Vroeg wakker, pff en laat de laatste fles (schema 9 mnd)

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door kleine vogel, 26 sep 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kleine vogel

29 mei 2007
    36
    0
    0
    Goeiesmorgens, 8)

Zal vooraan beginnen.... :(

Eetschema
    7.30 boterham met 120 ml voeding
    Vaak maar 1/4 boterham en 50ml voeding. [-(
    9.30 fruithap, liga met sap in tuitbeker
    Gaat prima
    12.00/13.00 boterham met 120 ml voeding
    (meestal de hele boterham op!) Ben ook begonnen om de melk in een tuitbeker te geven... wil ze absoluut niet! Dan in fles, drinkt maar een beetje van. Doe er dan ook pap door als ze weinig brood heeft gegeten.
    15.00 Koek, soepstengel, fruit of zo iets met sap in tuitbeker
    Gaat prima!
    17.00/18.00 Warme maaltijd
    Potjes gaat meestal het beste. Ben nu echt meer met de pot mee aan het laten eten. (Gister witlof, braadworst en aardappel, ging prima!)
    20.00 Laatste fles 180ml
    Gaat meestal helemaal op. Ik doe er Nutrix rijstebloem doorheen. Speen op stand 3!

Slaapschema
    10.30 tot 12.00
    Hierna meteen lunch, dan heeft ze ook honger. Wordt zelf wakker.
    15.30 tot 16.30 uur
    Soms! Gister bijvoorbeeld (ben zelf ook even bed in gekropen, ik was op!)
    18.00/18.30 uur.
    Dit is vaak. Dan is ze zelfs te moe om te eten. Daarna meteen naar bedje.
    Tot ik haar weer wakker maak voor de laatste fles.

Ik heb het idee dat ik met haar slaaptijd wat moet veranderen. Vooral de laatste keer.

Ze wordt snachts altijd nog eens wakker tussen 3.00uur en 5.30. Vervolgens is ze dan vaak om 6.30 klaar wakker. Honger heeft ze dan niet echt als we samen aan tafel een boterham doen.
    Ik heb het er op het CB over gehad. Ik moet de 'nachtvoeding' af gaan bouwen over een periode van 2 weken ongeveer. Steeds minder voeding erin en dan zou ze vanzelf niet meer wakker worden.
    Werkt dus niet. Ze heeft dan ook écht honger. 160 ml voeding gaat gewoon op!

Gisteravond had ze veel gegeten, daarna met papa badje in en toen om 21.00 uur haar laatste fles. Ging helemaal op. We dachten dus... laat gegeten én een half uur in bad geweest, dus dat wordt zeker 8.00 uur voordat ze wakker wordt. :D Niet dus. Het was vanacht 4.00 ! :evil: Toen heb ik haar maar 50 ml gegeven, ze huilde eerst een beetje omdat ze meer wilde maar ze ging toch weer slapen. Toen werd ze om 6.30 wakker vanochtend en wilde niks drinken en had maar een paar hapjes boterham op. (Logisch dat ze fruithappen zo goed gaan :confused: ) Als ze zo weinig van haar 3 hoofdmaaltijden eet.

Denk dat ze ook te weinig binnen krijgt. Vorige keer bij het CB zat ze onder het gemiddelde met haar gewicht. :oops:
    Dwingen doe ik niet want dat gaat tégen werken.

Hoe kan dat nou? :-k

Iemand tips? Ik hoor het graag. Zou ik anders nog eens een afspraak maken het het CB?
    Het breekt me op. :cry: Maakt me ook weer onzeker. Net zoals in het begin. Sorry voor het lange verhaal, hoop dat jullie er een beetje wijs uit kunnen.

Liefs Cindy

2. Andrea001

Andrea001 Bekend lid

9 jan 2006
    932
    0
    0
    in de zorg
    Hoi hoi,

Ik zou echt dat laatste middag slaapje laten vallen hoor... Die van mij gaat van 10:00-11:30 en van 13:30 tot 14:45 slapen. Dit gaat heel goed. Probeer haar wakker te houden door te spelen of alvast lekker in de kinderstoel zetten. (vind de mijn leuk...)
    De laatste fles krijgt ze hier om 19:00 uur. Als ik dit later doe, heeft ze 's morgens ook geen trek.

3. sasje77

sasje77 Actief lid

19 apr 2007
    159
    0
    0
    huismama
    zeewolde
    Die kleine van mij, doet zelf nog 3 dutje`s.....
    Sòchtends slaapt ze van 09.00 tot 10.00...
    s`middags van 12.30 tot 14.00
    en ze moet dan echt om 16.00 weer ff terug, want anders red ze echt niet tot 19.30...
    En om 16.00 pakt ze dus ook nog een uur...
    Melk wil ze ook niet veel meer drinken, sòchtends drinkt ze net 150 cc en de avondfles pyama papje drinkt ze wel bijna leeg (250cc)
    Ze eet nu ook al een tijdje gewoon met de pot mee, dat gaat super....
    C.b was erg tevreden hoe haar schema nu was....

Liefs Sas

4. kleine vogel

29 mei 2007
    36
    0
    0
    Bedankt voor jullie berichten.

Vandaag is ze naar de kinderdagopvang geweest. Ze heeft niet geslapen. Zit nu nog te spelen. Nu hou ik haar ook wakker tot half 8. Dan nog flesje en bed in.
    Ben benieuwd of ze vanacht weer komt.

:D cindy

Deel Deze Pagina