ik wordt echt gillend gek zo!

    Mijn man zit nu boven met hem en ik ga zo sporten, even energie kwijt, maar weet nu al dat ik niet rustig kan sporten! En als ik dan thuis kom moet mijn man werken, en zit ik weer met een jankend kind!

    Wat moet ik nou! echt de tranen rollen over mijn wangen!

    zo moest even mijn verhaal kwijt hoor..ben er over 2 uurtjes weer!

    kus miek
     
  2. popje

    popje VIP lid

    20 jul 2006
    7.337
    268
    83
    NH
    Meid, weet hoe je voelt. Ons meisje huilt ook de laatste paar dagen zo veel. Vooral tussen 16 tot 22 uur.

    Gister avond was ik zo zat dat ik haar al om 21 uur op bed had liggen.

    Weet ook niet wat je kan of moet doen. HA is een opctie. Of je kan naar zo'n Huilbureau gaan. (weet ff niet zo goed hoe dat heet)

    Meid heel veel sterkte.
     
  3. bive

    bive Actief lid

    26 apr 2007
    177
    0
    0
    Hai Miek,

    Wat vervelend om je kind zo te horen huilen he. Huilt hij de hele dag of stapelt het zich op en wordt het naarmate de dag vordert steeds erger. Slaapt Tijn overdag goed of is dat ook lastig? Als je je zelf er zo rot onder voelt zou ik zoieso naar het CB of de huisarts gaan. Die kunnen je misschien wel tips of adviezen geven. En even kijken of alles in orde is, kan nooit kwaad. Kim heeft ook veel gehuild, maar dat kwam door slaapgesprek. Doordat we dat wisten konden we er wat mee.
    heel veel succes
    Bianca
     
  4. Lina

    Lina Fanatiek lid

    23 aug 2005
    1.089
    0
    0
    Alsof ik het verhaal van mezelf hoor!
    Ik heb er een video van gemaakt en aan de k.a. laten zien.
    Het was hier een kwestie van aandacht vragen. Of dat nou positief of negatief was, maakt niet uit. Omdat er toen nog geen andere optie was, moest ik de deur uit. Ik vond na 20 min huilen dat ik hem mocht troosten. Maar getroost worden wilde Glenn niet. Gewoon bij mama zijn. Ik ben toen 1 nacht de deur uitgeweest. Mijn man hoord Glenn sowieso niet, dus Glenn zou zich dan zélf moeten troosten. Ik kan je zeggen: het heeft geholpen! Daarna geen huilbuien meer.
    Klinkt warrig, maar het is écht waar.
     
  5. Chiena

    Chiena Lid

    8 jul 2007
    41
    0
    0
    Ik heb zo met je te doen. Het is inderdaad ongeloofelijk naar als je kind zo huilt. Je voelt je zo machteloos..

    Aangezien het de afgelopen weken zo goed ging, zat ik te denken: kan het een sprongetje zijn? Als ik het goed zie is jouw jochie bijna 12 weken. Rond die tijd dient er zich weer één aan. Dat zou betekenen dat dit even weer een paar dagen doorbijten is en dat het dan weer beter gaat.

    Het kan echter nooit kwaad om even langs de huisarts of het CB te gaan als het niet helemaal lekker voelt.
     
  6. Moesje78

    Moesje78 Fanatiek lid

    26 apr 2006
    2.177
    1
    0
    Ik heb ook met je te doen.

    Kun je je ouders/schoonouders niet een nachtje + dagje oppassen? Kunnen jij en je mannetje even lekker bijtanken. Ik weet zeker dat je er dan wel weer even tegen kunt!

    Succes meid, en het einde is echt in zicht!
     
  7. Sylvie

    Sylvie Fanatiek lid

    20 nov 2005
    1.733
    0
    0
    Belgie
    Misschien inderdaad even langs de arts gaan, misschien is er wel iets of heeft hij ergens pijn ofzo waarom hij zoveel huilt.
    Zeker de tijd nemen zoals nu met gaan sporten voor jezelf zodat je er even uit bent en weg bent.

    Grtz x
     
  8. miekie82

    miekie82 Fanatiek lid

    8 jul 2006
    2.797
    28
    48
    noord holland
    hoihoi
    thx voor jullie reacties!
    Doet me even goed!

    Een vriendin van me is ff meegeweest naar huis vanavond..Kwamen na het sporten dus thuis en jahoor Tijn huilde nog steeds...
    Nu is hij vanaf 5 uur wakker! Als ik hem bezig houd blijft hij stil en lacht zelfs nog even..maar na 10 min begint hij weer te huilen!
    Heb hem nu rooibosthee gegeven en een kruik op zijn buikje gelegt..en ja hoor hij viel in slaap..om vervolgens 5 min. later weer schreeuwend wakker te worden!
    Zo extreem als vandaag is het nog nooit geweest!

    Hij slaapt snachts al door, en huilt dan ook niet..tot nu toe dan, want zoveel als vandaag heeft hij nog nooit gehuilt! sochtends wil hij ook nog wel slapen, maar wel moeilijk...en smiddags tot nu toe steeds 2/3 uurtjes en daarna begint het! Vandaag van 5 tot 22.30! Ik snap het niet hoor, hij moet toch moe worden? Normaal kon ik hem in slaap sussen op schoot, maar ook dat wil niet lukken!

    vandaag:
    - geslapen tot half8
    - eten
    - spelen
    - bij gapen naar bed gebracht....HUilen!
    - half uur gehuilt en toen gaan slapen op schoot.
    - 11 uur wakker
    - eten
    - spelen
    - half uur huilen
    - 3 uur geslapen(wel 4 keer moeten troosten)
    - eten
    - spelen
    - half 5 slapen
    - 5 uur schreeuwend wakker
    - vervolgens niet meer geslapen, alleen maar gehuild, met tussenpauzes van een kwartier dat hij op schoot lachte...

    Nu sinds 10 min slaapt hij op mijn schoot, na hem heen en weer gewiegt te hebben en een pittenkussen op zijn buikkie gelegt te hebben!

    Nu denk ik..misschien buikkrampjes..maar dan huilen ze toch continu? Tijn is tussendoor dus wel 20 minuutjes stil en lacht dan en zit gek te doen!


    @ chine..zat ik ook al aan te denken, maar zal niet goed zijn als hij bij elk sprongetje(en dat zijn er veel volgens het boekje) zo extreem gedrag vertoont, dat zal betekenendat ik bij elke 3 weken een week met een schreeuwend, krijsend, niet slapend kind zit! De volgende sprong duurt 5 weken volgens het boekje! Nou, dan kan ik me lol op!
    @ popje: als ik tijn op bed leg wordt het schreeuwen alleen maar erger!

    Ik hoop dat Tijn zo naar zijn laatste voeding lekker gaat slapen vanacht, want nachtrust is wel iets wat ik nodig heb om het gekrijs aan te kunnen!
    Weet je, ik had dit nooit verwacht! Ik weet dat babies huilen, maar huilde Tijn maar! Tijn krijst! En zoveel! het is gewoon echt een drama!
    Ja ik ga morgen de HA bellen, Tijn spuugt ook veel namelijk en mijn man ik vonden dat hij zo gorgelend geluid maakt als hij ademt...Er is al eerder door CB gedacht aan eventueel Reflux, maar omdat Tijn zo super was de afgelopen 2 weken, was dat van de baan geschoven...

    De afgelopen 2 weken he...Tijn huilde nog geen half uur per dag! Alleen als hij moe was! We zijn zelfs weekendje weg geweest en Tijn was super! Lekker buiten op een speelkleed, heerlijk geslapen in vreemd bedje, veel lachen etc. En nu ruim een week later begint alle ellende weer opnieuw, maar dan net iets erger! Dacht dat ik het ergste gehad had.........

    Thx dat ik mijn verhaal even kwijt kan!

    kus miek
     
  9. Duveldraakje22

    Duveldraakje22 Fanatiek lid

    22 mei 2006
    3.674
    2
    0
    Heerlijk voor mn kleine meiden zorgen!
    Vught
    Hee Mieke,

    Heeft Tijn vanacht wel gewoon geslapen? Ik hoop het voor je!
    Misschien dat het inderdaad krampjes zijn of zn voeding?
    Ik zou even contact opnemen met het CB of de HA. Die kunnen je vast en zeker helpen. Heel veel sterkte en ik hoop dat het vandaag wat beter gaat!

    Liefs,
    Duveldraakje
     
  10. miekie82

    miekie82 Fanatiek lid

    8 jul 2006
    2.797
    28
    48
    noord holland
    biw!
    Nou gister avond om half 12 is meneer na zijn fles in slaap gevallen om vervolgens om 8 uur vanmorgen pas wakker te worden! Ik heb dus een lange ruk slaap kunnen pakken!
    Meneer werd vrolijk wakker, flesje, spelen..maar zodra hij moe werd is het weer begonnen! Hij wil niks dan! Niet slapen, niet in slaap gewiegt worden, en maar huilen!
    Ik heb hem toen strak tegen mij aan gedrukt en min of meer gedwongen zijn ogen dicht te doen! NU slaapt hij al 5 hele minuten! Ben benieuwd hoe lang hij blijft slapen!

    Dokter gebeld maar de praktijk is gesloten ivm vakantie! Voor spoed kan ik wel naar een andere praktijk...is dit spoed?

    kus miek
     
  11. Duveldraakje22

    Duveldraakje22 Fanatiek lid

    22 mei 2006
    3.674
    2
    0
    Heerlijk voor mn kleine meiden zorgen!
    Vught
    Als jij er compleet doorheen zit wel en als je denkt dat er echt iets aan de hand is gewoon bellen. Of bel het CB! Tijn heeft er niks aan als jij je zwaar Kl*te voelt, dan zal hij denk ik zelfs nog meer gaan huilen omdat ie aanvoelt dat jij ook niet lekker in je vel zit en zo wordt het van kwaad naar erger.
    Dus bellen!

    Liefs,
    Duveldraakje
     
  12. Pinda

    Pinda Actief lid

    27 jul 2006
    477
    0
    0
    Gewoon bellen! Als jij er doorheen komt te zitten is het voor jou SPOED!
     
  13. lucie

    lucie Actief lid

    13 mrt 2007
    335
    0
    0
    Hoe is je bevalling geweest? Misschien heeft hij pijn doordat er iets scheef zit qua botjes, schedeltje...! Dan is een consultje bij de Osteopaat de oplossing...
     
  14. Sylvie

    Sylvie Fanatiek lid

    20 nov 2005
    1.733
    0
    0
    Belgie
    Wat lucie zegt heb ik nog al gehoord. Een kindje dat altijd heel veel huilde en onrustig was, bleek bij de bevalling dat er iets in het nekje verkeerd was gegaan en na een aantal consultaties bij de osteopaat was het over

    grtz x
     
  15. miekie82

    miekie82 Fanatiek lid

    8 jul 2006
    2.797
    28
    48
    noord holland
    Daar heb ik inderdaad ook al het 1 en ander over gehoord! Goede verhalen! En voordat het inene beter ging met Tijn had ik mijzelf al voorgenomen dat mocht het weer misgaan ik ook een ostheopaat ging inschakelen.

    Morgen afspraak bij de huisarts, als die niks kan vinden bel ik gelijk een ostheopaat!
    Maar, als kindje last hebben van nekje etc., dan is dat toch niet de ene week wel en de andere week niet?
    Want dat is dus iets wat ik zo appart vind van dit alles. Tijn is de afgelopen 2 weken echt een model kind geweest! Daarvoor 2 weken drama, toen hij geboren was heeft hij de eerste 3 weken alleen maar geslapen! Dus hij is niet vanaf zijn geboorte continu aan het krijzen! Hoe kan het dan dat als het eindelijk een beetje goed lijtk te gaan, hij toch steeds terug valt in het krijzen en niks willen?

    kus miek
     
  16. Inky

    Inky Fanatiek lid

    12 mei 2006
    3.195
    0
    0
    Leerkracht
    voordat je je kindje laat huilen vind ik dat je moet uitsluiten dat er niets lichamelijks met hem aan de hand is.

    Hou een huildagboek bij. Dat hebben wij bij onze eerste ook moeten doen. Je schrijft ieder uur op wat hij doet, huilen-slapen-spelen enz. Dat hebben we 3 dagen gedaan en zijn toen terug naar de HA gegaan. Die stuurde ons door omdat hij aan de tijd van het voeden en huilen dacht aan koemelkallergie. Na een test bleek hij dat dus ook in erge mate te hebben.

    Wat ik wil zeggen is dat je echt contact moet opnemen met je HA of CB. Leg uit dat je er doorheen zit en dat je momenten hebt dat je spijt hebt dat je aan kinderen begonnen bent. Eerlijk zijn hoor dan krijg je echt hulp.
     
  17. wendyfardo

    wendyfardo Bekend lid

    6 jul 2006
    737
    0
    16
    dedemsvaart
    tycho deed in het begin ook niets anders dan schreeuwen en bleek ook een koemelkallergie te hebben zou dus zeker gewoon eerlijk zijn
     
  18. Setteke

    Setteke Niet meer actief

    Hier in het begin ook een brulbaby, en hier bleek het te komen doordat hij pijn had. Hij had nl het Kiss-syndroom (zie www.kiss-kinderen.nl) Na vijf behandelingen bij de manueel therapeut was het over. Tot op de dag van vandaag een heel vrolijk mannetje!
     
  19. Ramoontje

    Ramoontje VIP lid

    28 okt 2005
    32.963
    0
    36
    Hier ook een kindje met het KISS-syndroom, maar dus eentje die NIET huilde...... Het duurde dan ook lang eer we er achter waren, maar dankzij mama's doorzettingsvermogen zijn we er toch achtergekomen.
    Nu hebben we een heel tevreden kindje.

    Sluit idd alles uit (pijn etc), voordat je je kindje echt laat huilen.....
     
  20. miekie82

    miekie82 Fanatiek lid

    8 jul 2006
    2.797
    28
    48
    noord holland
    Even ter opheldering:
    Ik laat mijn kindje niet huilen! Loop de hele dag met hem op schoot, of zit naast zijn bedje!
    Als hij jengeld laat ik hem gaan, maar zoals nu, dat gekrijs..nee ik laat hem niet krijzen!

    Morgen naar de dokter en ik laat hem goed nakijken! Wil dat ze even naar zijn longetjes luisteren, eventueel nadenkne/nakijken over reflux, verstopping(weinig poepen) gewoon even checken! Mocht er niks uitkomen dan ga ik smiddags gelijk de ostheopaat bellen!

    Vanmiddag heb ik hem in slaap gekregen door te wiegen en tegen mijn borst aandrukken, en hij heeft van half 2 tot 5 geslapen! Heb hem gewoon laten liggen tot hij zelf wakker werd, hij had half 12 voor het laatst gegeten, dus dat was wel even heerlijk rustig!

    kus miek
     

Deel Deze Pagina