rode wijn drinken tijdens zwangerschap

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door michellle81, 20 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lizzie25

lizzie25 Lid

14 jul 2008
    56
    0
    0
    nou ik heb t in een boek staan dat 1 glas rode wijn geen kwaad kan en zelfs goed is lijkt me sterk dat dat boek iedereen voor de gek houd. en dan heb ik t alleen over rode wijn.

2. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    ja maar dan nog WAAROM wat zegt het over je als je geen 9 maanden zonder kan...? stel dat ze volgend jaar een ander boek publiceren waarin staat dat het toch niet goed is waarom het risico nemen? en het is zo'n kleine moeite vergeleken bij de moeite van je hele zwangerschap..

3. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Dan moet je dat vooral doen! Ik zeg dat IK niet drink tijdens mijn zwangerschap. Ik ben trouwens wel benieuwd uit welk jaar en welk land dat boek komt, maar goed.
    En dan nog iets: een glas rode wijn bevat net zoveel alcohol als een glas bier of een glas jenever, dat is toch algemeen bekend neem ik aan. 3 glazen jenever geven net zoveel promillage aan als je moet blazen als dat je 3 glazen wijn hebt gedronken. Alcohol is alcohol en dat is bewezen slecht voor de foetus. Maar vertrouw vooral op je boek, mij heb je er niet mee!

4. lizzie25

lizzie25 Lid

14 jul 2008
    56
    0
    0
    het heeft nix te maken met zonder kunnen want ben geen alcoholist. ik rook normaal gesproken ook maar ben beide keren daar ook gelijk mee gestopt toen ik hoorde dat ik zwanger was en roken was ik verslaafd aan maar een rood wijntje met de kerst omdat het gewoon lekker is en enz kan geen kwaad. en er wordt zoveel gezegd ja in boeken enzo en op internet. ik denk dat iedereen t lekker voor zichzelf moet weten

5. Deurtje

Deurtje Fanatiek lid

8 mei 2008
    4.332
    0
    0
    Ik ben zwanger dus ik drink niet. Ook niet een druppel of een half glaasje.

6. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Je bent gewoon dom bezig, maar het is niet in mijn belang hoor, dat je de alcohol laat staan, het is in het belang van je foetus, want het is wetenschappelijk aangetoond dat zelfs een kleine hoeveelheid alcohol tijdens de zwangerschap onherstelbare schade aan kan richten. En doe nou niet alsof je dat nog niet gehoord of gelezen had ergens.
    Maar ik hou er over op, val in herhaling. Blij te lezen dat er ook mensen zijn die wel zo verstandig zijn om de alcohol te laten staan!
    Google anders even op: "foetaal alcohol syndroom" of "fas" of "alcohol AND zwangerschap".

7. Deurtje

Deurtje Fanatiek lid

8 mei 2008
    4.332
    0
    0
    Ben het met zogelukkig eens hoor.. en daarbij, volgend jaar is er weer een kerst hoor, dan neem je dan toch een extra wijntje?

Denk trouwens ook dat mn man het glas direct van me af zou pakken mocht ik toch een glas nemen (wat ik nooit zal doen).

8. mymiracle

mymiracle Niet meer actief

ja dat zou mijn man ook doen! ik drink ook geen druppel alcohol, waarom het risico lopen? wat zogelukkig zegt klopt precies hoor, dat is mij ook verteld door de vk.

9. henkie24

henkie24 Niet meer actief

ja mij is ook vertled en in de informatieboekjes die ik heb gekregen staat idd dat je echt niets mag drinken. de huisarts zei toen een keer dat er vroeger niet zo heel nauw mee werd gekekeen maar dat het tegenwoordig toch echt" verboden" wordt. tja ik weet het verder niet. drink niet dus hoef me er gelukkig ook niet druk over te maken
    + ;)

10. Dora en Boots

Dora en Boots Niet meer actief

Weet je wat ik zo raar vind?
    Mensen die roken tijdens de zwangerschap en dat toegeven worden met de nek aangekeken en veroordeeld hier op het forum..

Maar als je een glas of een paar glazen alcohol drinkt tijdens de zwangerschap lijkt dat geen probleem en doen een heleboel dat!
    Maar iedereen weet toch dat je beter geen alcohol kan drinken tijdens de zwangerschap?
    Het komt bij je baby en dat wil je toch niet?

En als je niet verslaafd bent, is het toch helemaal niet moeilijk om te laten staan. Ik vind dan dat je heel bewust kiest voor je eigen en je kindje even opzij zet.

11. Loesje80

Loesje80 Lid

10 sep 2008
    80
    0
    0
    Ook ik peins er niet over alcohol te drinken, ik kies voor het krijgen van een kindje. Dat kindje is afhankelijk van jouw gedrag..waarom zou ik het risico nemen mijn eigen kindje te schaden?(en ik ben een enorme wijnliefhebber!)

12. MamaKitty

MamaKitty VIP lid

26 mei 2008
    9.749
    0
    0
    Sja, eerst moeite doen om zwanger te worden en vervolgens je glas wijn niet kunnen laten staan omdat je het zó lekker en gezellig vind........geen woorden voor......echt niet!
    Ik mag aannemen dat je geen alcoholiste bent, dat je er wel zonder kunt 9 maand? Zo niet, moet je toch echt eens contact opnemen met de AA.....*zucht*

13. Taby

Taby Fanatiek lid

7 mrt 2007
    4.366
    140
    63
    Ook al denk je nu dat een glaasje wijn geen kwaad kan.
    Maar stel nou dat zodadelijk iets is met de baby, dan voel je jezelf wel heel erg schuldig over dat ene glas wijn denk ik. En zou je denken had ik het maar nooit gedaan.
    Dus als je dat ene glas wijn laat staan dan hoef je jezelf ook nooit iets kwalijk te nemen. ;)

14. Niet meer actief

Bij mijn eerste (voldragen) zwangerschap heb ik de eerste weken wel eens een broodje filet gegeten, gewoon door het onwetende, daar ik me niet zo heel ver had verdiept. Bij de eerste controle werd gezegd wat beter wel en niet mocht.
    Druk maken om wat je hebt gegeten en gedronken heeft geen zin, zeggen ze dan.
    Mijn zoon werd met Spina Bifida (open rug) geboren en ik heb me daar stilletjes heel erg beroerd over gevoeld en het heeft een tijd geduurd voor ik overtuigd was dat het niet door die filet kwam....
    Beter voorkomen dan genezen en idd... die paar maandjes zonder kan zo erg niet zijn, tis pas erg als het niet gezellig kan zijn Zonder alcohol!

Iedereen een gezonde zwangerschap gewenst :)

15. babymaart

babymaart Lid

28 jun 2008
    43
    0
    0
    Ik neem ook elke maand wel een wijntje! Voel me er ook niet schuldig over hoor, dat moet ieder voor zich weten. Het gaat harstikke goed met mijn baby dus maak me geen zorgen.
    En voor diegen die nu commentaar willen geven, ga je gang want daar lig niet wakker van!
    Misschien drink ik er nog wel een wijntje op!

16. Dora en Boots

Dora en Boots Niet meer actief

Ik neem ook elke maand wel een wijntje! Voel me er ook niet schuldig over hoor, dat moet ieder voor zich weten. Het gaat harstikke goed met mijn baby dus maak me geen zorgen.
    En voor diegen die nu commentaar willen geven, ga je gang want daar lig niet wakker van!
    Misschien drink ik er nog wel een wijntje op!

Nou ja, sta gewoon met mijn mond vol tanden...
    Beetje kinderachtige reactie..

17. henkie24

henkie24 Niet meer actief

krijgen jullie dan geen info van de verloskundige en lezen jullie gen informatiefolderswaar dat allemaal instaat? anders heb ik er nog wel een paar hoor! nee deze reactie hierboven slaat idd HELEMAAL nergens op. idd doe wat je denkt wat je moet doen. maar om het zo op te schrijven....

18. mandytjuuu

mandytjuuu Actief lid

18 jul 2007
    439
    0
    0
    beveiliger en zorg
    zuidholand
    haha gaan we weer
    iedereen weet denk ik zelf wat het beste is.. laat elkaar toch lekker gaan.. jullie zijn toch allemaal volwassen en dus verandwoordelijk voor jezelf? en geloof niet voor een ander

ik drink ook niet.. lust wel graag een rosetje maar dan maar een paar maanden niet..maar mijn gyn zegt dat het geen kwaad zou kunnen 1 x in de maand dus er zijn duidelijk nog steeds verschillende meningen over

laat elkaar toch is in elkaars waarde en maak niet overal gezeik van! amen

19. michellle81

michellle81 Actief lid

4 sep 2008
    397
    0
    0
    haarstyliste/visagiste
    rotterdam
    hmmmmmm dit onderwerp begon gewoon gezellig ,maar nu gaat hij wel een hele andere wending krijgen ,sommige mensen nemen het hiet soms iets te serieus had mijn topic ook geopened met 1 glaasje wijn af en toe bij het eten !
    Daar krijg je geen fas kindje van hoor ,of ernstige afwijkingen doe niet zo overdreven zeg!
    we hebben het over af en toe 1 glaasje ......

20. michellle81

michellle81 Actief lid

4 sep 2008
    397
    0
    0
    haarstyliste/visagiste
    rotterdam
    RELAX!

Deel Deze Pagina