RODE was in droger of wasmachine

Discussie in 'De lounge' gestart door Pooh69, 3 jul 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pooh69

Pooh69 VIP lid

31 mrt 2007
    6.935
    0
    0
    Hoi allemaal,

Ik weet onderhand niet meer wat ik aan het verkleuren van mijn was moet doen.

Ik heb in december een nieuwe wasmachine en droger gekocht van whirlpool.
    Daarvoor had ik een oude wasmachine en dacht dat het aan de oude machine lag dat als ik een rode was gedraaid had en daarna een witte, de witte was lichtelijk roze werd.

Maar nu heb ik er nog steeds last van. Volgens mij is het zelfs zo als ik een rode was in de droger gehad heb dat dat erna af kan geven als ik witte was in de droger stop? Kan dit? Wie heeft hier nog meer last van?

Nu zorg ik altijd dat ik na mijn rode was (alle handdoeken zijn rood) een donkere was doe en daarna pas wit, maar dat is wel erg omslachtig....

Hoe kan ik dit beter doen? En wie heeft er nog meer last van een roze/rode gloed op witte was na rode was?

Alvast bedankt voor jullie antwoorden! ;)

2. augustus

augustus Niet meer actief

Ik heb een spoel programma op de wasmachine..Heb jij dat niet? Dan spoelt de wasmachine schoon...Ik zet hem aan nadat ik een was heb gedraaid, dit programma duurt ongeveer 2 minuten en de trommel is weer helemaal schoon.

3. augustus

oohw ik heb het over een was droog combinatie en jij heb het alleen over de droger of niet?

4. Pooh69

Pooh69 VIP lid

31 mrt 2007
    6.935
    0
    0
    Oei dat zal er best wel opzitten, want is een nieuwe uitgebreide...nooit aan gedavht? Spoelt hij vanzelf niet schoon?
    En doe je dat na elke was?

Ik heb het over droger en wasmachine apart...welke geeft nu werkelijk die rode sporen...volgens mij allebei zelfs

5. augustus

OOOh nee ik heb droger en wasmachine in 1.

Oepsie :oops:

Je heb trouwens van die doekjes die kleur opnemen, misschien is dat wat voor de rode was?

http://www.gratisdoekje.nl/faq.php

6. Fleur1

Fleur1 VIP lid

14 apr 2006
    5.068
    0
    36
    je handdoeken een hele dag in flinke schuet azijn laten staan en daarna koud wassen als het goed is geven ze dan helemaal niet meer af.

7. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.059
    2.201
    113
    Brabant
    de droger goed schoonmaken na de rode beurt? (de pluizen filter zeg maar)
    ik weet het ook niet anders...

8. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Als het komt door de handdoeken dan inderdaad even een dag/nacht in de azijn laten staan. Dat wordt de kleur zeg maar vastgezet in de stof en zou het niet meer moeten afgeven.

9. Pooh69

Pooh69 VIP lid

31 mrt 2007
    6.935
    0
    0
    Die kleurendoorloopdoekjes gebruik ik altijd en de azijn en de doorspoelknop ga ik even proberen! :D

Deel Deze Pagina