Peuter die veel huilt

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Sjotefle, 22 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sjotefle

Sjotefle Actief lid

14 aug 2011
    301
    0
    0
    Fulltime huismama!
    Fryslan Boppe
    Hey iedereen, ben ik de enige die een kleine heeft die zoveel ''huilt''? En dan is huilen een groot woord, het is meer omdat ze voor iets bang is, of omdat dr blokkentoren omvalt, of omdat een puzzelstukje niet past. In elk geval het is soms behoorlijk veel! Als ik dan naar andere kindjes kijk (waaronder mn neefje en nichtje) ben ik soms weleens een klein tikkeltje jaloers, omdat die dus bijna niet huilen. Herkenbaar voor iemand?

2. FB1984

FB1984 VIP lid

17 jul 2010
    7.586
    0
    36
    Zuid-Holland
    Denk even een fase waar ze doorheen moeten.
    Het lukt ze niet, ze begrijpen t niet...
    Veel helpen en aanmoedigen, en t "huilen" beetje negeren en afleiden met iets anders...

3. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.862
    19.273
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Onze zoon heeft, nog steeds, dagelijks dat soort 'frustratie' huilbuien. Als hij z'n schoenen niet in één keer uit krijgt, als hij niet de juiste beker krijgt, als hij z'n zin niet krijgt, omdat hij een ochtendhumeur heeft... Ik word er soms doodmoe van! Echt niet gezellig. Ik probeer het te negeren. En als het me te dol wordt, dan spreek ik hem er op aan dat het nu echt niet nodig is dat hij huilt. Soms zeg ik: ik tel nu even rustig tot 10. Zolang mag je nog huilen, maar daarna is het klaar. Als hij dan nog doorgaat, zet ik hem even bij de strafmuur. Meestal is hij bij tel twee al klaar met huilen en zegt hij "Je hoeft niet te tellen mama." En anders is het over zodra ik hem bij de strafmuur weghaal.

Ik ben niet tegen huilen hoor! Maar het moet wel een beetje 'functioneel' zijn. Als ik voor 10 uur 's ochtends al met de vierde of vijfde huilbui te maken heb, ben ik er gewoon wel een beetje klaar mee! Als hij pijn heeft, moe of ziek is, laat ik het gewoon. Maar het is vaak echt alleen maar om z'n zin door te drijven. Gek dat hij het blijft doen, want het helpt echt nooit. Ik zeg juist eerder NEE als hij zo huilt.

4. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Oei....ik zie dat je zoon 2 jaar en 7 maanden oud is.
    En Aiden heeft nu al deze kuren. :(. Zeer vermoeiend als je hoogzwanger bent.

5. Sjotefle

Sjotefle Actief lid

14 aug 2011
    301
    0
    0
    Fulltime huismama!
    Fryslan Boppe
    Heel herkenbaar! Ook ik ben er op een gegeven moment weleens klaar mee...ze kunnen natuurlijk nog niet praten, maar om dan echt om alles te gaan zitten huilen. Ik probeer nu ook een manier te vinden, als het echt te gek wordt moet ze van mij op de gang, gaat ze daar maar even 'uithuilen'. Hopelijk wordt het beter als ze praten kan en wat beter met dr frustratie om kan gaan hihi.

Deel Deze Pagina