Je dag indelen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Bailey89, 13 sep 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bailey89

Bailey89 Lid

14 jan 2014
    19
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo dames,
    Ik heb een vraag..
    Ik heb een zoontje van 4 maanden en ik werk niet. Ik heb bewust de keuze gemaakt om thuis te blijven.
    Nu merk ik dat ik moeite heb met mijn dag indelen. Ik ben heel erg veel bezig met Mason als hij wakker is, waardoor ik weinig tijd overhoud voor andere dingen. Ik heb het idee dat ik teveel met hem bezig ben.
    Merk dat ik dit allemaal nog steeds een beetje moeilijk vind.
    Nu vraag ik me af hoe doen jullie dit? Leggen jullie je kindje vaak in de box? Ik weet niet zo goed hoe ik dit moet doen, heb namelijk niet echt mensen in mijn omgeving die ik dit soort dingen kan vragen.
    Ik hoor graag van jullie!

2. Lies1611

Lies1611 VIP lid

3 jun 2013
    7.149
    3.174
    113
    Ik kon haar, tot een maand of 6, heel makkelijk in de box leggen of in dr babygym. ze kon zichzelf prima vermaken als ik bv de was wilde doen of de vaatwasser wilde uitruimen. Daarbij sliep ze ook in de box als ze moe was dus dat was heerlijk. Vanaf 6 mnd ging het wat lastiger. Ze had het door als ik even uit zicht was en ze wilde te veel. ze wilde zitten maar kon dit nog niet zelf. Ook wilde ze kruipen/tijgeren maar dat kon ze ook niet. daardoor was ik noodgedwongen meer bezig met haar vermaken.
    Je kan het gewoon eens uitproberen toch? Leg hem een keer op een speelkleed en ga een beetje in de keuken rommelen (als je zicht op hem hebt dan). Hij geeft waarschijnlijk zelf wel aan als hij het niet prettig vind :)

3. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.386
    10.330
    113
    Door verborgen reflux lag onze man altijd op mij of had hem vast.helemaal geen tijd voor andere dingen.

Zou proberen in de box te leggen om wat schoon te maken of wat anders te doen. Wanneer je boven wat wil doen in de wipstoel of op een kleed.

( offtopic, je zoon heeft een mooie naam!)

4. tuc

tuc Niet meer actief

Ja hoor ik gaf ze de fles...nog even kroelen dan lekker op een kleedje op de grond. Ik ben niet zo van de box. Lekker spelen en ontwikkelen. Kun jij even wat dingen doen.

5. Centurychild6F3

Centurychild6F3 Bekend lid

23 aug 2014
    864
    3
    18
    Haarlem
    In de box is wel erg prettig als je zelf even de was wilt doen. Zeker ook als ze gaan draaien etc en niet zo je hele woonkamer doorgaan.
    Laat hem rustig eens alleen spelen, je kunt tenslotte niet tot hij 18 is hem entertainen toch ;)

6. Bailey89

Bailey89 Lid

14 jan 2014
    19
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dankjewel voor jullie reacties!
    Ik moet er bij vertellen dat we een hond en een kat hier hebben lopen, dus om hem dan op een speelkleed op de grond te leggen vind ik dan niet zo'n veilig idee. De dieren en Mason gaan prima samen, maar het blijven dieren.
    Dan blijft naar mijn idee alleen de box over.
    Ik ga zeker proberen hem wat meer in de box te leggen, want ik kan inderdaad niet met hem bezig blijven.
    Misschien hebben jullie nog ideeen over een alternatief voor de box als je huisdieren hebt?

7. Ligero

Ligero VIP lid

1 aug 2011
    6.823
    1.533
    113
    Ik had bij mijn dochter ook dat ik altijd met haar bezig was. En nu is ze 3,5 en kan ze zich dus niet zelf bezig houden. Nooit geleerd. Dat doen we nu dus ff anders met babybroertje...flesje, kroelen/samen spelen en dan hup de box in of op de grond en met de babygym spelen. Gaat supergoed. Nu dochterlief nog leren zelf te spelen ;)

En de box is toch prima? Hij hoeft niet per se op een kleedje op de grond hoor, box is ook goed. Leuke mobiel erbij, een rammelaartje geven en jij kan lekker wat voor jezelf doen.

8. Bailey89

Bailey89 Lid

14 jan 2014
    19
    0
    0
    NULL
    NULL
    Daar ben ik dus ook bang voor, dat hij zich als hij ouder is ook niet alleen kan vermaken. Blijkbaar werkt dat dus echt zo.
    Tijd voor de box dan, haha!

9. Hupje

Hupje Actief lid

15 jun 2015
    281
    0
    0
    NULL
    NULL
    Vanwege reflux kan mijn zoontje na de voeding niet liggen. Meestal gaat hij dus in de wipstoel mee naar de ruimte waar ik iets ga doen, een speeltje mee in de hand. Eerst klets en speel ik dan even wat met hem en daarna laat ik hem even zelf bezig zijn tot hij slaapsignalen afgeeft

10. Rietje88

Rietje88 Niet meer actief

Ik ben ook een thuis moeder. Ik heb hem het eerste half jaar flink verwend met aandacht. Als ik dan wat wilde doen wachte ik tot vl thuis was en gaf ik hem over. Naarmate hij meer ging bewegen legde ik hem op de grond (maand of 6). Ik heb hem zelf aan laten geven wat hij wilde. En de ene dag vraagt hij meer aandacht dan de andere. Maar dat is prima. Hij kan zichzelf prima vermaken. Heeft nooit de angst gekregen als ik de ruimte verliet. Ik merk nu dat ik inmiddels best veel bewegingsvrijheid heb.

11. Nacho

Nacho Fanatiek lid

3 jun 2015
    2.369
    9
    38
    Vrouw
    Baby & Mama Coach
    Houten
    Ik heb ook een hond, dus ik begrijp je bezorgdheid. Ik heb als mijn zoontje wakker is vijf plekken waar hij alleen kan spelen als ik even wat anders moet/wil doen.

In de woonkamer de box met mobiel, heel groot speelkleed met babygym, knuffeltjes en ander speelgoed en een wipstoel. Als ik mijn kindje niet kan zien gaat de hond even in de bench, bijvoorbeeld als ik naar de wc ga.

Boven komt de hond sowieso niet en daar ligt mijn zoontje op ons bed als ik hem kan zien of op zijn aankleedkussen op de grond, bijvoorbeeld als ik aan het douchen ben.

12. Dufel

Dufel VIP lid

10 sep 2014
    5.833
    1.469
    113
    Hier ook zoontje van 4 maanden. Ik ben ook thuis (wel werkzoekend)

Wij hebben 2 katten, dus laat hem niet alleen op een boxkleed oid. Wat ik meestal doe is knuffelen bij uit bed halen, dan voeden, dan boeren/knuffelen.
    Dan even samen spelen/ gek doen. En daarna gaat hij alleen "spelen"
    Dat wil zeggen in de box of in zn schommelstoeltje.

Dan ga ik even wat opruimen/schoonmaken of iets anders doen. Ik kijk regelmatig even bij hem en als hij het niet naar zn zin heeft laat ie het echt wel horen haha

13. Sneeuwvlokjes

Sneeuwvlokjes Fanatiek lid

12 mrt 2014
    2.131
    1.210
    113
    Ik zei vandaag nog tegen mijn man dat we onze zoon wat meer zelf moeten laten spelen. Vooral ik ben er een ster in om hem te willen enternainen. Dodelijk vermoeiend en je creeert er inderdaad misschien wel een kind mee dat zich moeilijk zelf kan vermaken.
    Dus, vanaf morgen is dat mijn missie!

14. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    In die tijd deed ik gewoon haar in box of op grond.
    Wandelen etc. Sliep ze nog zeker 4x geloof ik per dag dus dat scheelt;))

We hebben ook hondje maar was nooit probleem ik kon altijd haar naast leggen en weglopen maar je moet het weten met je eigen hond niet elk hondje is zo...

15. MamavC

MamavC Niet meer actief

Wij hebben een hond en een kat.
    Onze dochter ligt altijd in de box te spelen. Als ze op de grond op een speelkleed ligt blijf ik erbij en gaat de hond erbij liggen :) heel lief.
    Als ik de kamer uitmoet gaat de hond in zn bench.
    De kat kijkt totaal niet naar de baby om dus daar let ik niet op. Die laat ik gewoon alleen met de baby (als ie dat ooit zou willen :p)

Edit: een kat kan overal bij, die kan ook in t bedje of de box springen bij wijze van, dus daar heb je sowieso geen zicht op

16. Jen30

Jen30 Niet meer actief

Ik kreeg een keer de tip om "samen het huishouden te doen". Was een groot succes. Nu kan ze heel lang zichzelf vermaken maar toen was dat echt leuk.
    Was opvouwen bijvoorbeeld. Samen op bed.

Koken.. kind op de keukentafel in de bumbo seat.

17. Joiedevivre

Joiedevivre Bekend lid

1 aug 2014
    717
    0
    0
    Ik legde ze ook heel vaak in de box als ik iets moest doen. We gingen elke keer na het flesje eerst even samen spelen en dan even zelf spelen zodat ik wat in huis kon doen. Wat ik ook handig vond is de draagdoek. Hup op de buik of rug en het huis door. Alleen doe dat nu steeds minder omdat ze het draaien hebben ontdekt en niet meer lang in de doek willen.

18. Linx

Linx Actief lid

28 okt 2013
    239
    0
    16
    NULL
    Twente
    Dit deed ik ook (of eigenlijk doe ik het nog steeds). Baby lag op een kleedje op zolder als ik met de was bezig was, bijvoorbeeld. En zo gingen we de klusjes doen die er te doen waren die dag. Dan zat ze in de maxi cosi op het aanrecht met een pollepel in haar handjes. En nog steeds ligt ze graag bij me in de keuken als ik aan het koken ben, maar nu vermaakt ze zichzelf.

Deel Deze Pagina