Laagste bevolkingsgroei in Nederland ooit

Discussion in 'De lounge' started by -, May 10, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Niet meer actief

10 mei 2006, 11:29 (plaats uw reactie)

VOORBURG (ANP) - In het eerste kwartaal van 2006 is het aantal inwoners van Nederland met niet meer dan tweeduizend gestegen. Dat is het kleinste aantal ooit, meldt het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS) woensdag.

In het eerste kwartaal hebben zich ruim 22 duizend immigranten in Nederland gevestigd. De daling van de immigratie die in 2001 is begonnen, is daarmee voorlopig ten einde. De toename bestaat overigens vooral uit terugkerende Nederlanders en Polen.

In het afgelopen kwartaal zijn 29 duizend mensen geƫmigreerd. Dat zijn er vijfduizend meer dan een jaar eerder. De stijging die in 2001 is ingezet, houdt daarmee onverminderd aan. Door de stijgende emigratie heeft Nederland net als de afgelopen twee jaar een vertrekoverschot.

Het aantal geboorten blijft dalen. Ofschoon in het algemeen de bevolkingsgroei in de eerste maanden van het jaar lager is dan in andere maanden, is er dit keer sprake van een laagterecord. In maart is het aantal inwoners van Nederland zelfs met vijfhonderd afgenomen. Op 1 april telde Nederland 16,338 miljoen inwoners.

Dus dames, daar moeten we echt wat aan doen ;)

2. Deb

Deb VIP lid

Jul 19, 2005
    7,394
    0
    0
    Noord- Scharwoude
    volgens mij zijn sommige van jullie dat al aan het veranderen :)

meiden maak er een baby boem jaar van ;)

allemaal suk-6 met klussen

3. Natasja

Natasja VIP lid

Aug 1, 2005
    25,784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    hahahahah tja als het nou allemaal niet zo lang zou duren had ik mijn steentje ook kunnen bijdragen!
    hahahaahahahahah ;)

4. niek

niek Fanatiek lid

Aug 31, 2005
    2,611
    0
    0
    zaanstad
    je wilt het hier niet weten, ik kan er zo al 8 op noemen die zwanger zijn uit mijn omgeving, dus het tweede deel van het jaar wordt een fikse stijging!

5. djara

djara Fanatiek lid

Apr 12, 2005
    2,675
    0
    36
    begeleidster
    makkum (fr)
    lekker klussen!!!!

6. Cinderella

Cinderella Bekend lid

Mar 20, 2006
    752
    0
    0
    voed.ass.
    Breda
    Ik doe mijn best!!

7. duikster

duikster VIP lid

Nov 13, 2005
    5,714
    73
    48
    ik ben al bezig.....

Karin

8. chiesa

chiesa Fanatiek lid

Mar 4, 2006
    2,533
    0
    0
    HAhha wij ook!!!!!!!!!! :)

9. Chanel

Chanel Bekend lid

Mar 19, 2006
    761
    0
    0
    Amsterdam
    Mijn vriendin is pas bevallen, een ex collega heeft een baby gekregen. En verder krijgen me nichtje en de vriendin van me neefje een baby en de ex vriendin van me broer krijgt ook een baby dit jaar. Denk dat we allemaal een kleine inhaalslsag aan het maken zijn hahaha. Ps ik zie ook best wel veel zwangere vrouwen buiten.

Share This Page