Mijn dochter is bijna 11 mnd en zeer regelmatig wrijft ze met haar handjes over haar neus, alsof het jeukt. Ook soms in haar slaap, dan wordt ze er half wakker van. Ik heb het eigenlijk altijd gelinkt aan tandjes krijgen, maar begin me af te vragen of dat wel klopt. Tand 7 en 8 zijn net door en ze doet het nog steeds. Kan wel zijn dat er gelijk kiezen aankomen natuurlijk. Aangezien ik er niet echt iets over kan vinden op google: deden jullie babies dit ook en lag het inderdaad aan tandjes?
Ja mijn zoontje doet dit! Ik heb het eigenlijk nooit gelinkt aan tandjes maar aan kriebel in zn neusje. Geen idee wat het precies is
Hier is ze snipverkouden maar sinds dat ze 11 maanden is doet ze dat inderdaad. Daarvoor zag ik dr wel in dr oogjes wrijven en handen in dr mond maar nooit aan dr neus.
Hier ook! Alleen is ze veel verkouden dus ik heb dan het idee dat de snotjes in haar neusje kriebelen...
Ik herken het zelf niet. Wel eens gezien bij een kindje met allergische klachten/hooikoorts; maar daarbij ook oogklachten en piepend ademhalen enzo. Als je dat niet herkent dan wellicht gewoon door verkoudheid?
Hmm lastig. Ze is wel verkouden nu, maar ze doet het ook als ze dat niet is. Nouja, we wachten het nog maar even af. We kunnen ook inderdaad nog eens naar allergie kijken als ze er echt last van gaat hebben. Bedankt!
Neusspray krijgt ze al, sinds dinsdag zelfs xylo neusspray op recept van de huisarts. Vanaf vanmiddag heeft ze weer flink rode billen dus ik vermoed toch tandjes. Nouja, we gaan het wel meemaken!
Hier ook neus wrijven als hij moe is. Is begonnen toen hij verkouden was maar nu doet hij het nog steeds als het bedtijd is.