Mijn vriend heeft zware apneu en slaapt al jaren met een Cpap machine (door luchtdruk in luchwegen blijven deze open en kan hij ademen) dus ik weet wel wat het is. Het volgende: ik word de laatste weken wakker van mijn eigen hartslag die helemaal over de toeren is - ruim 200 pm ofzo. helemaal bezweet en ademend als een malle word ik dan wakker. Ik besef me heel goed dat ik dan moet kalmeren - en dat lukt aardig en met een minuut of 5 is alles weer onder controle. Blijven wel angstige momenten. Soms heb ik 5 van deze episodes op een nacht. Ik herken het niet perse als apneu omdat ik volgens mijn vriend geen stikkende of snurkende geluiden maak, maar juist heel snel en oppervlakkig ademhaal. Hij vind het zelf griezelig om mij zo te zien. Niet-zwanger had ik er geen last van (wel enig overgewicht) maar nu, tegen de 36 weken zwanger doe ik gewoon geen fatsoenlijk oog dicht. Iemand enig idee of je kan hyperventileren in je slaap?
ik heb nu sinds een week of 2, ik lig dan op mijn rug waardoor de kleine een belangrijk bloedvat achterinde rug afsluit hierdoor word ik erg duizelig/benauwd en begin te hyper ventileren ik had dit bij de andere zwangerschappen ook, ik slaap op mijn li zij maar in mijn slaap ga ik weer op nde rug en gebeurd dit met regelmaat. misschien is dit bij joui ook het geval?? anders vk vragen
Ik ben nu 36 weken en heb dit sinds een paar weken ook als ik op mijn rug lig. Op je linkerzij slapen isbhet enige wat helpt, veel vrouwen hebben dit de laatste paar weken. Komt zoals fokje zegt inderdaad omdat een grote ader afgekneld wordt waardoor je bloedsomloop en dus je zuurstofopname niet meer goed is.
Het kan hyperventilatie zijn, maar vaak heb je nog andere klachten erbij zoals duizeligheid, waas voor de ogen, benauwd gevoel, opgeblazen gevoel in de buik, tintelingen in de vingers, stijfheid, zo zijn er volgens mij nog een aantal symptomen die dan voor kunnen komen. Zou het als ik jou was eens met een arts bespreken.