Mijn rechter borst is aan de zijkant helemaal rood geworden en is pijnlijk. Het is wel nog goed te houden hoor. Ik voel me belabberd maar dat kan ook komen omdat ik vandaag geen avondeten gehad heb. Ik ben bang voor een borstontsteking! Lijkt dit op een borstontsteking? En wat kan ik nu het beste doen? Ik leg altijd al veel aan, vooral 's avonds. Kan dit door zoogcompressen komen?
Klinkt inderdaad als verstopt melkkanaaltje of ontsteking... Probeer anders een paar keer in de rugbyhouding te voeden, dan spreek je de klieren opzij het beste aan. Of kolf met je hand met compressie opzij. Een heel uitgebreid artikel: Borstvoeding.com: kenniscentrum voor borstvoeding - Borstontsteking - Verstopt melkkanaaltje en borstontsteking (mastitis)
Bij mij hielp warm douchen en dan goed leegkolven. En met je hand mee masseren. Dag later weer ok. Sterkte!
Bij mij hielp het om tussen de voedingen door koude compressen (in mijn geval zakjes met appelstroop uit de vriezer die worden niet hard) op de rode plekken te leggen en tijdens het voeden warm compres op de rode plek. En de borst 5 minuten na te kolven als mijn dochter gewoon 10 minuten had gedronken en bij korter drinken 10 minuten nakolven. Sterkte ermee!