ik ben in een gekke bui vanmorgen begonnen om het behang in onze slaapkamer eraf te halen, was het ineens helemaal bui en wil het gaan schilderen. mar als ik het behang eraf haal blijft de onderste laag van dat behang zitten op de muur, moet dat er ook af of kun je daar wel overheen schilderen??? ik heb het er zo allemaal afgehaald, alleen die onderste laag zit kei vast.... wie weet raad????
volgens mij kon je zelfs wel gewoon over het behang verven. Wel heb je dan natuurlijk het risico dat als het behang loslaat je de verf ook kwijt bent. Wij hebben ook net onze slaapkamer en huiskamer verbouwd. Ik heb zoveel mogelijk behang resten er geprobeert af te halen. Helaas lukte niet alles. Bij deze muren hebben we er nieuw (structuur) behang overheem gedaan en daaroverheen gevschildert. Zo ziet het er in ieder geval netjes uits.
als je het heel nat maakt met heet water, gaat het er dan ook niet af??? Zo heb ik het gedaan in elk geval... ik wou er ook al over heen gaan verven maar mn vriend zijn dat je dan lelijke plekken kreeg of dat het los zou gaan. succes!
Dat moet er allemaal af! Ik heb precies hetzelfde probleem in de kinderkamer. Even behang afweek halen ofzo? Wij hebben het met een stoomapparaat gedaan en bij ons zijn er allemaal heeeele kleine stukjes achtergebleven. Die moeten er nu een voor een afgepeuterd worden. Echt een rotklus. Verven over behang heen vind ik overigens geen gezicht. Ook niet als het met speciaal behang is, maar dat is mijn mening
Ik heb destijds bloedig alle behang resten proberen te verwijderen. Monnikenwerk! Maar het is uiteindelijk gelukt. En toen bleek die omderste laag speciaal te zijn zodat je er goed overheen kan schilderen en behangen. Je moet ff kijken of het er wel netjes uitziet, want als je t gaat schilderen moet t wel helemaal gaaf zijn. Anders ga je je vreselijk irriteren daar aan. En zeker nu je zwanger bent, wordt je veel zeikeriger op dat soort dingen, geloof me maar.
ja ik weet ook niet wat me bezielde, was helemaal niet de bedoeling dat we dat eraf zouden halen en gaan schilderen, maar ik was boven en dacht och waarom niet, en tsja te laat om het ongedaan te maken, moeilijk wat ik nou moet doen, de een zegt kan wel over de onderste laag de ander zegt van niet, mijn gevoel zegt beter alles eraf halen, maar van de andere kant denk ik, brrr vind het wel goed zo, ik schilder er zo wel overheen.... iig bedankt meiden voor jullie reacties!
Door de lijmresten kan je verkleuringen in je verf krijgen. Alles eraf, dus! Tip: gewoon nat maken met een spons en wat lauwwarm water. Paar minuutjes in laten trekken en je wipt het er zo af met een plamuurmes. Echt! Bij ons werkte dat heel erg goed. Hoef je ook niet zo'n stoomapparaat te huren, enzo.
Wij (lees vader lief) doen het ook altijd even nat maken. Hoeft niet warm te zijn, bij ons dan, maar we hebben er een beetje afwasmiddel in. Wekt echt super. Even met spons op muur brengen en dan met je nagels of met spatel (is het handigst) er zo af te halen. En klaar is klara Blijft je kamertje wel het mooist hoor, als je eerst alles eraf haalt. Liefs Jodi
ja je kon beter over het behang heen schilderen, hebben wij ook gedaan, en is ook nog erg mooi, omdat er een motief in zat
wij deden heet water in een plantenspuit haha Je plantenspuit krijgt er wel een beetje een rare vorm van hihi maar het is uiteindelijk allemaal netjes gelukt. Het behang kwam er zo af. Even proberen zou ik zeggen
Je kunt ook behangafweek kopen, dat werkt ook heel goed. Mijn persoonlijke mening: alles eraf halen en daarna pas opknappen en verven (ik zou zelf weer behangen geloof ik). Maar bedenk wat je zelf wil, dat is erg belangrijk. In je zwangerschap ben je nog veel kritischer (ik tenminste wel)
Tip: dat laagje wat blijft zitten is waarschijnlijk waterafstotend, je had vast en zeker afwasbaar behang in je slaapkamer. Nat maken heeft niet zoveel zin, je moet er eerst met een schuurpapiertje overheen, zodat het water door het laagje heen kan dringen, dan krijg je het er wel af. Arme jij...... Succes ermee.
oeiiiii wat heb je jezelf op stang gejaagd wij hebben overal gewoon over het behang heen geschilderd toen wij ons nieuwe huis betrokken mits wel het behang er nog netjes op zat he maar dat was gelukkig het geval anders een stoomapperaat huren is het er ook zo vanaf maar wel verwijderen die lijmlaag succes
Hihi, kijk maar uit met je opwellingen, mijn beste vriendin kwam ooit thuis uit school en haar moeder(die ook last had van opwellingen als ze zwanger was....) had de toiletruimte behangen met zwart en daarop allemaal fluoricerende vissen geplakt en ze was helemaal trots ook nog!!! Toen ze bevallen was moest het er weer af!!