Dekbedje.... vanaf wanneer?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Joytje, 14 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Joytje

Joytje Actief lid

27 sep 2007
    259
    0
    0
    Hoi!

Vanaf wanneer kan je veilig een dekbedje gaan gebruiken?
    En welke etc etc.

Mijn zoontje is bijna 1,5 jaar

Bedankt!

2. makey

makey Fanatiek lid

16 feb 2006
    1.999
    0
    0
    Ik gebruikte he tpas in een groot bed en dan nog kort opgemaakt.
    en in t ledikant gewoon slaapzak.

3. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Ze zeggen dat het veilig is vanaf 2 jaar, dus ik doe het zelf nog niet. Julia wil niet meer in een slaapzak, maar ligt nu in haar pyjama (met een extra shirtje en een maillot er onder) en dan onder 2 dekens (die van de Hema). 's Avonds laat leg ik er dan nog een kleinere deken overheen, voor de zekerheid. Niet geweldig, maar ik wil toch eigenlijk pas deze zomer (dan krijgt ze haar peuterbedje in haar nieuwe kamer) gaan kijken voor een dekbed (of na de zomer als het kouder wordt). Dan kan ik ook meteen een groot dekbed kopen lijkt me, in het ledikant is dat ook niet handig.

4. schaapje84

schaapje84 Fanatiek lid

22 nov 2008
    1.309
    0
    0
    ze zeggen vanaf 2 jaar,
    Ons meisje slaapt er inmiddels 4 maanden onder en is nu 15 maanden.
    We hebben vanalles geprobeerd zodat ze het niet koud zou hebben, en het dekbedje was de laatste en enigste oplossing om haar niet wakker te laten worden in de nacht omdat ze het koud had.

Is een 4 seizoenen dekbedje speciaal voor kinderen va 2j, maar ja, ze ligt er nu al een aantal maanden heerlijk onder. Maak me er ook helemaal geen zorgen bij.

Bij de tweede nu, als deze het niet koud heeft, zal hij gewoon onder de lakentjes blijven.

5. Onze oudste heeft vanaf ongeveer 2 jaar onder z'n dekbed gelegen.

Hij was anderhalf toen ie z'n meegroei bed in ging. We hebben daar in het begin de ledikant deken ingedaan. Toen het kouder werd twee stuks.

Moet zeggen dat ie nooit met z'n hoofd eronder heeft gelegen (deken ook niet).

6. Sisa

Sisa VIP lid

13 jun 2008
    5.552
    1
    0
    Vanaf 2 zeggen ze.
    Hier ga ik het pas gebruiken als ons meisje in een peuterbed gaat, ze is nu 2 maar ligt nog prima in haar ledikantje met slaapzak en deken dus we laten het nog even zo.

7. elmo82

elmo82 Actief lid

16 jul 2010
    196
    0
    0
    gastouder
    friesland
    Onze zoon slaapt nog onder een deken met lakentje en een slaapzak.
    Hij is nu 22 maand.
    Alleen als hij bij pake en beppe is slaapt hij s'middags onder een dekbedje maar moet hij daar een nacht slapen dan gaat het dekentje en lakentje gewoon mee.

8. tammetje81

tammetje81 Bekend lid

6 dec 2009
    599
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zou het ook zeker nog niet doen Onze zoon komt pas onder een dekbedje als hij naar een peuterbedje gaat. Hij slaapt nu in een dikke winterslaapzak, want onder de dekens gaat hij met zijn hoofd. En s ochtends is hij altijd lekker warm.

9. Boefjesmamma

Boefjesmamma Fanatiek lid

23 jan 2010
    2.378
    1
    0
    Afgestudeerd en werk zoekende.
    Gouda
    Aaron slaapt er al enkele maanden onder (hij is nu 18 maanden).
    Hij wilde niet meer in een slaapzak en dekens waren toch te koud. Hij slaapt in een kamertje met enkel glas en het is daar zeker als het hard vriest stervenskoud.

Deel Deze Pagina