Zoonlief is een moeilijke eter. Zal niet teveel in details treden, maar komt erop neer dat hij zo goed als geen fruit eet, geen brood, geen melk drinkt, niet altijd emt de pot mee eet etc etc etc... Hij is 2,5 jr en bij t cb woog hij tijdje terug 12kg en voor zijn lengte was dit een prima gewicht zeiden ze. HIj is best druk en een lang mager ventje om te zien, maar CB zei t is ok hoor! Maar gewicht op peil of niet, ik wil dat hij brood eet, fruit eet en met de pot maar hoe krijg ik dit voor elkaar bij een erg moeilijke eter? Fruit komt zelfden voor paar hapjes appel, alleen appel! Brood is bijna onder dwang en met toezicht ernaast zitten 1 snee met kipfilet of kaas, wilt niets anders erop . Hij wil wel graag ei eten. Maar verder erg moeilijk, ja de lekkere dingen maarja dat kan natuurlijk niet. Wat raden jullie aan, wat denken jullie hierover en wat kan ik t beste doen of wie raadplegen? T klinkt niet gezond en is t ook niet. Onder dwang wil ik niet, pushen dwingen ook niet... maar aan hem overlaten betekent dat ie niets goeds zal eten..... hij weigert fruitsoorten en ander beleg op brood of bruinbrood etc. Pleeeaassseeeee help! Op kdv heeft ie dit prob dus ook dat ie gewoon niet mee eet en drinkt
Mijn zoon eet normaal gesproken wel goed maar er zijn tijden dat hij ook geen brood wil eten. Op die dagen maak ik zijn lievelingssoep en doe daar dan wat brood in zodat hij het toch binnenkrijgt. Je kan ook een lekkere fruitpapje klaarmaken met bijv. banaan, appel, peer etc en met liga en rozijntjes. Je kan daar ook wat melk of yoghurt bij doen. Daar is mijn zoon gek op. Tuurlijk is hij nu wel oud genoeg om zelf fruit te eten, maar als je wil dat hij wat binnenkrijgt kan dat een optie zijn. Succes !!
Lastig is dat he als je kindje niks eet. Onze zoon eet ook niet. Ik loop met hem in het ziekenhuis. In het zh zegt de kinderarts dat ik hem niet moet dwingen om te eten en dat doe ik ook niet. Wil hij niet aan tafel dan gaat hij niet aan tafel 9 van 10x komt hij wel aan tafel zitten. Onze zoontje eet gewoon droog brood en hier eet hij soms wel een klein broodje van op. Als je hem nu mee neemt op boodschap en hem een x laat kiezen of laten meehlepen met eten klaar maken. Hier helpt het soms wel dat onze zoon zijn eigen bordje eet mag opscheppen. Succes er mee weet wat het is.
Ik ken het.. héél vervelend! Ik geef sowieso nog van die knijpfruit-zakjes en kauwvitamines, dan heeft ze dat in ieder geval binnen. Elk hapje fruit en groenten dat ze dan binnen krijgt is mooi meegenomen, dat haalt de druk er ook af. Als ze geen brood eet, geef ik geen nieuwe, ik geef terloops een plakje kaas of worst en ergens op de dag een ontbijtkoek of craqotte. Dat geef ik niet tijdens de lunch zodat ze het niet koppelt. En dat eet ze wel. Dus uiteindelijk kun je ze ongemerkt och wel wat binnen laten krijgen.. ik zou er geen strijd van maken, verlies je toch..
die van mij eet echter geen gekookte aardappels geen groente en amper vlees dus ja herken het wel hij heb nooit geen gekookte aardappels gegeten tja kan het er moeilijk met een trechter in gooien. ook groente krijg ik er niet in kaas,vleeswaren tomaat komkommer allemaal niet fruit nee hoor soms stukje appel maar dan echt soms onder dwang brood eten? ene keer gaan er 2 sneetjes in dan halve dan nix tja hij is 14 kilo en 3 jaar je kan er niets aan doen ik ben bij meerdere avonden geweest voor mensen met slecht eten de kinderen en die zeggen ook het komt wel soms pas na 4 jaar dus nog even volhouden hoe moeilijk het ook is ps mijn zoontje mag helpen met eten maken eten uitkiezen maar helpt hier echt niet hij is dol op pannenkoeken en rijst maarja kan ik hem niet altijd geven voor de rest eet hij amper
@ alev: soep maak ik ook hoor, dat ie dan iets wat ie wel lekker vind, zal idd de tip meenemen om er broodstukjes in te doen. Maar ik wil gewoon dat hij een normale boterham met beleg eet. Wat betreft t fruit en yoghurt etc: hij is er slim en heeft snel door wat ie voorgeschoteld krijgt. Hoe mooi je t ook maakt, wat ie niet moet dat krijg je er met geen mogelijkheid in! @ramoontjuh, voor jullie ook vervelend zeg! Enig idee waar t door komt nu je in t zh loopt? Hier mag ie boodschappen doen met eigen mini karretje, helpen op t aanrecht zittend met t eten, zelf uit koelkast wat kiezen... maar als puntje bij paaltje komt dat t gegeten moet worden houd t op. @Mise: hier weet ie precies wat ie wel en niet hoeft en die knijpdingen ook geprobeerd, eigenlijk van alles wel maar helaas. Strijd win ik soms, maar das ook geen pretje zo te eten geven alsof t bijna onder dwang is @ Bengeltje: we kunnen elkaar de hand zowat schudden!!! Die van jou komt tenminste nog brood en fruit in... hier gaat fruit er 1x in de 3weken een keer een appel in en niet eens hele, brood 1x per week of 2 als ik geluk heb en dat met veel drama en gehuil. Ja crackers, koekjes, soepstengels etc dat eet ie wel maarja hoe voedzaamkan dat zijn?! Hij wil wel graag patat, poffetjes, pannekoek, koekjes etc maarja dat kan ik hem niet elke dag gaan voorschotelen als avond eten of lunch. Hier gaat er ongeveer op een goede dag in: ochtend 1 broodje of crackers of bord pap middag wat warms met mij dan soepstengel met broertje of een koekje avond eten met danoontje erbij of vla voor t slapen bord pap. Verder tussendoor wel drinken hele dag. thats all
Heel herkenbaar meiden. Hier ook een kind dat slecht eet en soms helemaal stopt en niks maar dan geen kruimel meer eet. Daardoor heeft hij al 2 keer een periode aan de sondevoeding gezeten omdat hij sterk afviel.. Nu moet ik 2 dagen bijhouden en die doormailen naar de dietiste en die gaat dan bekijken hoe we hem dan voedingsstoffen binnen kunnen krijgen. Misschien voedingsdrankjes van nutricia ofzo. Sondevoeding zie ik echt niet meer zitten, maar wat moet dat moet. Maar mochten jullie DE tip hebben dan hoor ik het ook graag
ja snoopy erg he brood kan die wel eten maar fruit hooguit 1 x per maand 1 mini stukje partje zeg maar crackers is op zich ook niet zo gek volkoren cracker ja hier ook hoor pannekoeken/poffertjes hamburgers koekjes en rijst met pindasaus zonder groente en vlees he patat vind die niet zo lekker vla wil hij hier weer wel geen yoghurt of iets met stukjes dhr oetker hier krijg die 1 uur voor het eten geen drinken meer in de hoop hij honger krijg maar ze zijn echter niet gek hier krijg die sinds kort op vaste uren drinken om te kijken of dat effect heeft dus bij opstaan dan 2 a 3 uur later weer dan 12 uur dan 3 uur dan half 6 en voor slapen gaan. zien of die dan wel honger gaat krijgen maar tot nu toe nog niet echt effect maar helpt wel op zindelijkheids training haha ik heb al gezegd tegen hem ik stuur je naar afrika hij zo neeee mama ik zo nou eet dan gewoon eens kindjes daar eten ook alleen rijst die kindjes willen heel graag eten wat jij nu krijg. en dan is die stil maar trap er niet in
blijven aanbieden...dat werkte hier heel goed. in het begin at hij het echt niet hoor maar daarna kwam het opgang en nu eet hij brood, fruit alles zonder problemen.
wat hier ook wel goed werkt is zelf zijn boterham laten smeren..ik zei dan: kom je mag zelf je boterham maken en dat vond hij helemaal super en die smaakte dan ook gelijk heeeeerlijk! ahhaha hij zei dan hmmmm lekkkeerrrrrrrr samen koken was ook een succes, alles dat hij "zelf" maakte smaakte wonderbaarlijk overheerlijk
Das een idee, maar moet hij wel iets ouder zijn. Nu snapt hij het niet en wil hij niet mee doen.. Hij is net twee maar loopt meer als een half jaar achter...
dan is hij idd nog wat te jong om zelf zijn boterham te smeren of mee te helpen met koken. wat je ook zou kunnen proberen is hem iop een andere plek te laten eten dan aan tafel. voor avondeten dan wel aan tafel maar bv een boterham of fruit op de bank of mischien heeft hij een eigen stoeltje? ik heb een hoop geprobeerd toen mijn zoontje niet wilde eten
Haha ja je gaat van alles bedenken he, ik weet het. Hij heeft tot anderhalf jaar als een bouwvakker gegeten en toen ineens 9 weken niks meer... En sinds die terugval is het nooit meer goed gekomen. Maar ze verdenken zijn afwijking dat die voor storing zorgt tussen het hongergevoel en aansturing naar de hersenen..
oo he bah! ja dan kan je echt van alles verzinnen maar het zal niet werken als er een afwijking in het spel zit. kan dat goed behandeld worden?
Nee, ze weten er nog geen behandeling op. Behalve blijven stimuleren en hopen dat hij zelf weer gaat eten en mocht hij te veel afvallen dan weer aan de sondevoeding. Iets anders weten ze nu nog niet. Misschien dat we straks drankjes van nutricia krijgen voor de nodige calorien ofzo
ik geef vloeibare junior vit van davitamon.werkt geweldig op de eetlust hier. en ik stop eten in zijn mond voor de tv, als hij zelf moet eten halve boterham als ik hem voed 3 boterhamtjes(spekuloos op brood is hier favoriet)zonder korst.
oo dat is helemaal vervelend dan! ik hoop dat ie gauw weer uit zichzelf gaat eten. ach jeee heel erg veel succes