Ben heel bang op het moment Van t wknd ziek geworden. Heel veel buikpijn, misselijk en overgeven en soms diarree. Twee keer behoorlijk wat bloed bij mijn ontlasting. Door de aanhoudende buikpijn vanmiddag naar de huisarts gegaan. Wat ze zei was wel het laatste dat ik dacht: ze dacht aan een salmonellavergiftiging. Bam! Kweekjes opgestuurd en pas vrijdag de uitslag, op zn vroegst donderdag. Antibiotica geven had nu geen zin want als ik het toch niet heb richt dat nog meer schade aan. Ze zei vooral niet te gaan googlen maar ja dat doe je natuurlijk wél... Wat ik vooral lees is dat je bij Salmonella meestal héél erg ziek bent. Ik ben wel ziek, maar heb geen torenhoge koorts en kots mezelf nou ook weer niet leeg. Mn dochter is net een week ziek geweest, ook veel diarree. Ik heb de hoop dat ik het van haar heb...en dan ook nog last heb van aambeien... Want als je leest dat Salmonella bij de placenta komt en tot de dood kan leiden... pff
Ik heb geen ervaring inderdaad, maar ik kan me voorstellen dat je hier helemaal gek van wordt.. Ik hoop dat je inderdaad gewoon een buikgriep van je dochter hebt overgenomen.. Sterkte en een knuffel!
Bah wat naar. Voor zover ik weet kan zo'n infectie geen kwaad voor je kleintje, tenzij de bacterie in je bloedbaan komt. Vraag gewoon of ze het willen testen, zodat je er minder stress van hebt. Sterkte!
ik heb het welleens gehad van kip...een paar keer trouwens..niet tijdens de zwangerschap...mijn ervaring is dat je echt hondsberoert ben en alles aan alle kanten eruit komt heel de dag de door en echt om de 10 minuten naar de wc moet...maar het duurde altijd kort...maar 1 of 2 dagen..daarna nog wel slap maar was altijd vrij snel opgeknapt.. ik denk eerder dat jij een buikgriep hebt aangezien je aangeeft dat je dochter het ook had...je weerstand nu wat lager is door de zwangerschap.. en idd de bloed kan weleens heel goed door de aambeien komen...proberen lekker groente buillon te drinken..en uitzieken en je niet gaan blindstaren op internet.. beterschap!!!
Waarom dacht je huisarts aan salmonella? Het eerste wat je normaal gesproken zou denken is fikse buikgriep. Daar ben je flink ziek van en is waarschijnlijker. Had ze een speciale reden om daaraan te denken of wilde ze het ivm je zwangerschap uitsluiten? Het klinkt voor mij namelijk meer als een flinke buikgriep. Zeker als je dochter het ook heeft gehad. Dat kan nogal besmettelijk zijn. Ik hoop dat het meevalt!! Sterkte!
Ik denk ook aan een buikgriep, maar ik vraag me af waarom je zolang op de uitslag moet wachten? Gezien de risico's mag je toch verwachten dat je die uitslag de volgende dag hebt... Vraag anders of je eerder uitsluitsel kan hebben, en als niet, waarom ze aan salmonella denkt terwijl je dochter ook buikgriep had. Het is zeeeer besmettelijk.
Salmonella kan alleen dmv n kweek vd ontlasting worden aangetoond en dat duurt een paar dagen... Erg om zolang in onzekerheid te zitten! Toen ik mn klachten opnoemde en ook vermeldde dat ik een aantal keer een behoorlijke plens helder bloed had bij mn ontlasting (sorry) gingen bij haar de "alarmbellen" af qua salmonella. Ze had nog overlegd of ze me al antibiotica moest geven maar dat zou meer schade aanrichten als ik het uiteindelijk toch niet blijk te hebben.
salmonella kan, maar het klinkt niet erg logisch, een flinke buikgriep klinkt mij iig. logischer. Ik heb op mijn 21e een ernstige salmonella vergiftiging gehad, ik was binnen 3 dagen 20 kilo afgevallen, was met momenten mijn zicht en gehoor kwijt. Ik was totaal uitegedroogd, en had, toen ik met de ambulance meeging (eindelijk, na dreiging van mijn schoonvader die eiste dat er een huisarts kwam, op zaterdag), een RR van 30/20. Ik was ernstig in shock, en had het een paar uur langer geduurd, dan was ik er niet meer geweest. Ik kon onmogelijk achter de computer zitten of überhaupt lopen, mijn man heeft me meermaals naar het toilet moeten tillen. Echt niet leuk. Ik hoop van harte voor je dat je een normale buikgriep hebt gehad, zeker omdat je kind het ook heeft gehad, voor kinderen is salmonella namelijk levensgevaarlijk en belanden ze er meestal mee in het ZH. Sterkte, hopelijk knap je snel op.