http://www.zwangerschapspagina.nl/de-lounge/281629-onbegrip-colegas-ziekmelden.html nou ben ik weer. Zit nog steeds in de ziektewet omdat het ipv beter alleen erger is geworden. mri wees inderdaad een hernia uit en me rugklachten zijn nagenoeg over. me been echter pff drama. slaap nachten niet en pijnstillers helpen niet voldoende. mag geen morfine meer omdat het vorige keer met een been in het hiernamaals stond na die rotzooi. nu ben ik gisteren dus bij de bedrijfsarts geweest. tja ze willen me nu eenmaal aan het werk hebben en ze zetten een enorme druk op me. ik heb ze duidelijk gemaakt dat ik pas kom werken als dit mogelijk is en dat is nu dus echt niet zo. soms haal ik een werkje op die ik thuis achter de pc kan doen en dat vind ik geen probleem. bedoel dat kan ik doen op eigen tempo, wanneer ik wil en hoe ik wil. bijv liggend of 10 minuutjes zitten even lopen etc en voel me ook nog nuttig. nu komt het, arboarts heeft me gisteren volledig afgekeurd en moet half augustus op herkeuring. krijg ik nog bericht van. vandaag kreeg ik al een telefoontje van de raoul manager (of hoe ze dat ook noemen) of ik volgende week niet 2 ochtende naar nuenen wil en of ik zelf vervoer heb. mag dan dingen inscanne en wat dingen doen op de computer. ten eerste ik kan niet zo lang achter de pc zitten, max 30 minuutjes en dan is het even lopen. ook autorijden gaat enkel kleine stukjes want als ik lang rijdt wordt me been zwaar en gevoelloos en dan blijft hij op me kopeling staan. in de binnenstad niet z'n probleem maar naar nuenen is voor mijn minimaal 30 minuutjes rijden (zonder file) en groot deel over de snelweg. toen ik zij dat ik dat niet z'n goed idee vond maakte ze er al snel ee nverplcihting van want ze kreeg pno op der dak dat ik thuis zat. Ik vroeg dus of ze papieren al hadden gehad van arboarts en haar antwoord was nee. ik zei dat ik was afgekeurd en toen zij ze ja je moet toch even meedenken en iets doen hoor want ja dat is beter dan thuis zitten toch. kan hier zo boos om worden. bedoel gewoon thuis zitten. geef mijn maar 2 fultime banen als ik die pijn maar niet meer heb. mogen ze me wel aan het werk zetten als ik volledig ben afgekeurd? hun willen toch zo nodig een bedrijfsarts dan moeten ze toch ook opvolgen wat zijn bevindingen en adviezen zijn? ik heb zowiezo volgende week geen auto en de trein en bus is onmogelijk ivm niet lang kunnen zitten en lopen en stel er is geen plek om te zitten dan ben ik dus gewoon de l*l. ophalen is mogelijk maar heb dan dus al wel 30 minuutjes in de auto gezeten, dan nog achter de pc en dan pas weer naar huis als het hun uitkomt want ben vervoerafhankelijk.
nee mogen je niet aan het werk verplichten als de bedrijfsarts je afgekeurd heeft, dus geen zorgen over maken
Als de arboarts gezegd heeft dat je niet mag werken dan kan je leidinggevende hier niets aan doen. Ik zou zelf wel even de arboarts bellen en doorgeven dat ze je onder druk proberen te zetten. Dit mogen ze namelijk echt niet doen. Sterkte!!
Zou inderdaad de arboarts hierover inlichten. Ik wens niemand iets toe maar sommige mensen mogen best een keer wat krijgen, moet je kijken hoe ze dan piepen...kan hier zo boos over worden. Waarschijnlijk omdat ik in hetzelfde schuitje gezeten heb en ook weet hoe een hernia voelt. Laat je niet gek maken, sterkte!
ik heb er inhoudelijk geen verstand van maar ik was benieuwd aan de hand van je andere topic hoe het nu ging met je en je werk. het is nog steeds niet veel veranderd dus. ze dwingen nog steeds vanalles af. sta je nu op een lijst voor een operatie dan? of moet dit met rust overgaan. ik zou denk ik ook naar die arbo arts bellen. zoals gezegd heb ik er geen verstand van maar dit kan toch volgens mij niet zomaar. dat dwingen enzo. daar is die arbo arts toch voor om te bepalen wat wel of niet kan/mag.
hoi, ben ik weer. ik heb arboarts gebelt en kreeg de assistent. ze geeft hetdoor en dan neemt de arts contact met me op zodat ik het kan bespreken. ik heb trouwens een vast contract.
Als de bedrijfsarts je volledig afkeurt, mogen ze je volgens mij niet verplichten om te werken.. Wat vervelend dat ze zo moeilijk doen... Succes.
Ik heb zoiets meegemaakt. Je moet altijd blijven meedenken met je werkgever (en dat doe je ook door af en toe een werkje op te halen). Dat heeft te maken met de wet poortwachter. Geef gewoon aan dat je wel wil maar niet kan, en bied een alternatief. Dus bijvoorbeeld: Joh, het lukt me echt niet om bij jullie op kantoor te zitten maar weet je wat? Breng anders wat bij me langs, dan scan ik het thuis in! En als ze dan vragen waarom dat wel kan kun je aangeven dat je zelf kunt bepalen wanneer je even moet liggen. Sterkte!
Gelukkig maar. Want je ziet nog weleens dat werkgevers de zieke alsnog wegpesten als ze terugkomen dmv "bureau tegen de muur". Ik vind dat je echt niet moet gaan werken, een hernia is serieuze business!
Ik zou ze vriendelijk doorverwijzen naar je arbo-arts en die zelf even bellen met de vraag of alle communicatie even via hem/haar mag... Even je baas van je rug af!
heb net ook even pno zelf gebelt ik heb vermeld dat ik niet in staat ben 30 minuutjes heen en terug te rijden omdat dit pijnlijk is en ik dit riscant vind. ook heb ik vermeld dat ik op het moment afgekeurd ben en niet in staat ben te werken. ook heb ik netjes verteld dat ik best wat computer werk wil doen in me eigen tempo en bij mijn thuis omdat ik daar beschik over bed en mogelijkheden tot fatsoenlijk rusten als dit nodig is en op mijn manier kan werken. ze zegt dat ze altijd uit gaan van wat een werknemer wel kan en er alles aan doen om die gene aan het werk te zetten. ja logisch maar je wordt toch niet voor niks voorlopig helemaal afgekeurd. ze gaat zo bedrijfsarts bellen want ze had nog geen bevestiging gehad of uitreksel van zijn bevindingen en komt er dan op terug. wordthier echt knetter gek van. hoezo wordt er druk gezet. werk me verdomme helemaal naar de klote en dan ben je een keer echt ziek wat ik ook liever niet hebt dan gunne ze je nog geen dag rust
vervelende situatie. je zou eens aan je arbo-arts moeten vragen of je überhaupt wel mag rijden. Als vastgesteld is dat je lichamelijke gebreken hebt, mag je vaak niet autorijden, je bent namelijk niet verzekerd. Als er dan wat gebeurd, ben je volledig aansprakelijk en mag jezelf alles betalen. En dan ben je redelijk snel failliet. Zeker als je schrijft dat je been gevoelloos is en blijft hangen, heb je veel kans dat je niet mag rijden. Als je dat weet, weet je ook dat je niet naar je werk kunt. Eventueel zou je wel na en voor de spits kunnen werken als je dat zou willen. Dan heb je zeker plek in de trein en bus, om te zitten, maar ook om te bewegen. Probleem wat je dan weer hebt, is dat de dienstregeling knudde is. veel sterkte en lekker thuis! uitzieken en genezen.
Weet je, je moet ophouden met je werkgever medische informatie te geven. Of je wel of niet in staat bent om in de auto te zitten en of dit pijn doet hoef je helemaal niet aan hem of die dan ook van je werk te vertellen. De arboarts is de enige en als hij / zij zegt dat je niet hoeft te werken dan is het klaar. Geef duidelijk aan dat je naast een hernia ook gestressed raakt van je werkgever en dat je geen contact meer wilt (alleen via de werkgever of een gezamelijk gekozen case manager). Geen informatie geven en alleen zeggen dat je hoopt dat je snel weer opknapt.
het probleem is helaas heb ik er zelf ook last van een lastige werkgever, de arboarts geeft advies en zijn advies is niet bindend het is heel krom maar ik werd er op gewezen door mijn rechtsbijstand dat mijn werkgever "het laatste woord " heeft dit hadden hun ook al uitgevogeld en ik houd me aan het advies van mijn bedrijfsarts dit wilden hun niet en zij gingen mij dwingen van ja maar wij bepalen ik zo ja is goed heb een nette brief opgesteld dat hun verantwoordelijk zijn voor alle lichamelijke en financiele gevolgen die ik zou kunnen oplopen door het tegen het advies in van de bedrijfsarts revalidatiearts en uwv arts in te gaan . dit wilden ze niet tekenen en ze hebben er nooit meer over gezeurd. maar als ze willen mogen ze je aan het werk zetten (uiteraard moeten ze dan de verantwoording nemen voor 100 % doordat ze er tegen in gaan ) bij mij doen ze nu gewoon een nieuwe bedrijfsarts erbij halen !
Alsof je het over het werk van mijn man hebt! Die zat ook thuis met ernstige rug klachten, zat aan de morfine, moest van de BA thuis blijven maar hij moest van zijn werk toch aan het werk (stickertjes uitprinten en dat soort dingen) wij zijn er achteraan gegaan met de bond e.d maar helaas had de werkgever toch het hoogste woord.. en de BA is eruit gegooid en ze hebben nu een andere..
Het is heel vervelend allemaal, maar volgens mij is wat de ARBO arts afgeeft, ook een advies richting werkgever/werknemer en is dit niet bindend.... De werkgever moet echter wel de faciliteiten bieden om het werkzaam te houden... Wat een kl*te situatie voor je zeg! Hoop dat je er snel uitkomt met werkgever...
Jemig, heeft die rayon manager een bord voor haar kop of is ze echt zo onwetend? Je bent volledig afgekeurd nu. Als ze je nog een keer proberen te ronselen voor werk dat je niet aankan, verwijs ze dan vriendelijk door naar de arbo arts voor verdere toelichting en zeg ze gedag.