Mijn zoontje is geen koukleum, maar heeft het wel graag een paar graadjes warmer. Dan voelt hij zich op zijn gemak. Afgelopen nacht is hij wakker geworden, en hij had het dus koud....... Geen idee wat de temperatuur op zijn kamer is. Bovenraampje staat open, ligt in een dikke winterslaapzak van de hema, met een pyjama aan. Aan de slaapzak zitten geen mouwen. Iemand misschien een idee? Eerst een slaapzak met mouwen gaan proberen? Romper met lange mouwen eronder aan, met sokken? Of meteen in de puckabag? Dan ga ik me wel afvragen hoe we een vrieswinter gaan doorkomen als hij het nu al koud heeft
Ik zou sowieso iets achter de hand houden voor als het echt koud is buiten en het vriest. Ik doe raampje dicht bedje staat er ook onder en voelt echt te koud. Helemaal als de wind erop staat. Overdag als ze niet slaapt lucht ik de boel. Je kan evt lange mouw romper doen en deken/laken erbij of mouwen eraan ritsen. Lastig hè
Ik zou gewoon beginnen met wen romper lange mouw en kijken of dat werkt je moet natuurlujk nog wel iets achter de hand hebben voor de winter Hier staat het raan gewoon open en is rond de 17,5 graden snachts... Hij heeft aan: ronper lange mouw, pyjama lange mouw+broekje en een wat dikkere slaapzak zonder mouw Savonds als ik naar bed ga leg ik er nog een enkele deken oveheen
Kun je niet een kruikje in zijn bedje doen of anders het bedje even opwarmen?. Ik zou idd beginnen met een rompertje lange mouwen.Je zou eens kunnen kijken naar een badstoffen rompertje.Ik kocht ze indertijd bij de Hema voor mijn kinderen maar ik weet niet of die er nu al zijn of dat ze ze nog verkopen.Dit is dan net iets warmer dan enkel katoen want er zit zoveel % polyester in.Ik zou nu nog niet alles uit de kast trekken want als het straks echt koud gaat worden dan heeft die niets meer om warm te worden. Je zou er natuurlijk ook een wollen dekentje bij kunnen stoppen.
Onze dochter is trouwens bijna 4 weken en die draagt alleen een romper met korte mouw en daarover een truitje.Ze draagt geen broekje oid.Ze heeft wel een inbakerdoekje maar dit is ook gewoon van katoen.Dan heeft ze 2 katoenen dekentjes.Ze slaapt heerlijk dus voorlopig heeft ze het nog niet koud.Ik warm wel haar bedje op met de kruik.Anders zijn die lakens zo koud en kil.
@ Vruchtje24: Vind het inderdaad echt lastig. Mijn dochter had hier nooit last van. Zelfs met vrieskou sliep ze gewoon met bovenraam open, en nog geen eens echt dik ingepakt. De puckabag heeft ze 1 week ingeslapen, maar met vrieskou en in haar romper zweten ze er nog in weg. Ga het raampje dicht doen. Scheelt allicht weer. @ Sam20: Deken eroverheen leggen durf ik niet goed. Heb hem al 2x met zijn hoofd onder de deken gevonden. Dat is ook mijn punt. Stel dat het echt koud gaat worden, en hij ligt nu al zo dik, wat dan?
Tegen de tijd dat het echt koud wordt is hij alweer wat ouder, daar zou ik me nu niet zo druk over maken. Mijn dochtertje is ook een koukleumpje. Ze slaapt nu met een rompertje korte mouw, pyama, sokjes, dunne slaapzak, lakentje en dekentje. Raam wel gewoon op een kier. Als het nog kouder wordt kan ik altijd nog dingen toevoegen; romper lange mouwen, dikkere slaapzak, extra deken, raam dicht (liever niet maar als het vriest doe ik het wel 's nachts). Ik ben het gewend want de oudste is net zo, maar gedoe is het wel. De oudste is dan ook pas echt goed gaan slapen op het moment dat ze onder een dekbed ging slapen.
echt het tegen overgestelde van mij zoon die slaap het liefs in ze boxer en dan met raam open... maar als ik dit zo hoor zou ik eerst gewoon rond een uur of 4 a 5 uur lekker de raam dicht doen zodat het lekker warm word op ze kamertje en een romper aantrekken met lange mauwen... verders zou ik nog niet veel doen ivm strenge winters...
Ik zou het raam dicht doen. Als ik alleen voel hoe hard het nu buiten waait, dan komt er flinke koudvlaag naar binnen hoor. dat is een andere kou dan als het raam openstaat met kou buiten zonder wind.
@ Samantha1985: Onze dochter ligt alleen in een romper met nachtjapon met dekbed en raampje open. Ze heeft het warm genoeg. @ All: Bedankt voor het meedenken!! Raampje is dicht, deken in bed om zijn bedje voor te verwarmen. Als ik hem goed strak instop blijft hij redelijk liggen. Helaas word hij nog steeds wakker (spookt erg), maar niet meer van de kou.
Onze zoon heeft nu een pyjama met lange mouwen aan, een romper met korte mouw, iets dikkere slaapzak zonder mouw en een dunne katoenen deken.. Als het kouder wordt dan een dikkere katoenen deken en evt. een winterslaapzak..
Ik vind het ook lastig. Het ventilatierooster laten we nu dicht omdat ze dan echt in de trek ligt. Ze ligt natuurlijk erg laag bij de grond in vergelijking met ons. En hier kan ze niet meer onder een deken liggen ze crosst het hele bedje door. Romper lange mouw in haar maat heb ik nog niet in huis. Vanmorgen had ze koude armen en voeten ondanks een romper korte mouw, pyjama en dikke slaapzak zonder mouwen. Dus nu maar sokjes aan en de mouwen eraan geritst.
Ik zou het raampje dicht doen, maar dan wel de deur open en op een andere kamer (op de verdieping) het raam open. Dat ventileert voldoende. Voor de vrieskou een deken achter de hand houden, om over de slaapzak heen te leggen. Dat zou ik nu nog niet doen, dan kun je dan niks meer.
@ Tupp: Raampje bij mijn dochter (tegenover zijn kamer), logeerkamer en bij ons staan open. Ook bij de raampjes op zolder ligt een houtje onder voor frisse lucht. Ik hem een dunnere slaapzak aangetrokken ivm laken en deken. Merk wel dat hij het heerlijk vind dat zijn bedje warm is als hij erin duikt. Ook leg ik hem nu zelf op zijn buik neer (meestal draait hij binnen 5 minuten al op zijn buik) en stop de deken strak in, zodat hij redelijk vast ligt en niet zo snel kan gaan dwalen door zijn bed. @ Frannie82: Ik hoop dat de mouwtjes werken.