hallo gisterenavond had mijn dochter ( 1 jaar ) last met inslapen. toen ik haar temperatuur nam had ze slechts 35,8. dat is tog heel laag? had ze dan koude koorts of niet?
mijn dochter had dat laatst ook, voor dat ze ging slapen had ze ook 35.8. in bed gelegt onder de dikke dekens en even later was ze alweer boven de 36 graden. volgens mij is het geen koude koorts want dan ril je aan alle kanten
Hoe oud is ze? Lijkt me wel een beetje aan de koele kant. Is het erg koud in haar slaapkamer en is je thermometer wel ok? Wat heeft ze aan dan? Zou haar eens lekker inpakken dat slaapt ze vast beter. C
hallo sorry voor de late reactie, amy is Bijna 1 en een half jaar. op haar kamertje is het altijd rond de 18 graden en ze heeft dan ook een gewone piama aan. thermometer is ok heb ik al getest. ze wordt ingestopt onder een gewoon dekentje geen flees of dons. dit mag niet doordat ze overlaatst pas rilkoorts had.
Je meisje had het gewoon koud, daarom kon ze niet inslapen. Misschien toch iets warmer aankleden, of een extra dekentje als ze niet kan slapen?
Toevallig heb ik daar laatst de dokterspost eens voor gebeld s'avonds. Ze had toen s'middags inentingen gehad. Dus ik dacht zal eens gaan kijken of ze geen koorts heeft. Was haar temp ook 35.8. Ze maakte geen zieke indruk, maar toch vertrouwde ik het niet helmaal. Dus vandaar dat ik het na ging vragen. De ondergrens is 35.5 werd mij verteld.
Floortje heel heel erg lang met een ondertemperatuur gelopen later bleek dat ze urineweg infectie had. ik zou haar in iedergeval in de gaten houden n regelmatig tempen mijn voorkeur gaat zelf uit naar een gewone ouderwetse thermometer (rectaal dus)Want de oortermometer zegt steeds weer wat anders.. Ik deed floortje thermo ondergoed aan want zelf werd ze gewoon niet warm en ik vind toch dat ze zich zelf moet warm maken en dat je niet te snel de verwarming hoog moet zetten...
Ja en dan nog wordt er heel weinig aan gedaan hoor.Ik werk met een client en die zit hier regelmatig onder wij moeten de huisarts bellen wannneer hij onder 35,5 komt en dan nog komen ze niet en ondernemen ze niks...8)Maar goed altijd voor de zekerheid checken natuurlijk bij je huisarts