tot hoe oud voor op de fiets

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Tamio, 28 aug 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tamio

Tamio Niet meer actief

Tot hoe oud hebben jullie je kindje voor op de fiets en gaan ze achterop?

Mijn dochter is nu anderhalf en ik vind het erg moeilijk worden om haar voor in het stoeltje getild te krijgen. Ze is al behoorlijk zwaar en werkt dan ook nog eens niet mee met haar beentjes, zodat ze blijft staan op de zitting, en ik geen handen vrij heb om haar beentjes er tussendoor te geleiden, terwijl ik haar boven mijn schouders moet tillen.

Maar ik vind haar nog zo erg jong om haar al achter op de fiets mee te nemen. En het fietsen op zich met haar voorop vind ik geen probleem, het is alleen het in het stoeltje zetten dat een probleem wordt.

Ik kan ook nergens vinden tot hoeveel kilo kinderen voorop de fiets mogen. Is daar een richtlijn voor?

2. Journey

Journey Fanatiek lid

3 apr 2008
    3.404
    0
    0
    Op mijn zitje staat tot 15 kg

3. hester81

hester81 Lid

19 okt 2008
    63
    0
    6
    Mijn zoon is ook ruim anderhalf en zit sinds een aantal weken achterop. Nou moet ik er wel bij zeggen dat hij ook al bijna 15 kg is..... Ook op mijn stoeltje staat tot 15 kg.

4. pinguin72

pinguin72 VIP lid

7 jan 2006
    7.832
    1
    38
    Mijn zoon (volgende week 3) zit nog steeds voorop, nah ja heb het gisteren omgebouwd zodat dochter nu voorop kan en hij zit nu in het achterzitje.
    Bij mij staat ook tot 15 kg voorop. Denk dat met anderhalf achterop al best kan hoor!

5. marissie

marissie Actief lid

14 jun 2007
    348
    1
    0
    Op mijn stoeltje staat ook tot 15 kilo, dit is een Bobike zitje trouwens.

6. kindjelief

30 jun 2009
    15
    0
    0
    NULL
    NULL
    Tot 15 kilo idd. Til je je kindje onder de schouders op? Want ik pak haar met een arm onder haar middel, en een hand onder haar kont, en dan kan ik de beentjes een beetje sturen.
    Mijn dochter gaat sinds ze 14 maanden trouwens al achterop de fiets als oma haar van het kdv haalt. Ze vindt dit net zo leuk als voorop. En dan moet ik er misschien wel bij zeggen dat mijn dochter echt een kleintje is (74 cm met 19 maanden).

7. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    mijn dochter is ongeveer met 1,5 achteropgegaan. ze is vrij groot en kwam met der knietjes tegen het stuur. heb een bobike op een moederfiets dus aan het stuur ligt het niet. ze vind het voorop wel erg leuk dus nu nog steeds propt ze zich er voor in en vind het nog erg leuk.

mijn dochter is nu z'n 92cm en 13 kilo zwaar maar past eigenlijk al even niet meer

8. Tamio

Tamio Niet meer actief

Bedankt voor de antwoorden. Ik ga mijn dochter ook maar naar achterop de fiets verplaatsen dan.

Nee ik moet haar boven mijn schouders tillen, daarom is het ook zo moeilijk. Komt omdat ik een oma fiets heb, die hebben een hoog stuur.

9. Toevallig zijn wij net nog op de fiets weggeweest, Jelle zit nog voorop, met bijna 20 maanden en ook bijna 15 kilo. Maar ik kwam echt tot de conclusie dat het nu niet veel langer meer kan.
    Hij is te zwaar om erin te tillen, te lang, en als ie ineens achterom kijkt ofzo krijgt het stuur een flinke klap naar de zijkant, dat vraagt om ongelukken op den duur.

10. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    ons jochie is net 2, en zo'n 14 kg. Hij zit nog wel voorop, maar niet lang meer. We halen waarschijnlijk deze week nog een achter zitje.

Het is steeds moeilijker om zijn benen onder het stuur op de steunen te krijgen. En omdat hij zwaarder wordt, wiebelt het stuur mee als hij beweegt. Achterop is dat vast beter..

11. Carla1980

Carla1980 VIP lid

16 jul 2006
    5.833
    1
    0
    Lerares basisonderwijs
    Noord-Brabant
    Kyra is bijna 2,5 en zit nog steeds voor. Ze weegt wel nog geen 12 kilo!

2011anoniem vindt dit leuk.
  12. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.371
    36.230
    113
    Mijn zoontje was ook anderhalf toen hij achterop ging. Had hem wel langer voorop willen hebben, want dat vind ik zo gezellig, maar hij woog toen al 15,5 kilo, dus dat was niet veilig meer. Hij vind het achterop trouwens net zo leuk.

13. soovi

soovi Fanatiek lid

1 nov 2007
    2.465
    582
    113
    Mijn zoontje is nu bijna 20 maanden en weegt 11 kg en zit voorop de fiets. Ik wil dat voorlopig ook zo houden. Den dat ik volgend jaar zomer rond ga kijken voor een stoeltje voor achterop.
    Ik vind hem eigenlijk nog te klein om achterop de zetten, hij is ontzettend beweeglijk en probeert de hele tijd zijn riempje af te doen. Achterop kan je dat niet zo goed in de gaten houden.

14. Merijn

Merijn Niet meer actief

Je hebt toch ook zitjes voor voorop die voor zwaarder dan 15 kilo zijn? Of heb ik dat verkeerd gezien?

Deel Deze Pagina