Mijn dochter van 13 maand is sinds gisteren ziek. Diarree en koorts. Gisteren om half 8 in de avond zetpil gedaan en om half 12 in de nacht 40 graden koorts. De hele nacht in de weer geweest. Sliep dan een 2 uur om vervolgens in paniek wakker te worden. Om half 5 nog een zetpil en om 7 uur in de ochtend had ze over de 38 graden. Nu ligt ze de hele middag al te slapen. Even een uurtje op geweest en net voor bed gaan nog 38,5. Nu vroeg ik mij af wat is normaal en wanneer moet ik bv even bellen naar de ha.
Koorts kan bij kindjes hoog oplopen hier zelfs gehad 41.8! Drinkt ze goed? Is ze allert? Voldoende plas luiers?
Wat naar. Kijk even op mijnthuisarts voor de signalen wanneer je moet bellen. Maar doorgaans hoef je niet snel naar een arts hoor. Het loopt bij kindjes snel en hoog op. Meestal is het met drie dagen een stuk beter.
Hier ook twee dagen in de nacht over de 40 graden koorts. Volgens mij kan dat een paar dagen, daarna moet het zakken. Idd letter op alertheid en plasluiers. Veel laten drinken. Wij hebben dochter twee nachten bij ons neergelegd. Zo kregen we allemaal de meeste slaap..