Roep je ongeluk zelf op je af?

Discussie in 'De lounge' gestart door Hope, 27 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mymiracle

mymiracle Niet meer actief

ik ben ook verwaarloosd, mishandeld en misbruikt en de lering die ik eruit heb getrokken is dat ik die cirkel doorbreek en mijn kinderen, familie en vrienden wel liefdevol en met respect behandel, ik heb me ook vaak afgevraagd waarom maar daar krijg je toch nooit antwoord op dus het beste is om verder te gaan en het zelf beter te doen.

ik ben trots dat ik uit zo'n slechte jeugd toch nog een goed leven heb weten op te bouwen. dat is het positieve dat ik eruit haal.

als je negatief in het leven staat komt alles harder aan omdat je het verwacht fout te gaan, als je positief in het leven staat heb je meer veerkracht en dat geloof ik echt.

2. Amanthis

Amanthis Fanatiek lid

7 aug 2006
    2.015
    0
    0
    Ook ik weet hoe ik de opvoeding van mijn dochter niet wil doen, ik heb tenslotte allemaal negatieve voorbeelden en ik wil positief doen bij mijn kind, dat zij niet die ellende hoeft door te maken....net als ik.
    Maar dan nog snap ik niet waarom ik dit allemaal moest meemaken.
    Begrijp me niet verkeerd, ik blijf niet hangen in de ellende, ik wil vooruit en wil beter worden en positiever maar dat maakt niet dat ik maar begrijp waarom mensen zoveel ellende mee moeten maken.

Mijn therapeut zei "95% van de criminelen hebben een verrotte jeugd gehad maar dat wil niet zeggen dat 95% van de geboren kinderen in een ellendige situatie zelf de dader worden, dat kan er 100 zijn maar net zo goed maar 1"

Dit zei ze nadat ik boos was omdat alle criminelen hun ellende op hun jeugd gooien en ik vind dat geen excuus.

3. mymiracle

mymiracle Niet meer actief

ik begrijp je gevoel heel goed hoor en ik ben het helemaal met je eens dat een crimineel zijn daden niet op zijn jeugd mag gooien, als je volwassen bent maak je je eigen keuzes, slechte jeugd of niet,

Deel Deze Pagina