thuisbevalling vraagje over het bed

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Irene, 15 mei 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Irene

Irene Fanatiek lid

1 dec 2006
    1.034
    0
    0
    Ik ben er wel een beetje vroeg mee maar aangezien ik al aan de verloskundige door moest geven of ik thuis of in het ziekenhuis wil bevallen leeft het al een beetje bij mij. Ik heb er dus voor gekozen om thuis te bevallen maar nu heb ik een vraagje over de stand van het bed. Ik weet dat het op klossen moet staan, maar mijn vraag is of jullie misschien weten hoeveel ruimte er naast en aan het voeteneind achter je bed moet zijn. Achter het voeteneind bij ons is nl. niet zo veel ruimte, maar een smal paadje om er achter te lopen zeg maar, maar aangezien ik geen idee heb of de verloskundige aan de zijkant van het bed of achterkant moet zijn leek het me toch wel handig om eens te kijken of mijn bed al dan niet verplaatst moet worden!

2. runner

runner VIP lid

12 jan 2006
    5.387
    0
    0
    katwijk ZH
    volgens mij hebben ze geen ruimte achter het bed nodig, als ze er maar naast kunnen staan.
    je hebt in ieder geval nog genoeg tijd om daar zeker van te zijn, hihi.
    succes

3. spooky

spooky Bekend lid

15 mrt 2006
    934
    0
    0
    krommenie
    bij mij zijn ze niet bij het voeteneind geweest, alleen aan de zijkant. ze zat gewoon op het bed

4. pienie

pienie Fanatiek lid

29 okt 2006
    1.418
    1
    0
    zuid holland
    Maakt op zich toch niet zoveel uit: anders draai je toch als dat nodig is ;)

Maar inderdaad is de zijkant bij mij ook het meest gebruikt (zowel tijdens de bevalling als de kraamtijd)

5. robentes

robentes Actief lid

25 okt 2006
    109
    0
    16
    ja, maakt niet zoveel uit. Ik ben ook thuis bevallen en wij hebben echt een hele kleine slaapkamer en niet veel ruimte om het bed heen. Ze hebben mij zo op het bed gelegd dat ze er het beste bij konden. Dat betekende met het hoofd bij het voeteneind en half overdwars....

6. Irene

Irene Fanatiek lid

1 dec 2006
    1.034
    0
    0
    Oke dat hoeft dus geen probleem te zijn. En dan ook nog een vraagje over klossen. Ik heb geen poten onder mijn bed, het staat gewoon als blok op de grond, niet op pootjes. Kunnen daar ook klossen onder? Ik lees nl. overal dat je klossen onder de poten moet zetten. Tja, ik wil graag goed voorbereid zijn zoals jullie zien :D

7. sonja

sonja VIP lid

5 mrt 2006
    5.270
    0
    0
    bejaardenzorg
    DenHelder
    wij hebben besloten om in het zh te bevallen, onze slaapkamer is erg klein je kan al amper naast het bed staan .

8. ster

ster Fanatiek lid

1 nov 2005
    1.549
    0
    0
    Ik zit met hetzelfde, woon erg klein en ook nog 4 hoog zonder lift (dus in ergste geval komt de brandweer mij van het balkon takelen als ik naar het ziekenhuis moet); Vanmiddag ga ik het allemaal doorspreken met de VK en ga waarschijnlijk toch maar in het ziekenhuis bevallen.

Bij de VK komen ze hier trouwens uitgebreid op terug en de kraamzorg ook. Dus je bent ruim op tijd met voorbereiden. De klossen kunnen pas in week 37 gehaald worden.

Succes!

9. Lientje76

Lientje76 Actief lid

10 aug 2006
    189
    0
    0
    Je kan je bed ook op vier bierkratjes zetten ipv op klossen. Is ook stevig genoeg. Zou wel de flesjes eruit halen, want dat rammelt zo als je je omdraait :)

10. spooky

spooky Bekend lid

15 mrt 2006
    934
    0
    0
    krommenie
    ik had een extra matras erop.

Deel Deze Pagina