heeft iemand een tip? Een sieradendoosje beschilderen/beplakken bv of ergens knutselpakketjes te koop momenteel?
Ik heb vroeger sieradendoosjes gemaakt. Mijn moeder had theedoosjes bij de Xenos gehaald en die hebben we toen versierd met verf, glitters en van die plak diamanten. Of witte shirts beschilderen. Bekijk bijlage 541380 T voorste doosje hadden wij
Bij de action hebben ze veel houten doosjes, ligt bij het knutselen, je heb daarook van die mini bouwpakketjes voor iets van doosje, vogelhuisje etc te knutselen, die beplak je met papier. In plaats van verf zou je ook met mod podge kunnen plakken. Meteenmooi afgewerkt enminder droogtijd. Te weinig tijd of minder handige kinderen zoujehet papier alvast zelf kunnen knippen. Tijd over een ketting maken of watanders voor er in.
Wij hadden bij allebei mijn dochters met hun vijfde verjaardag houten doosjes van de Xenos/Action en de mochten ze beplakken met van die 'edelsteentjes', mooie stickers, spiegelstickers, enz. Geeft veel minder troep (in je huis, maar ook in de kleding van de kinderen), dus vond ik wel handig met een groter aantal kinderen dan mijn eigen die ik niet allemaal even goed kende (sommige kinderen maken echt VEEL rommel als ze gewoon lekker bezig zijn, ben ik in de loop der jaren achter gekomen ). Verder had ik inderdaad kralen ed achter de hand zodat de kinderen die dat wilden een ketting en/of armbandje konden maken voor in het kistje, maar op beide verjaardagen deden maar 1 of 2 kinderen dat, de rest ging lekker vrij spelen (buiten in ons geval, want het was heerlijk weer).
Vrij spel zou ik tussendoor zeker doen Wij hebben destijds ook oud-Hollandse spelen gedaan. Naar de speeltuin in de buurt is ook altijd goed. Als ze maar lekker kunnen spelen tussendoor. Chipsketting maken was ook een succes. Je kunt ook fotolijstjes versieren. Een groepsfoto maken, deze snel bij de hema laten ontwikkelen en meegeven in het fotolijstje.