Thee

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door DarkAngel25, 8 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. DarkAngel25

DarkAngel25 VIP lid

6 jul 2011
    7.732
    1
    38
    Hoi,

Ik wil mijn dochter graag tussendoor iets te drinken aanbieden, maar wat? Ik heb diksap, water en rooibosthee geprobeerd. Dit accepteert ze allemaal niet. Welke thee vinden baby's over t algemeen wel lekker? Ik heb niet zoveel in huis kwa thee, en ga vanavond naar de super, dus please vul mijn boodschappenlijstje aan :D

Oh een 1e stap koekje van liga gedoopt in rooibosthee lust ze wel haha..

DA

2. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Kabouterthee :) Speciaal kruidenmengsel voor kinderen. Maar rooibos is ook een goeie hoor, geen theine oid.
    Soms is het ook een kwestie van dingen meerdere keren aanbieden voor ze het lekker vinden.

3. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Op 5 maand wou mijn dochter ook nog niets van dat alles. Ze is pas met 8 maand ofzo water beginnen drinken. Ik zou dus gewoon water blijven aanbieden, het lijkt me het belangrijkste dat ze dat eerst goed leert drinken.

4. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

Met 5/6 maanden moest ie er hier ook nog niks van weten, zou het gewoon blijven aanbieden en het voorlopig dan even op water of hele slappe rooibosthee houden...en geef je het dan in de fles of in een (tuit)beker?

5. Username

Username Niet meer actief

Kabouterthee. Of heet het kabouterfeestthee?
    Dochter drinkt het graag :) ze moest er even aan wennen maar na een week dagelijks aanbieden probeert ze nu de beker uit mijn handen te trekken. Zo lekker vindt ze het.

Is te koop bij de biologische winkel.

Edit: toch even gekeken en het heet Kabouter Feest. Van het merk Piramide.

6. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.938
    3.954
    113
    Dat hoeft toch ook nog helemaal niet met 5 maand? Ik zou het lekker laten rusten en het over een maand of twee nog eens proberen...

7. SmurfjesMama

SmurfjesMama Bekend lid

2 okt 2013
    684
    0
    16
    NULL
    NULL
    Roosvicee kan ook nog. wij hebben ook vanalles geprobeerd in het begin. Elke keer als ik met de fles kwam begon ie vol enthousiasme, maar bij de eerste teug keek ie me aan met in zijn oogjes: "mama, dit moet een vergissing zijn..." We kwamen erachter dat de associatie fles=warme melk erg groot was. Water uit een tuitbeker ging heel prima!
    5 maanden is ook nog niet een must toch? Ook geen warme zomer op het programma voorlopig. Blijven proberen, komt vanzelf...

8. DarkAngel25

DarkAngel25 VIP lid

6 jul 2011
    7.732
    1
    38
    Oke kabouterthee dus. Even kijken of ze die ook bij de jumbo hebben.
    Nee tussendoor drinken is nog geen must, maar ik heb t idee dat mijn dochter behoefte heeft aan iets meer. Over een goede week is ze 6 maanden.

Hier begint ze idd ook lekker te drinken tot ze proeft dat t geen melk is. Ze krijgt t gewoon uit een fles. Zal van de week een tuitbeker kopen. Kijken of dat ook wil lukken.

9. Username

Dochter dronk eerst thee uit een beker. Ging prima. Maar ze wilde het steeds zelf vasthouden. Met een kopje geen goed plan, want nat kind is het resultaat.
    Dus tuitbeker gekocht. Van Avent. Ze snapte er niet veel van. Heb de antilekring eraf gehaald, nu loopt de thee er gewoon uit. Ze snapt nu waar ze uit moet drinken. Zodra dat ook goed gaat doe ik die ring terug.

10. annasskies

annasskies Actief lid

23 feb 2013
    370
    0
    0
    docent geschiedenis
    Mijn meisje drinkt naast mamamelk alleen water of thee met sojamelk, dat vindt ze heerlijk.

11. DarkAngel25

DarkAngel25 VIP lid

6 jul 2011
    7.732
    1
    38
    Nou die kabouter thee hadden ze iig niet bij de jumbo. Heb wel een tuitbeker gekocht. Morgen even kijken of ze het al snapt.

12. Username

Die thee is niet te krijgen bij gewone supermarkten. Daarvoor moet je naar een biologische winkel. Ik drink hem zelf ook, lekker.

13. DarkAngel25

DarkAngel25 VIP lid

6 jul 2011
    7.732
    1
    38
    oh heb geen idee of die hier ergens eentje zit haha.

14. Kaala

Kaala Fanatiek lid

10 okt 2012
    2.672
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ik dacht dat ze geen thee mogen tot minimaal een jaar ivm caffeine? Hier ook eerst thee gegeven maar het CB kwam langs en kreeg op m'n donder. Dus vanaf nu alleen water.

15. Username

Kaala dit is cafeïnevrije thee. Speciaal voor kleintjes. Gewone thee krijgt dochter absoluut niet, hebben we ook niet eens in huis.

16. DarkAngel25

DarkAngel25 VIP lid

6 jul 2011
    7.732
    1
    38
    zit er in rooibos thee ook cafeïne dan?

17. Username

Rooibosthee is cafeïnevrij. Alle kruidenthee is ook cafeïnevrij. Groene thee bevat wél cafeïne.

Als je de ingrediënten leest kun je het terugvinden. Ik check t altijd even voor ik het koop.

18. DarkAngel25

DarkAngel25 VIP lid

6 jul 2011
    7.732
    1
    38
    oke dank je

19. Username

Niet dat ik principieel tegen cafeïne ben hoor. Ben dol op koffie.
    Maar thee drink ik altijd cafeïnevrij, wel zo fijn voor t slapen gaan ;)

20. DarkAngel25

DarkAngel25 VIP lid

6 jul 2011
    7.732
    1
    38
    Ik drink helemaal geen koffie of thee... nouja in t weekend een ijskoffie.

Deel Deze Pagina