Rode vlekken rond mond na eten zalm

Discussie in 'Voeding' gestart door Bijzonder, 21 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bijzonder

Bijzonder VIP lid

1 okt 2008
    7.728
    0
    0
    Ik had van de week verse zalm met courgette en rijst gemaakt voor mijn dochter ( bijna 9 mnd ). Courgette en rijst had ze al wel vaker op. Ze kreeg toen allemaal rode vlekken rond haar mond. Na een tijdje was het weggetrokken.

Nu heb ik het net weer gegeven en weer rode vlekken!

Herkent iemand dit? Ik heb geen idee wat ik er mee aan moet.

2. Ennas86

Ennas86 VIP lid

19 jul 2008
    5.468
    1
    36
    klinkt als een allergische reactie, heeft ze er ook last van dan?

3. Bijzonder

Bijzonder VIP lid

1 okt 2008
    7.728
    0
    0
    Nee niet dat ik weet. Maar weet niet wat ik ermee moet doen..
    Ja geen zalm meer geven lijkt me haha.

4. Ennas86

Ennas86 VIP lid

19 jul 2008
    5.468
    1
    36
    ja, ik zal het tijdje idd niet meer geven, en later nog eens geven, kijken hoe ze er dan op reageert.. ik heb zelf niet echt ervaring met voedselallergieen, dsu verder heb ik geen tips!

5. Bijzonder

Bijzonder VIP lid

1 okt 2008
    7.728
    0
    0
    Okee, bedankt in ieder geval :D

6. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.069
    3.862
    113
    Vreemd ja.
    Ik heb wel eens gehoord dat je beter wilde zalm kunt eten dan 'gekweekte' zalm. Die eerste krijgt veel meer beweging doordat hij in sterk stromende wateren zwemt, daardoor heeft hij minder vet waar slechte stoffen die in het water voorkomen daar niet in opgeslagen worden. Die gekweekte variant, zit vaak gewoon in een afgezet stuk water waar ze eten bij gooien (wat ook weer andere dingen bevat dan ze gewoon in de natuur eten), die zijn veel minder gespierd en vetter, maar slaan dan ook slechte stoffen eerder in hun vet op.
    Geen flauw idee hoor, ik ben geen voedingsdeskundige, maar wie weet reageert ze wel op die 'slechte' stoffen of had je wilde zalm gegeven?
    Sorry voor mijn wazige verhaal, maar ik zag er eens een stuk over op t.v. en daar moest ik aan denken.

7. Sisa

Sisa VIP lid

13 jun 2008
    5.552
    1
    0
    Ik ben zelf ook allergisch voor zalm, krijg vlekken in mijn hals en gezicht en dat zwelt ook op. Zou dus heel goed kunnen dat jouw dochter dat ook heeft, behalve dat zwellen dan. Verder ben ik allergisch voor scampi, langoustines, krab en kreeft. Was zelf als de dood dat mijn dochter zou stikken als ze zalm ging eten maar ze heeft de allergie blijkbaar niet.
    Zou als ik jou was nog eens een keer proberen en als ze het dan weer heeft, ook de andere vissoorten proberen en blijven opletten, dan zie je er misschien toch een patroon in.

8. Bijzonder

Bijzonder VIP lid

1 okt 2008
    7.728
    0
    0
    Bedankt voor de tip!

Deel Deze Pagina