wrapper ipv. dekentje in kinderwagen?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Blossum, 19 aug 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Blossum

Blossum Bekend lid

21 nov 2009
    559
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zou graag een wrapper (van lodger) willen gaan gebruiken in de kinderwagenbak. Dit omdat ik het had geprobeerd met een dekentje en lakentje vanuit de wieg maar ik dit niet mooi vond. Het is veel te groot waardoor er een bobbel onder het matrasje zit...? Hebben jullie dit anders opgelost? Miss door een dekbed hoes te gebruiken... En wat zijn jullie ervaring met een wrapper?

(Ik had deze vraag al neergelegd bij het topic zwanger zijn, maar bedacht me dat hier toch wel veel ervarings deskundige zijn)

2. missmamsie

missmamsie Fanatiek lid

18 aug 2009
    1.486
    0
    36
    kinderopvang
    aan de kust
    Ik vond de wrapper ideaal, lekker snel, makkelijk en warm.
    Bij de oudste had ik er geen één, die lag onder het dekbedje van de wagenbak.
    Ook heb ik de jongste in een warm winterpakje gehad en dan onder het dekbedje, dat was ook warm genoeg.
    Ik heb trouwens nog een wrapper liggen voor de verkoop, zo goed als nieuw (en echt nog héél mooi), maar dan van Boumy (het Belgische Lodger)??;)

3. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Aangezien je nog negen weken moet denk ik dat een wrapper tegen die tijd wel te koud is hoor. En de ervaring die ik heb met de wrapper is dat Sven hem bij de beentjes toch altijd open trappelde, dus de onderkant lag dan toch open zeg maar.
    Ik vond hem wel ideaal voor in de box.

Wat je kan doen is het dekentje zo vouwen dat het overtrekje (voor een wiegje) er omheen past. Mijn kraamhulp gaf me die tip. Ik zat namelijk ook met dat bobbel gebeuren. Vond het zo lelijk eruit zien. Maar door het op het juist formaat te vouwen zag het er er weer normaal uit.

4. tulip

tulip Niet meer actief

Ik had de dikste van lodger, is dat de shelter??? Ik legde die op het matrasje en dan mn dochter erin, dan de flapjes dicht en een dun dekentje eroverheen, deze is dik genoeg om zonder winterjas aan te kunnen. Mijn dochter is in oktober geboren, toen vroor het dat jaar.

5. Blossum

Blossum Bekend lid

21 nov 2009
    559
    0
    0
    NULL
    NULL
    @missmamsie: toevallig ook in het turquoise? Heb namelijk een zebraprint kap met een turquoise randje, dus wil het natuurlijk wel in stijl haha.

@Romy1979: dat vroeg ik me idd ook nog af of het niet te koud zou zijn... Een overtrekje lijkt me dan idd leuker eruit zien dan een dekentje met lakentje! En zonder bobbels zou idd nog mooier zijn haha. Thx!

@tulip: de shelter kun je ook gebruiken als draagzak. Dus jij had denk ik de wrapper en die heb je dan in fleece of katoen. Ik ben ook uitgerekend in oktober dus de fleece en dan eventueel een dekentje erover zou natuurlijk ook nog kunnen. Thx!

6. schaapie123

schaapie123 Niet meer actief

ik had een fleesdekentje opgevouwen in het dekbed hoesje wat bij de kinderwagen zat, en als het echt koud was (jan geboren) dan nog een kruikje, dikke jas.

wrapper is alleen handig in de maxicosi vind ik persoonlijk

7. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    ik heb een babynomade van Red Castle. Ze is in Maart geboren. Als het echt wat frisser was deed ik er nog een dekentje overheen.

8. kim0503

kim0503 Bekend lid

10 apr 2009
    634
    0
    0
    Hoekse waard
    Ik gebruikte de wrapper (fleece) ook altijd in de wagenbak ideaal. Mijn ventje is van juli dus al ruim 5 maanden toen het echt koud begon te worden maar hij had het echt warm in dat ding. Ik gebruikte ook vaak een lakentje dekentje en dan de wieg formaat, past precies. Voor het matrasje gebruikte ik de waskussen hoezen die passen ook precies.

Groetjes Kim

9. tulip

tulip Niet meer actief

jep, ik heb nog even gekeken, idd de wrapper. Ik had er ook zo'n teddyvachtje in. Nou die was megawarm hoor. Ik vond het handig, omdat mijn dochter altijd rond 12 uur weer ging slapen, dan legde ik haar in de wrapper en liet de flapjes nog open. Als ik klaar was met eten (+/- 13.00 uur) dan de flappen dicht en het dekentje erover, (zo een van prenatal) dan mutsje op en kon ik gaan wandelen. Zo hoefde ik haar niet over te leggen en kon ik weg wanneer het mij uitkwam.:D Zo deed ik dat tot 6 maanden, toen ging ze in het zitgedeelte en moest ze op bedje slapen.

10. Ibas

Ibas Bekend lid

23 mrt 2009
    752
    0
    0
    Zelfstandige Horeca
    Noord Holland
    Ik heb ook de lodger wrapper in de kinderwagen bak. IDEAAL! Lekker makkelijk & warm. Onze meid heeft er vanaf dag 1 in gelegen.

11. Blossum

Blossum Bekend lid

21 nov 2009
    559
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dat lijkt me idd zo handig, wij wonen 2 hoog dus ga niet iedere keer sjouwen met die bak. Dan kan ik me beeb gewoon in de wrapper mee omhoog nemen en hoef hem binnen alleen maar open te klappen. Dan vat het in de tussentijd geen kou!

12. Nic1976

Nic1976 Fanatiek lid

27 okt 2009
    4.545
    732
    113
    Hier ook een wrapper van lodger. Kan alleen maar zeggen dat we hem heeeel erg veel hebben gebruikt de eerste maanden. In de wieg, box en wandelwagen prima te gebruiken en voldoende warm. Met extra koude momenten nog een fleece dekentje er overheen en dan was het prima te doen (kruik bij het voeteneinde en dan was het zelfs te warm)

Succcesss

13. missmamsie

missmamsie Fanatiek lid

18 aug 2009
    1.486
    0
    36
    kinderopvang
    aan de kust
    Helaas...hij is lichtblauw met beige aan de andere kant:D

Deel Deze Pagina