Alleen buiten spelen?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door bamjolan, 23 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bamjolan

bamjolan VIP lid

7 mei 2008
    8.138
    0
    36
    Vrouw
    Moeder
    Den Haag
    Hmm ik heb een dochter van 6 en een dochter van 4.
    Beide geen zwemdiploma maar woon in een buurt met een sloot, die ligt pal naast mijn portiek.
    Om deze reden wil ik niet dat mijn meiden alleen buiten gaan spelen.
    De oudste kan ik opzicht daar nog wel in vertrouwen maar als iemand zou zeggen spring er in dan doet ze dat wel bij wijze van spreke ;)

Mijn buurvrouw vind t raar, die vind dat ik ze maar moet laten gaan en dat ze dan met haar dochter van 7 spelen.
    Ze vind me te overbezorgd, en als ze er in vallen...ach dat doen ze maar 1x volgens haar :confused:
    Heb al gezged dat t ieder zn ding is en IK het gewoon niet wil.
    Maar ze blijft er steeds over vallen, ze bemoeit zich ook overal mee, vooral over t feit dat ik mijn dochter maar op zwemles moet zetten... :confused:
    (ze staat wel ingeschreven maar niet bij mij in de buurt)

Ben ik dan zo overbezorgd? :rolleyes:

2. marline1983

marline1983 VIP lid

11 jun 2006
    9.402
    1
    0
    hengelo
    begrijp je goed hoor
    ja ze doen het maar 1x maar dan is het mischien
    wel over :(

ik zou dat ook erg eng vinden hoor
    vooral omdat je der niet in de gaten kan houden
    en water is altijd spannend

youame mag hier alleen voor de deur spelen als ik in de keuken ben

3. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.266
    6.791
    113
    Wij mochten vanaf 6 jaar alleen buiten spelen in de buurt. Daar was ook wel een sloot in de buurt, maar daar bleven we gewoon bij vandaan.

Ja moeilijk, want ik snap je bezorgdheid.

Hoe goed luisteren je kinderen naar je als je zegt dat ze daar niet in de buurt mogen komen?

Wij waren vroeger van die poes lieve kinderen die dus ook deden wat mijn moeder zei( makkelijk voor mijn moeder, ;) )

4. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.445
    1.843
    113
    Met je oudste kun je mss rustig aan eens gaan oefenen om haar alleen te laten gaan met haar buurmeisje. Je kunt je dan eens verdekt opstellen en observeren of ze jou "regels" die je haar meegeeft ook naleeft. Je jongste zou ik nog niet laten gaan hoor, veelste eng. Bovendien kun je de andere kinderen zeker nog niet als "oppas" laten fungeren. Zij kunnen even afgeleid zijn en dan kan je 4 jarige zo weg zijn...

Maar het is en blijft moeilijk. Denk dat ik er ook nog niet aan toe zou zijn wanneer Milan 6 is....Maar bij mij gaat het nog een stapje verder. Om fijn buiten te kunnen spelen moet hij naar een park hier in de buurt. Dat betekent een drukke weg oversteken, langs een brede sloot naar het park en dat allemaal zonder dat ik zicht op kan hebben. Dus voordat hij alleen mag.....dat duurt nog wel een poos...

5. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.445
    1.843
    113
    Maar dan wacht je toch nog een half jaartje? Tot het weer voorjaar is. Kun je nog even aan het idee wennen en tegen die tijd is het weer langer licht buiten en is je kleine meid ook weer een paar maandjes ouder..

Die sloot zou bij mij ook een hoop weerstand oproepen hoor. Ja, ze hoeven er maar 1x in te vallen om het af te leren. Maar er 1x invallen kan ook fataal aflopen.

Ik vind het juist hartstikke goed van je dat je zo terughoudend bent. Zegt dat je gewoon erg voorzichtig bent met je kindjes, omdat je zielsveel van ze houdt. Ik zie het zeker niet als overbezorgt. Wat is nou 6 jaar? Is nog hartstikke jong....Als het niet goed voelt, gewoon nog ff niet doen. Je buurvrouw kan wel zoveel zeggen, maar het zijn jou kinderen en je laat ze los wanneer jij er aan toe bent, en niet omdat zij het zo makkelijk vind dat haar dochter een speel kameraadje heeft...Als ze erover door blìjft zeuren, dan kun je het beter 1x even goed duidelijk maken dat ze er over op moet houden, weet ze gelijk waar ze aan toe is...

Deel Deze Pagina