cryo tp en Utrogestan?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Snoopy1983, 24 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Snoopy1983

Snoopy1983 VIP lid

11 feb 2008
    9.543
    4.729
    113
    Vrouw
    Ik heb van de week al een ander topic gestart omdat ik 3 dagen na de tp van een cryo al weer menstruatieklachten heb (geen krampen maar hoofdpijn etc) Nu had ik vanmorgen naar het zh gebeld ivm een eventuele nieuwe poging en de medicatie. Het was onze enigste cryo dus zouden we voor poging 2 gaan. Ik heb gelijk even mijn zorgen uitgesproken wat betreft deze poging. Mijn luteale fase is niet zo lang 11/12 dagen. Ik had op zondag 14 april een positieve ovulatietest en de echo liet een follikel zien van 22 mm. Dus afgesproken dat ik 5 dagen later de tp zou krijgen. Maar begon me nu af te vragen of dat met deze luteale fase niet te laat was. Dat was volgens het zh niet zo. Toen werd er gezegd dat ik anders volgende keer Utrogestan moet gebruiken. Maar dit heb ik een tijd geleden zelf ook gevraagd en toen was het niet nodig omdat nooit bewezen is dat het helpt. Nu baal ik want ik zie dit dus echt als een verloren poging:(

Zijn er meer die Utrogestan hadden na de tp van een cryo?
    Ben ik de enigste die het zo raar vindt dat ieder ziekenhuis hier zijn eigen protocol op na houdt? Dit zou toch overal gelijk moeten zijn?

2. Groen

Groen Actief lid

12 apr 2013
    443
    394
    63
    Een luteale fase van 11/12 is nog prima. Onder de 10 kan het een probleem worden. Je kunt niet eerder een cryo tp krijgen, omdat je embryo ook op dag 3 of 4 wordt ingevroren. Dus 4 dagen na de eisprong (en dus 5 na de positieve ovulatietest) is heel normaal. Niet meteen wanhopen!
    Ons zhuis geeft ook in een natuurlijke cyclus geen utrogestan, zodat het zo natuurlijk mogelijk verloopt.

3. Snoopy1983

Snoopy1983 VIP lid

11 feb 2008
    9.543
    4.729
    113
    Vrouw
    Naja wanhopen mijn menstruatie is begonnen en zet ws morgen door. Dit vind ik dus gewoon heel snel omdat de tp pas 5 dagen geleden is. Voor mijn gevoel heeft het embryo niet een een kans gehad om in te nestelen. Zeker omdat de eerste tekenenen dat mijn menstruatie erdoor komt op dag 3 na de tp al begon;)

4. Blondje

Blondje Fanatiek lid

29 aug 2009
    1.640
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb utrogestan gebruikt voor het eerst bij mijn 4e cryo tp, onder het mom "baad het niet dan schaad het niet", dit was in eigen cycles. Ik ben toen zwanger geworden van ons inmiddels 1,5 jarig meisje. We zijn nu voor een brusje bezig en ook nu gebruik ik utro bij cryo tp, aamgezien het gelukt is hiermee houden we het zo. Ik heb overigens van mezelf een goede cycles en dik genoeg bms, maar na 3 mislukte cryopogingen stelde de arts het destijds voor.

5. Chybou

Chybou Fanatiek lid

27 jan 2011
    2.211
    8
    38
    Docent
    Twente
    Ik heb ook Utro gebruikt bij twee cryopogingen. Uiteindelijk niet zwanger geworden van een cryo TP, maar het gebruik van Utro kan geen kwaad. Dus wij dachten waarom zou je het niet proberen?
    Sommige ziekenhuizen, ook onze kliniek, geven aan dat je binnen je eigen cyclus genoeg progesteron aan zou moeten maken. Ondersteuning met Utro is dan niet nodig. De ene arts geloofd dat het (zou kunnen) werkt de andere arts niet.
    Mocht het wel voorgeschreven worden dan is de dosis ook nog eens bij elk ziekenhuis anders.

Ik vond, na een aantal mislukte pogingen, de gedachte dat we er echt alles aan deden om de poging te laten slagen wel prettig.

Heel veel succes!

6. babyhope

babyhope VIP lid

23 jun 2009
    16.199
    1.082
    113
    Vrouw
    Mama
    somewhere
    He meid je embryo nesteld de dag van tp of de dag erna al in omdat ze dus op dag 4 of 5 worden terug geplaatst.
    Heb je op dag 5 een blastocyst dan nesteld hij binnen 24 uur in.
    En heb je op dag 5 een morula nesteld hij op dag 6 of 7 in.

Deel Deze Pagina