Hoi, Ons zoontje is 3,5 maand en heeft verborgen reflux dat we momenteel zeer goed onder controle hebben door de combi van juiste voeding, leefregels en medicatie. Momenteel stoeien we wat met flestijden aangezien we hem op verzoek voeden en hij elke dag wat anders ervan maakt. Hierdoor zitten we soms al tussen 18 en 19 uur op de fles voor hij de nacht in gaat rond 20 uur. Momenteel laten we hem dan zelf komen voor een voeding maar dat vind ik erg pittig omdat ik dan vaak rond 1-2 uur in hele diepe slaap ben. Ik wil eens proberen een droomvoeding te geven rond 22:30 en kijken hoe hij daarop slaapt. Maar nu lees ik dat sommigen de kleine al liggend in hun bedje de fles geven en anderen toch even de kleine op schoot nemen. Wat is wijsheid met verborgen reflux? De nachtvoeding nu neem ik mijn zoontje uit bed op schoot en blijf braaf nog 20 min na de fles rechtop zitten met hem terwijl hij allang weer slaapt. Heeft iemand ervaring met droomvoeden en verborgen reflux? Mocht ons mannetje het duidelijk niet prettig vinden dan ben er gauw klaar mee hoor. Het is niet zo dat ik dit erdoor wil drukken omdat ik zelf per se wil slapen. Maar ik merk dat ik van zo ver wakker moet worden en er overdag steeds meer moeite mee heb, dus wil gewoon eens uitproberen hoe of wat.
Mijn dochter heeft dan geen reflux gehad maar was een enorme spuugbaby waar ook het melk gewoon omhoog kwam. Maar in de late avond/nacht had ze bijna nooit last ervan. Ik gaf haar dus liggend de fles (ze lag groot en deels bij mij in bed). En daarna rolde ik haar op haar zij/buik. Soms deed ze wel spugen maar nooit zo erg als overdag. Je kan het altijd proberen. Hier had ik met 4 mnd nog steeds 2/3 nacht voedingen. En dan nog rechtop blijven zitten had ik niet getrokken!
Hier sliep ze op haar buik, dus we moesten haar wel wakker maken als we zelf een voeding in wilden lassen. Soms werd ze dan wakker en soms niet en we hielden haar altijd nog even rechtop dan. Ze had 's nachts wel minder last, dus ze kon dan eerder terug in bed.
Ja ik denk dat ik hem toch even rechtop tegen me aanhoud en wel probeer iets sneller weg te leggen. Durf hem haast niet liggend te voeden omdat ik bang ben dat hij dan teveel voeding omhoog krijgt of gaat hikken
Daar bedoelde ik natuurlijk: uit bed halen En daar werd ze meestal wakker van, als we het eens op ons verzoek deden, en soms niet
De onze heeft verborgen reflux en ik mocht hem toen droomvoeden maar dan op de schoot nemen, dus niet liggend. Deed dit namelijk eerst en arts heeft het me afgeraden.
Hier geven de voeding van 22.30 uur de laatste dagen vaak slapend. Maar wel uit bed. Gewoon op schoot en ze slaapt gewoon verder. Ook blijf ik nog 30 min zo met haar zitten. Al heeft ze 's nachts echt minder last van de verborgen reflux hoor dus ik smokkel wel eens 10 minuten maar dat is dan ook de max.