Mijn vriend en ik zijn schema's aan het maken van inkomsten en uitgaven, voor wat meer duidelijkheid. Maar waar ik nog mee zit is, waar heb ik straks allemaal recht op? Ik ben niet meer samen met de vader van het kindje. Het enige wat ik weet waar ik recht op heb zijn kindgebonden budget, kinderbijslag, alleenstaande oudertoeslag en heffingskorting. Zijn er dingen waarvan ik ze over het hoofd heb gezien of niet weet dat het er is? Ik hoop dat er iemand is die me meer kan vertellen over waar ik allemaal recht op heb straks.
Alleenstaande oudertoeslag krijg je niet als je samenwoont met je vriend. Als je werkt heb je ook recht op inkomensafhankelijke combinatiekorting. Die is inkomensafhankelijk dus dat ligt aan je inkomen. Heffingskorting weet ik niet wat je daarmee bedoeld, want dat is een algemeen iets. Bijvoorbeeld de arbeidskorting is een heffingskorting. Als je niet werkt en je vriend is je fiscaal partner, dan zou je nog recht kunnen hebben op de algemene heffingskorting mits zijn inkomen hoog genoeg is.