De titel zegt het al, voor ons zoon hebben we 2 namen in gedachten, maar we willen graag de roepnaam anders doen dan de geboortenamen. Bij Ilse was het duidelijk, ze heet Ilse Nienke, maar op het kaartje hebben we toen gedrukt: Kiki en Ilse rusten van .... etc. Op die manier was het duidelijk dat we 1 aanspreeknaam hadden. Bij Leo vergelijkbaar, hij heet Leo Jan, maar we noemen hem Leo. Ons 3e kindje krijgt ook 2 namen, maar we willen graag de roepnaam net iets anders doen dan de 1e naam, afkorten zeg meer. Bijvoorbeeld hij heet Daniël Ruben en we noemen hem Daan. Wat zet je dan op het kaartje? 1 Dankbaar en blij zijn we met de geboorte van ons zoon en broertje Daniël Ruben ... Kiki en Daan rusten van .... of 2 Dankbaar en blij zijn we met de geboorte van ons zoon en broertje Daniël Ruben ... Zijn roepnaam is Daan/ wij noemen hem Daan Hoe hebben jullie dat gedaan? Wat zou je aanraden en waarom? Groet van kiki PS Dit wordt niet DE naam, die hou ik nog even 16 weken voor me
waarom niet aan de voorkant of zijkant binnenkant (wat je dan ook weer voor ziet, snap je?) DAAN en dan binnenin Hoera geboren bla bla Daniël Ruben
[1 Dankbaar en blij zijn we met de geboorte van ons zoon en broertje Daniël Ruben Wij noemen hem daan, ...... Kiki en Daan rusten van .... Misschien is dit een idee, zo hebben wij het bij onze zoon ook gedaan, zijn doopnamen zijn anders dan zijn roepnaam
Kiki, ik zou als je de mogelijkheid op het kaartje hebt 'Daan' voorop zetten dat doen, en dan aan de binnenkant "Dankbaar en blij zijn we met de geboorte van ons zoon en broertje 'Daniël Ruben'". Heb je die mogelijheid niet op het kaartje dan zou ik gewoon neerzetten "Dankbaar en blij zijn we met de geboorte van ons zoon en broertje 'Daniël Ruben'". En dan daaronder 'Wij noemen hem 'Daan'. Ik zou dus wel even apart vernoemen dat zijn roepnaam 'Daan' is en geen 'Daniël' of 'Ruben'. Dit omdat de roepnaam niet in de naam zit. Zit de roepnaam wel in de naam, dan zou ik het niet apart vermelden. (volg je het nog zo? ) Waarschijnlijk is de roepnaam ook een naam die ze mooi vinden
Ja tuurlijk vinden ze die mooi, maar waarom een andere naam gebruiken op papier....zo bedoelde ik het
@ Cellie, Ahaaa 8) . Het enige wat ik kan bedenken is dat je dan soort van doopnamen hebt. Bijv. Johannes Cornelis we noemen hem Bram. Maar idd een goede vraag voor kiki @ Natasja, idd bij jullie is het net als bij ons, de eerste naam is de roepnaam .
De verklaring waarom een andere naam dan de roepnaam. We willen namelijk beide onze broers vernoemen, dus echt de volledige naam. Maar om verwarring te voorkomen vinden we het leuker om onze zoon "Daan" te noemen ipv Daniël. Omdat we de betreffende oom wel met "Daniël" aanspreken. Vergelijkbaar met Gerardus Hermanus (dus echte namen noemen) maar dan de roepnaam Gerard. Bij Ilse en Leo was het makkelijker omdat daar de vernoeming in de 2e naam zit, en ik vind dat vernoemen ook echt de naam moet zijn (of roepnaam) en niet: Hij heet Hendrikus maar we noemen hem Enrico (omdat er een aantal letters overeenkomen? ) De optie die Conny75 noemt heb ik ook in mijn hoofd want de naam voorop drukken is geen optie. Ik ben gewoon benieuwd hoe een ander het heeft, als de roepnaam afwijkt van de (1e) geboortenaam. @cellie: het is inderdaad een soort doopnamen kwestie, alleen gaan we niet dopen Groetjes van Kiki
Wij hadden: BRAM 07-06-2007 Wij zijn de koning te rijk met de geboorte van onze zoon BRAM WILLEM ...... En dan het bovenste in een kleurtje en wat groter dan de rest.
Maar Bram is ook echt Bram, 1e naam is tevens roepnaam. (2e naam, Willem, zo heet mijn neefje ook) Ik bedoel dat de roepnaam een afkorting van de naam is, bv Hermanus --> Herman Daniël --> Daan Cornelis --> Cor Leonardo --> Leo Isabelle --> Isa Alexander --> Alex Enz... We gaan denk ik er maar bij zetten wat de roepnaam is, anders vrees ik voor lief bedoelde cadeaus met de onjuiste roepnaam erop.
Wij hadden op de voorkant van het geboortekaartje ''Katja'' en aan de binnenkant bij de tekst haar voornamen... Dit kan natuurlijk niet bij elk kaartje, maar misschien heb je er wat aan. Dus: Voorkant: Katja Binnenkant: Vol vreugde en blijdschap laten wij weten dat onze dochter: Greetje Kaatje Janna is geboren blablabla Katja en ..... (moeder) rusten van..........
Kiki, als je geen ruimte hebt om voorop het kaartje de roepnaam te plaatsen zou ik er idd voor kiezen om wel even de roepnaam apart te vermelden. Ik had nog wat bedacht. Je kan ook aan de binnenkant eerst groot 'Daan' zetten en dan daaronder wat kleiner 'Daniël Ruben'. Of eerst groot 'Daan' en dan daaronder "Dankbaar en blij zijn we met de geboorte van ons zoon en broertje 'Daniël Ruben'". Of " Dankbaar en blij zijn we met de geboorte van ons zoon en broertje 'Daniël Ruben'". En dan daaronder geschreven 'Daan' weegt 3450 gram en is 49cm. (subtiele hint dus, dan moet het toch ook duidelijk zijn?)
hall Kiki, Wij hebben hetzelfde. Maar bij ons wordt de roepnaam juist wat langer dan de officieele naam. Wij willen erop zetten: Geboren is Snoez Pleun (voorbeeld namen) We noemen haar Snoezie Succes ermee!
Hahaha, ja, nog leuker had ik gevonden: Lodewijk Boudewijn Valentijn met als roepnaam Job, maar Job klinkt niet zo goed met ons achternaam die met een B begint