Ben nu ongeveer 5 1/2 week zwanger, en ik heb opeens rode vlekken op mijn buik. De vorige zwangerschap eindigde in een keizersnede en nu zitten de vlekken echt in een lijn boven het litteken en ook een deel op het litteken. Nu zit ik rustig en voel ik erg gekke steken rond mijn baarmoeder. Heb veel last van bandenpijn, maar dit voelt anders aan. Kent iemand deze klachten? Moet ik morgen de vk bellen? Of is dat overbodig? X Veerle
hoi gefeliciteerd met je zwangerschap!! ik ben voor het eerst zwanger en heb deze vlekken niet gehad. mischien een allergische reactie ergens op? Als ik jou was zou ik voor de zekerheid even de vk bellen. Groetjes
Dank je wel voor je antwoord. Ik heb er geen jeuk aan. Wel ben ik de hele dag druk in de weer geweest. Zal morgenochtend toch maar bellen voor de zekerheid. X Veerle
Hoi! Gefeliciteerd met je zwangerschap, dat allereerst! Ik heb geen ervaring met wat je beschrijft, dus daarmee kan ik je niet helpen, maar heb wel eens gelezen dat littekens van een keizersnede makkelijk gaan irriteren bij de volgende zwangerschap.. Het kan zijn zijn dat het littekenweefsel aan de binnenkant van je buik vergroeid is met ander weefsel en dat kan gaan trekken als het oprekt. Verklaart misschien je vlekken niet, maar wel de steken. Maar ik zou sowieso je vk bellen, want ik weet natuurlijk niks zeker.
van harte gefeliciteerd met je zwangerschap, ik heb geen keizersnee gehad, maar heb wel rode vlekjes, ze noemen ze ook wel spinea (even op google kijken) het zijn kleine rode vlekjes, en gaan weer weg als je bevallen bent, ik heb ze vooral net even lager dan mijn hals en op mijn buik, maar voor de zekerheid kan je wel even bellen om het te vragen,
Ik had ook rode vlekken op mijn buik! (eerste zwangerschap, dus geen littekens) Geen jeuk of last. Ze kwamen met een week of 20, en zijn meegegroeid met m'n buik, en na 36 weken trokken ze weer weg. HA en verloskundige wisten ook niet wat t was, leek geen schimmel (dan liggen de vlekken namelijk 'op' je huid), waren ook geen striae of blauwe plekken... Maar t is dus vanzelf weggegaan. Totaal onschadelijk. Ik zou me er niet te druk om maken, maar wel even aan de verloskundige of arts vragen de volgende keer. Als het bij jou wel een schimmel is krijg je er wel iets voor.
Hey meiden, Bedankt voor jullie felicitaties en reacties. Ik heb de vk nog niet gebeld, omdat ik erg druk was met afspraken afgelopen weekend. Maar de vlekken zijn bijna weg. Het waren niet alleen vlekken het waren ook wondjes. Er zitten nu korstjes op, en het gekke is ik had helemaal geen jeuk. Ook niet gekrapt. Nu ga ik zelf een beetje uit van schuren. De dag dat ik de vlekken ondekte heb ik veel gedaan. En ik had best een strakke broek aan. Denk dus eigenlijk dat het er langs geschuurd is. Geen idee hoe, maar ga er voor nu nog maar ff vanuit. Volgend jaar een afspraak bij vk en gyn, dan maar ff vragen. Of als ze weer terug komen, dan bel ik eerder. X Veerle
De steken blijven trouwens, dus bel morgen toch voor de zekerheid even de vk. Misschien kan ze me geruststellen.
Vandaag heeft de vk terug gebeld, en het is mijn baarmoeder die aan het oprekken is. Mijn litteken rekt mee dus vandaar die enorme pijnscheuten / steken in mijn onderbuik. Die rode vlekken en wondjes zijn waarschijnlijk van mijn broek gekomen, die langs mijn buik schuurde. Maar dat dacht ik zelf al! X Veerle