Hallo allemaal, Onze kinderen worden in Duistland geënt. Onze oudste heeft daardoor een enting gehad tegen de waterpokken dat in NL niet gegeven wordt. Nu ben ik gister voor het eerst weer bij de kinderarts geweest en er is wat verander. Ze doen nu bij de eerste 3 entingen de enting tegen het rotavirus erbij (geen spuit maar een drankje). Nu gaf de kinderarts aan dat het een gevaarlijk virus is, zeker voor baby's. Het is nieuw omdat de verzekeringen het nu vergoeden. De oudste heeft deze enting niet gehad. Ze vroegen of ik het wilde doen of niet, omdat ik het wel nog voor moet schieten (zal dit jaar veranderen in geheel vergoeden). Wordt er in NL eigenlijk tegen geënt? Kent iemand het rotavirus? groetjes
Kosten nog voor eigen rekening Veelgestelde vragen Rotavirus - Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu
Nee wordt niet geënt hier. Oudste heeft met 6 mnd rotavirus gehad en daarbij goed ziek en afgevallen, ziekenhuisopname met sonde. Op zich dus best erg en er lagen meer kindjes met datzelfde virus op dat moment. Maar ja soms moeten ze ook wat door maken natuurlijk.....