Hebben jullie ook weleens last van irritatie op zondag? Soms zoek ik iets via google, kom dan bij babypark terecht, en krijg dan de volgende melding: Babypark | Gesloten Hoogstpersoonlijk vind ik het niet van deze tijd. Gelovig ala, maar de webshop niet kunnen bekijken?..... Doe dan niks als bedrijf zijnde, en verwerk de zondaagse bestellingen lekker op maandag. Maar de boel gewoon dichtgooien op zondag wekt bij mij alleen maar irritatie op. Ik ben deze melding al vaker tegen het lijf gelopen, en iedere keer denk ik ohja, daar maar helemaal niet bestellen! ..... Het kost ze volgens mij ook wel gewoon klanten, bedoel echt de goedkoopste zijn ze allerminst en dit helpt ook niet echt.
irritant he! mede hierom zijn ze mij als klant kwijt ik wil gewoon 24u per dag/ 7 dgen per week iets kunnen bestellen en net zoals je zegt; is niet echt meer van deze tijd..
Tja, ik zou mij daar echt geen seconde druk om maken en zoeken naar de volgende baby website die wel te bekijken is op zondag.
Tja, ze kiezen hiervoor als bedrijf. Ik ben zelf ook gelovig en ik neem aan dat het ze dr om gaat dat ze liever hebben dat je op zondag helemaal niet op internet zit Laat staan dus dat je iets bestelt via de webshop. Het gaat er niet alleen om dat zij niet werken maar ook dat ze niet willen dat iemand anders onnodig voor hen werkt. Ik snap dat het je irritatie opwekt als je jezelf er niets bij voor kunt stellen. Gewoon morgen weer kijken en dan bestellen, is verder geen punt toch?!
Dat is helemaal een bekrompen gedachte, zondag=rustdag voor ons, en voor de klant dus verplicht ook? Sinds wanneer is baby-spulletjes uitzoeken werk geworden? Bedoel, dat zijn toch van die dingen die je doet als je tijd hebt, op rustdag dus bijvoorbeeld? Gaat mij echt veeeeeel en veeeeeelste ver.
Om eerlijk te zijn vind ik het te ver gaan om om deze reden daar niets meer te kopen. Zij maken deze keuze vanwege hun geloof en ik vind dat we iedereen moeten respecteren in hun keuzes of het nu leuk is of niet. Toen ik het de eerste keer zag dacht ik ook huh?? vond het soms jammer om er op zondag niet te kunnen kijken maar verder koop ik daar gewoon wat spullen als ik iets leuks zie.
Ik vind dat er trouwens ook nog wel een verschil is tussen een fysieke winkel en een webwinkel.. Daarnaast is babypark nou niet bepaald een kleine organisatie. Zou iedereen die daar werkt christelijk zijn?...
Ja voor jou als klant is het ontspanning. Maar voor het personeel is het natuurlijk gewoon werk he? En het gaat waarschijnlijk niet om het feit dat er wanneer jij besteld op zondag iemand moet werken (want dat wordt toch allemaal niet direct verzonden) maar waarschijnlijk omdat je bij de hele strenge gelovigen je op zondag niets mag betalen, iets wat je wel doet wanneer je besteld via een website. Mijn man deed vroeger in de vogelhandel, en had kennissen waar hij vogels van kocht op zondag. Althans, hij haalde ze op, maar moest wel op maandag terug komen om ze te betalen, want dat mocht niet op zondag
Ik blijf het ook belachelijk vinden.. Leuk voor hun dat ze gelovig zijn maar als grote keten moeten ze naar mijn mening inspelen op de consument en daarvan zal een veel groter percentage niet gelovig zijn..
Als je het er niet mee eens bent dan koop je er toch niks. Je kunt het ook andersom zien. Omdat er mensen zijn die niet meer aan de zondagse rust doen moeten alle bedrijven daar ook maar gewoon mee stoppen en 24/7 bereikbaar zijn. Dat vind ik juist weer belachelijk. Je maakt als bedrijf een keus en ze houden nog genoeg klanten over dus zullen ze het echt niet gaan veranderen.
Kesteren sowieso ze wonen zelfs bij de winkels op het bedrijf en ik ken ze persoonlijk. Er zijn in kesteren bijna geen openbare werknemers alles gaat via de kerk. Die een dorp verderop staat. Deze mensen zijn gewoon erg gelovige maar anderzijds wel heel erg lief en ze willen je overal mee helpen.
Ach jah jammer is het wel, ik vind babypark de betere zaak. Maar om me er nu druk te gaan maken en niets te kopen vind ik belachelijk...
Ik vind het juist niet bekrompen. Ze doen dit niet zomaar, ze zien de zondag als een dag dat er even niets hoeft, geen werk, geen stress. Respect! Wij hebben hetzelfde standpunt. Toevallig had mijn man het er vanmorgen nog over, we reden weg in de auto, de ene buur stond te strijken, de ander de stoep te vegen. Mijn man zei 'wat is het toch heerlijk dat wij dat vandaag allemaal ff niet hoeven te doen, ff helemaal niets en morgen beginnen we weer helemaal opgeladen.' Heb je het wel eens geprobeerd? Een dag echt niets doen en dat elke week weer.. Is echt een luxe wat veel mensen niet kennen heerlijk! En ik heb echt niet het gevoel dat wij nu de andere dagenmdrukker zijn dan anderen. Ook al hebben we 2 jonge kinderen en drukke banen.
Druk maken is een heel groot woord natuurlijk.. Maar het beinvloed mij in elk geval wel. Ik heb al een aantal keer gefronst achter de laptop gezeten "huh"?? En die "huh" komt ze niet ten goede. Want vervolgens vergeet ik ze compleet, bestel ik niks, en nu ik die melding voor de zoveelste keer zie denk ik toch een beetje "Laaaat maar" in mn achterhoofd. Natuurlijk prima dat ze gelovig zijn, maar persoonlijk vind ik het wel een beetje creapy als ik nu dus begrijp dat iedereen die daar werkt ook christelijk is, en alles blijkbaar zoveel mogelijk via de kerk gaat. Hoe zou dat zijn als een lesbisch stel daar komt inkopen?.... Of een alleenstaande moeder? Of een stel dat perse niet getrouwd is?... Of wat als er iemand "godverdomme" roept op het moment dat ie zn grote teen stoot aan de drempel? Roep maar wat hoor, maar ik hou er niet zo van, en vind het de neutraliteit niet ten goede komen. Het voelt een beetje opgelegd, en wat mij betreft zal ik daar dus niet komen.
Vind het ook irritant, maar toch m'n spullen daar gekocht. Kwaliteitskamertjes in vergelijking met bv babydump. En je wordt goed geholpen in de winkel vind ik.