andere reactie naar oma met de kleine en me schat

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Suzie01, 30 jul 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Suzie01

Suzie01 Niet meer actief

Dames ik ben met de kleine man en me grote man naar oma geweest dit weekend. Opzicht niks geks ze is 86 super trots en super nieuwsgierig.

Nu merkte ik het volgende: Ik werd heel gesloten naar haar toe net als of de afstand heel groot was geworden. Voor me gevoel kwam het omdat ik niet alleen was.

Normaal ik ben tot het buikje het niet meer toe liet mantelzorger voor mijn oma samen met een vriendin en het gaat natuurlijk heel heel lastig worden om het te combineren dat weet ze ook, maar wil haar zoveel mogelijk de hulp bieden die ze verdient.

Merkte alleen dat ik in eens geblokkeerd was met praten, of er een schaamte was naar mijn schat over dingen die ik normaal zo met oma op tafel gooi.
    Tijdens mij zwangerschap hadden we de afspraak oma rookt niet met mij erbij ging goed, maar nu in eens ging me schat te keer, daar komt me kleine niet het stinkt er naar rook.

Als ik me niet top voel zeg ik dat normaal zo tegen haar, nu merkte ik dat ik buikkrampen had maar dat echt niet wilde laten weten, een blokkade ging ook wat vreemd weg bij haar.

Iemand een idee wat dit is, hormonen of bevallen??

2. KleineLai

KleineLai VIP lid

30 dec 2017
    14.234
    28.227
    113
    Ik begrijp weinig van je verhaal.
    Je was met je kinderen bij oma op bezoek, toen kreeg je buikpijn en dit wilde je niet vertellen want je voelt een blokkade?

Misschien was je gewoon moe? Dat lijkt me niet gek na een dag visite met 2 kleine kinderen waaronder een new born.

Evanesco, Yvke86, Ctje1987 en 8 anderen vinden dit leuk.
  3. RachelleNM

RachelleNM Fanatiek lid

19 aug 2015
    3.329
    2.135
    113
    Vrouw
    Sorry, ik snap echt helemaal niets van je verhaal.

Kolibrie, Pinkblossom, suus1983 en 9 anderen vinden dit leuk.
  4. Nescio

Nescio Niet meer actief

Wie is me schat? Ik vind het een beetje verwarrend lezen zo. Je bent dus met je zoontje en man naar je oma geweest, en je bent ook hoogzwanger? En je voelde opeens dat je niet meer tegen je oma kan praten?

En als ze rookt en het stinkt er, tja, als de afspraak is dat ze niet rookt als jullie er zijn, kan je man daar verder niet veel op tegen hebben denk ik. Het is maar visite, het is niet dat jullie zoontje daar uren gaat zijn of er opgepast wordt.

5. Waxinelichtjes

Waxinelichtjes Fanatiek lid

22 jun 2018
    3.695
    4.231
    113
    Vrouw
    nadat ik het verhaal 5 keer heb geprobeerd te lezen, en het nog steeds niet begrijp, kan ik je alleen sterkte wensen denk ik. ik lees geen vreselijke dingen en het komt vast wel goed. het zullen de hormonen zijn. hoe ver ben je in de zwangerschap?

Nemo1, Sado, Manque en 2 anderen vinden dit leuk.
  6. Suzie01

Suzie01 Niet meer actief

nee dit is mijn 1ste new born haha

het is ook lastig te omschrijven, was een gek gevoel

7. nizzie86

nizzie86 Fanatiek lid

25 jan 2017
    4.172
    5.147
    113
    Ook van dit verhaal snap ik helemaal niets. Lees je je beginposts weleens na?

Chocolat vindt dit leuk.
  8. Oceanna

Oceanna Fanatiek lid

12 okt 2015
    3.438
    1.423
    113
    Vrouw
    Ts is met haar baby en man bij haar oma geweest waar ze mantelzorger voor is. oma rookt en tijdens de zwangerschap van ts was er de afspraak gekomen om niet te roken als ts bij oma was. Baby is geboren en ts is die vol trots gaan showen bij oma. Normaal kan ze alles met oma bespreken maar omdat haar man er ook bij was nu ineens niet meer. De man van ts wilt ook niet dat hun kindje daar naartoe gaat omdat het er naar rook ruikt.

Begrijp ik het zo goed TS?

Zal een beetje hormonen zijn maar misschien wil je diep van binnen zelf ook dat je kindje er niet komt door de rooklucht.

Waxinelichtjes vindt dit leuk.
  9. KleineLai

KleineLai VIP lid

30 dec 2017
    14.234
    28.227
    113
    ik tel 4 personen in je verhaal:
    Grote man = kind?
    kleine man = baby?
    Me schat = geen idee
    Oma

Erg onduidelijk allemaal ..

Edit: oohh, 'grote man' is je partner? Pf, zeg gewoon "mijn man' en 'mijn kind'

tantetil, Deliana, Nemo1 en 9 anderen vinden dit leuk.
  10. Waxinelichtjes

22 jun 2018
    3.695
    4.231
    113
    Vrouw
    huh oh ik dacht dat ze nog zwanger was... aan de eindregel te lezen. :o:
    ik begrijp het verhaal nu een beetje beter denk ik. ts durft misschien niet de mening van haar partner te verkondigen aan haar oma?

Oceanna vindt dit leuk.
  11. Oceanna

Oceanna Fanatiek lid

12 okt 2015
    3.438
    1.423
    113
    Vrouw
    Ts was in Januari zwanger en toen al redelijk onderweg. Dacht iets van tussen de 8 en 12 weken.

12. Suzie01

Suzie01 Niet meer actief

Jij omschrijft het helemaal zoals het is. Door de reactie van me man weet ik even niet wat ik er mee aan moet.
    Ze is 86 en je moet haar laten doen wat ze wilt maar de 4de generatie moest even geschowed worden.

Oceanna en Waxinelichtjes vinden dit leuk.
  13. Mybrand2018

Mybrand2018 Fanatiek lid

22 apr 2018
    1.751
    883
    113
    Nee ze heeft tot einde van haar zwangerschap mantelzorg gedaan voor haar en wilt dat ook blijven doen maar nu irriteerd haar partner zich eraan dat er gerookt word en zei dit niet zo kenbaar durft te maken naar haar oma toen

14. Ohm

Ohm Bekend lid

21 jun 2017
    526
    464
    63
    Ik ken je nog van een ander topic. Dat ging over dat je tijdens de zwangerschap voor je oma zorgde en dat zij rookte. Jij rookte dan ook weleens als je daar was, maar daar voelde jij je niet goed bij. Ik denk dat dit jouw verhaal is:

Je bent mantelzorger van je oma. Jullie hebben een hechte band waarin je alles bespreekt. Ook tijdens de zwangerschap was je mantelzorger. Nu heb je haar een tijdje wat minder gezien i.v.m. de bevalling en kraamtijd.

Je ging op bezoek bij oma met je man en jullie zoon, maar je voelde je erg ongemakkelijk. Je kreeg er zelfs buikpijn van, maar je had niet het gevoel dat je dit kon bespreken, terwijl je normaal alles met oma bespreekt.

Naderhand zei je man dat hij niet wilde dat jullie zoontje bij haar thuis zou komen, omdat het er naar rook stonk. Dat terwijl je best veel moeite hebt gedaan om daarover afspraken met oma te maken.

Je vraagt je nu af waar die gevoelens vandaan komen, of je man een punt heeft en wat je hier verder mee moet.

Klopt dit een beetje?

Edit, zolang getypt en ondertussen poppen aangekleed en limonade ingeschonken, dat iemand anders me voor is geweest. Haha.

Popidepi, Oceanna, KleineLai en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  15. Waxinelichtjes

22 jun 2018
    3.695
    4.231
    113
    Vrouw
    als je er af en toe komt zal het toch niet zo'n probleem zijn? Ja rooklucht blijft nou eenmaal hangen in huizen.. ik weet er alles van bij mijn schoonouders. zij roken ook niet als wij er zijn met onze jongen maar de lucht blijft wel hangen. we komen er daarom ook niet heel vaak, maar helemaal niet meer vind ik tegenover mijn schoonouders ook niet leuk. zij doen ook erg hun best om niet te roken.

16. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Ik snap wel dat je man liever niet heeft dat jullie baby’tje in een huis komt waar (veel) wordt gerookt; dat zou ik ook niet willen eerlijk gezegd.

En wat betreft die blokkade; ik denk dat dat wel goed gaat komen hoor!

17. Adrianna

Adrianna Niet meer actief

Dus je hebt bepaalde dingen die je wil aankaarten, maar je durft het niet terwijl je dat voor je bevalling wel altijd deed?

Ja als je net bevallen bent kan het heel goed te maken hebben met de hormonen en je nieuwe rol als moeder.
    Je wordt vanzelf weer de oude en gaat weer wat sterker in je schoenen staan

Ohm vindt dit leuk.
  18. Ohm

Ohm Bekend lid

21 jun 2017
    526
    464
    63
    Je oma houdt zich keurig aan de afspraken die jullie hebben gemaakt, dat het nog naar rook stinkt is vervelend, maar nou ook weer niet zo erg. Ik zou met je man bespreken dat jouw band met je oma heel belangrijk voor je is en dat je graag wil dat ook je zoon een band krijgt met oma. Vertel hem nogmaals dat ze niet rookt waar hij bij is.

Na de bevalling ben je misschien wat onzeker, maar je wordt vanzelf weer de oude. Voor je partner is dat ook moeilijk; normaal zou je waarschijnlijk direct tegen hem in gaan en je eigen standpunt innemen. Als je dit bespreekt, kan hij hier misschien rekening mee houden.

Uuz vindt dit leuk.
  19. Izzie7676

Izzie7676 VIP lid

18 dec 2017
    5.793
    6.474
    113
    Vrouw
    Ok! Ik zou t wel doen

20. dreames

dreames VIP lid

9 dec 2007
    7.813
    4.057
    113
    Als jij dingen niet durft te zeggen als je man erbij is terwijl je dat probleem niet hebt als hij er niet bij is... ligt er misschien een probleem daar.

Wat betreft het roken. Ja vervelend als jij en je man daar anders over denken. Is er een mogelijkheid dat oma naar jou komt. Misschien kan je haar ophalen?

Deel Deze Pagina