Bij huilen gelijk oppakken?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Chebu, 24 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Chebu

Chebu VIP lid

17 dec 2007
    7.174
    2
    36
    Midden-Oosten
    Mijn kind is nog niet eens geboren en nu al verschillen mijn moeder en ik zelf van mening over de opvoeding.
    Mijn moeder is namelijk van mening dat je baby's, ook pasgeborene, wel even kan laten door huilen als ze huilen. Als je ze steeds oppakt, dan zijn ze later te veel verwend.

Hier (in Duitsland) staat in de opvoedkundige bladen dat je kleintjes tot 6 maanden juist elke keer even moet oppakken omdat je niet weet wat de reden voor het huilen is. Daarna kun je ze wel even laten door huilen voordat je gaat kijken. Ik zelf weet nu al dat mijn moederhart het waarschijnlijk niet aan kan als de kleine ligt te huilen.

Hoe doen jullie dat?

2. Minimuisje

Minimuisje VIP lid

8 jul 2006
    8.361
    0
    0
    Zuid - Limboland
    Toen Joris heel klein was pakte ik hem altijd als hij huilde! Pas na een paar maanden had ik door wanneer het echt huilen was om iets of dat er echt niks was... Ik vind het echt niet verwennen in de eerste maanden! Ze hebben gewoon echt behoefte aan...

3. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ik heb Mirre ook altijd gewoon gepakt als ze huilde. Ze is niet verwend in de negatieve zin van het woord, wel veel liefde gekregen.

Sinds kort is het t makkelijkste meisje ter wereld (de liefste, leukste, fantastische was ze allang) ... en alles behalve 'verwend' :D

4. wendyp

wendyp Niet meer actief

Ik pak Sasha ook op als ze huilt. Ik hoor nu het verschil tussen nep (de drama-queen) en echt huilen. Soms is ze wel aan het mopperen, dan pak ik haar niet.

Ik zou het nog steeds niet over mn hart verkrijgen om haar echt te laten huilen.

5. alice

alice Fanatiek lid

16 aug 2006
    4.014
    0
    36
    Overijssel
    Gewoon oppakken en troosten en knuffelen! Zeker de eerste 6 maanden!

6. Chebu

Chebu VIP lid

17 dec 2007
    7.174
    2
    36
    Midden-Oosten
    Ik laat haar dit wel eens lezen. Ik ben ook van mening dat je op den duur wel de neppe en de echte huilbuien kan onderscheiden, maar in het begin toch nog niet....

7. alice

alice Fanatiek lid

16 aug 2006
    4.014
    0
    36
    Overijssel
    Nee zeg. Een baby kan nog niet praten of uitten..alleen maar door te huilen. En alles is zo nieuw...een baby van die leeftijd kan nog niet eens verbanden leggen. Zo van: "ik ga nu huilen dan komt mama" Dat is nog niet eens mogelijk in de hersenen.
    Geef een kind vertrouwen door het te troosten dat is het beste en ook voor jullie band.
    Maar wat betreft de oma...JIJ bent toch de moeder?

8. Chebu

Chebu VIP lid

17 dec 2007
    7.174
    2
    36
    Midden-Oosten
    @Alice, dat klopt. Maar ik ben bang dat als we bijvoorbeeld naar Nederland gaan en ik blijf een week of 3 bij mijn ouders, dat dit echt wel een issue wordt dan.

9. Natas1

Natas1 VIP lid

4 aug 2007
    7.903
    0
    0
    Almere
    Nee, ik pak Danique niet altijd meteen op.
    Veel kindjes hebben een soort inslaaphuiltje nodig. Zou je je kindje dan meteen oppakken maak je het juist wakkerder en valt hij/zij niet zelf in slaap. Ik herken heel snel of het een jengelend huiltje is, met wat mekkeren ertussen, of een serieuze huil.

10. alice

alice Fanatiek lid

16 aug 2006
    4.014
    0
    36
    Overijssel
    Ja dat is waar. Inslaap huiltjes daarbuiten gelaten. Als ze maar niet heel overstuur huilen.

11. Chebu

Chebu VIP lid

17 dec 2007
    7.174
    2
    36
    Midden-Oosten
    In hoeverre verschilt een inslaap huiltje van een normale huil? Kun je het omschrijven? Jengelig etc?

12. alice

alice Fanatiek lid

16 aug 2006
    4.014
    0
    36
    Overijssel
    Dat verschilt per kind en je merkt het vanzelf. Als je kindje héél moe is en je ligt hem/haar in bed dat ze eventjes huilen maar je weet al zeker dat ze zo slapen. Lastig uit te leggen.
    Maar maak je niet te druk meid, het komt allemaal goed en ook al ben je straks voor een paar weken bij je moeder dan doe je gewoon wat jou het beste lijkt.
    Enne wie weet huilt jouw kleintje amper! :)

13. Natas1

Natas1 VIP lid

4 aug 2007
    7.903
    0
    0
    Almere
    Ja, klinkt meer jengelig, mekkeren er tussen door, even ophouden en dan weer beginnen, zachter dan echt huilen. Echt huilen begint bij Danique ook met wat mekkeren, maar dan loopt het volume al snel op en ze neemt geen pauzes.
    Het duurt even voordat je het herkent, hier toen Danique ongeveer een week of 4 was. En het moment van huilen maakt natuurlijk ook uit. Begint ze te mekkeren direct nadat ik haar neer heb gelegd, dan wacht ik het eerst even af. Komt ze met sputteren als ze al 2 uur heeft geslapen, dan haal ik haar lekker uit bed en gaan we weer voeden etc.

14. draak86

draak86 VIP lid

7 mrt 2008
    5.427
    0
    0
    Thuisblijf mama
    Noord-holland
    Ik laat de kleine soms wel huilen, zeker als het idd dat zeurderig huilen is, en ik zeker weet dat hij alles heeft gehad ed....

Hij huilt ook zo een 5-6uur per dag dus als ik hem de hele dag bij elke kik zou oppakken word ik zelf knetter....

Maar laat hem echt geen uuuuuren huilen hoor ;)

@ TS: jij doet het zoas jij het wilt en dan mag het je moeder wezen, JIJ bepaald. Al was het de koningon

15. bamjolan

bamjolan VIP lid

7 mei 2008
    8.138
    0
    36
    Vrouw
    Moeder
    Den Haag
    De eerste 6 maanden niet, daarna toch zeker wel.
    Bij de eerste niet gedaan en zij is erg onafhankelijk, huilt snel, vooral om de aandacht.

Ieder zn ding.

16. Chebu

Chebu VIP lid

17 dec 2007
    7.174
    2
    36
    Midden-Oosten
    Bedankt voor de tips!

17. Lovelylonnes

Lovelylonnes Fanatiek lid

3 jul 2007
    2.208
    1
    0
    Nagelstyliste en incassomedewerker.
    Wou nog even toevoegn dat zelfs de cb arts (en die zijn normaal nogal zeikerig vind ik zelf) zegt dat je een kindje zeker de eerste 2 maanden niet moet laten huilen...

Na deze tijd ga je het vanzelf herkennen, als ie ligt te mekkeren laat ik hem liggen, totdat het echt menis word, dan ga ik kijken. Maar dat wil niet zeggen dat ik hem dan ook meteen optil.

18. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    ik zit nu op het punt dat ik Fae af en toe laat huilen. Gewoon omdat ik weet dat ze zoooo moe is en eigenlijk moet slapen, maar dan niet kan slapen en daarom dus huilt. Een enkele keer huilt ze zich in slaap, een andere keer raakt ze overstuur en dan pluk ik haar gelijk uit haar bedje. En als ze het dus langer dan 10 minuten vol houd pak ik haar eigenlijk ook ;) . Maar ik begin nu dus ietsje beter te voelen/herkennen, wanneer ik haar kan laten huilen. In het begin pakte ik haar altijd gelijk op. Lekker knuffelen met je kleintje!
    En afgelopen week na haar prikjes pakte ik haar ook vrij snel op, eventjes verwennen mag wel :)

19. dorisn

dorisn Fanatiek lid

2 jun 2007
    4.319
    37
    48
    ede
    het lag er hier een beetje aan hoe het huilen klonk. tuurlijk tijdens mn kraamtijd pakte ik alyssa ook iedere keer. toen alyssa last kreeg van darmkrampjes en ze soms ontroostbaar was en ik ook gestresst was doordat ik haar niet stil kreeg liet ik haar wel huilen. ging dan ff iets drinken om zelf rustig te worden en dan ging ik weer naar alyssa. als alyssa honger had en ik de fles nog moest maken moest ze soms ook ff wachten, maar dan was ik eerst al bij dr geweest. nu weet ik inmiddels wanneer er echt iets is en wanneer ze wel ff kan huilen.

tis een beetje aftasten naar wat je zelf prettig vind en in hoeverre het handig is. als jij je kindje wil oppakken als het huilt, lekker doen.

liefs doris

20. wendyp

wendyp Niet meer actief

In slaap huilen daar begin ik niet eens meer aan.

Eerst is het pruttelen, dan huilen, ik ben wel eens gaan kijken, maar ze is dan klaarwakker. Laat ik haar alsnog liggen, dan gaat ze krijsen en dan kan ik haar de aankomende half uur gaan kalmeren. Heb het 2 keer gedaan, denk gewoon dat sasha het 'type' er niet voor is hihi.

Deel Deze Pagina