Ik veroordeel niemand hier, iedereen moet zelf weten wat ze doen tijdens de zwangerschap. Feit blijft wel als je kindje straks per ongeluk WEL geboren wordt met een afwijking waar niet 123 erfelijkheid of iets dergelijks uit te halen valt, je je toch behoorlijk schuldig gaat voelen! En bovenal, er worden meningen gevraagd, lijkt me slimmer om iedereen in hun waarde te laten en geen vervelende/snerpende opmerkingen te maken. Hou het gezellig! Liefs
haha ik denk idd niet dat je bij 1 glaasje wijn een ernstig ziek kindje krijgt ik vind het ook allemaal erg overdreven reackties.. laat de mensen toch is met rust ipv een heel horor verhaal op te gaan hangen! ik drink ook niet maar om iemand te gaan veroordeelen daarop tjaa...
ja meningen ja die kloppen niet van die bangmakerij..... stel dat mijn kindje iets zou hebben zou ik echt niet denken o schit dat komt vast door die 3 glaasjes die ik in heel mijn zwangerschap heb gedronken ....
Ik heb dat ik van mijn dochter liep een keer gluwijn gemaakt. Maar heb het zo lang gekookt dat er helemaal geen alcohol smaak meer aan zat. Was wel gezellig met de kerst toch aan een glaasje rode wijn zonder alcohol. Vind het dan nog lekkerder ook! edit: Ik denk trouwens dat roken tijdens de zwangerschap heel wat slechter is. Dan veroorzaak je een laag geboortegewicht en minder zuurstoftoevoer.
Tijdens mijn zwangerschap heb ik twee of drie keer een glas champagne gedronken. En daar heb ik toen enorm van genoten!
Volgens mij zijn we ook nog verantwoordelijk voor het kindje wat we bij ons dragen. Ik snap niet dat mensen het risico willen nemen, bedoel het is maar 9 maanden.
ja ik neem het risico ook niet.. maar om iemand zo te beoordelen terwijl ze een normaale vraag stelt... ze was ook volwassen genoeg om een kindje te maken dus denk ook dat ze dan wel na kan denken wat eventueel risicos kunnen zijn en daar zelf hun mening uithalen nogmaals laten we het toch een x gezellig houden ipv iedereen maar aan te vallen
ik vind het echt grappig dat de mensen die de grootste mond hebben over wel of niet roken tijdens zwangerschap wel gewoon een glaasje wijn drinken.. Kortom 1 wijn zou wel mogen maar een 1 siggie niet? Nu doe ik het allebei niet, wij hebben gekozen voor een kindje en doen er alles aan om dat zo gezond mogelijk ter wereld te brengen. (dus ook dat ene glaasje laten staan) Ik zie trouwens mijn man al voor me als ik een glaasje zou pakken, die zou dat glaasje door de kamer heensmijten en echt heel erg boos op mijn zijn dat ik niet alles voor ons kindje overhebt, wat zijn nu 9 maanden op een mensenleven. Waarom zou je die 1% risico willen lopen omdat je het zo lekker vind? Ik snap heel die gedachtengang helemaal niet, ik snap het zoiezo niet als je je eigen "lekker vinden gevoel" belangrijker vind dat alles geven voor je kind, zoveel is dat niet gevraagd.. maar goed als ik dus in het vervolg een roken/ niet roken topic ziet en er reageren mensen die gewoon een wijntje drinken kan ik die niet echt serieus meer nemen want dat neem je jezelf dan ook niet echt..
ik denk dat het topic beter gesloten kan worden ,heb hier geen zin meer in ! nu wordt het ook nog op mijn hormonen afgeschoven moet niet gekker worden hihihihihi ,zal voortaan eerst heel goed nadenken voor ik weer een topic open ... mij hier niet meer gezien ! heb wel wat beters te doen ...
Nee ik drink ook geen druppel. Als de kleine er is, zal het nog ff duren voordat ik wat kan gaan drinken, want ik wil borstvoeding gaan geven. En ook dan denk ik dat het van invloed kan zijn. Ik ben wel iemand die van een lekker wijntje of tiamariaatje houd hoor. Maarja de kleine heeft dan geen keus en dat is niet fair. Succes met het niet drinken.
Dat is best een goed idee als je perse iets wil drinken! Is alle alcohol er dan echt uit? Ik zelf heb geen enkel risico genomen en zal dat bij een volgende ook niet doen. Gezien de vroeggeboorte van mijn zoon ben ik dan waarschijnlijk nog voorzichtiger dan dat ik tijdens die zwangerschap was!
Dat is best een goed idee als je perse iets wil drinken! Is alle alcohol er dan echt uit? Ik zelf heb geen enkel risico genomen en zal dat bij een volgende ook niet doen. Gezien de vroeggeboorte van mijn zoon ben ik dan waarschijnlijk nog voorzichtiger dan dat ik tijdens die zwangerschap was!
Ik heb gehoord dat bij elke slok alcohol je kindje ademnood heeft. Was voor mij een reden om alcohol te laten staan tot na de bevalling
alcohol vervliegt ontzettend snel, dus volgens mij wel hoor. En dan deed ik er lekker nog wat citroen (of was het nou sinasappel?), suiker en kaneel doorheen.
ik dacht nou precies hetzelfde! (en nee, ik rook en ik drink niet!) mijn verloskundige zei ook dat het vroeger wel gedaan werd maar dat er studies gedaan zijn die uitwezen dat het wel degelijk net zo slecht als roken is!
Ik vind de opmerking over roken in vergelijking met wijn drinken wel een beetje kort door de bocht. Mensen die roken tijdens de zwangerschap roken over het algemeen niet maar 1 sigaret in de maand, maar elke dag meerdere sigaretten, wat dus wel schadelijker is als 1 glaasje wijn in de maand. Ik geloof alles wel maar over alcohol wordt er steeds wat anders geroepen. Ik drink heel soms een glaasje en doe daar ook de hele avond mee, heb deze zwangerschap 1 klein glaasje op en tijdens mn vorige zwangerschap misschien een stuk of 5.