combinatie met achternaam

Discussie in 'Babynamen' gestart door Apenijn, 17 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Apenijn

Apenijn Bekend lid

17 dec 2012
    741
    0
    0
    Hoi allemaal,

Ik vroeg me af in hoeverre jullie rekening houden met de volledige naam van het kind; als in of de twee goed klinken en geen rare combinatie maken...

Ik vraag me af of een kind snel gepest zal worden als de namen misschien samen een woord vormen- of een klank.

Wat vinden jullie?

2. Kimmm25

Kimmm25 Niet meer actief

Ik denk daar wel over na... Ons kindje zou mijn vriends achternaam krijgen maar begint met een S... Laten we nu Tess super vinden... Maar 3 ss-en???

3. Eliz30

Eliz30 Niet meer actief

Ja wij houden daar rekening mee. Een jongen zou ik graag Stijn willen noemen, maar Stijn Fontein... nee dat wordt hem niet.

4. Apenijn

Apenijn Bekend lid

17 dec 2012
    741
    0
    0
    Ja precies. Ik heb een hele mooie meisjesnaam in gedachte, de naam eindigt op -ra. Maar mijn vriend zijn achternaam begint met Ket....
    en als je de namen dus achter elkaar zet... je snapt hem...

5. Bougainville

Bougainville Niet meer actief

Raket hihihi.

Mijn vriend zegt altijd dat hij een tweede Last wil noemen....achternaam is P.ost

6. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.147
    8.879
    113
    Wij hebben alle namen uitgesproken met achternaam erbij en ook opgeschreven met achternaam erbij. Het één klonk/stond mooier dan het anders, maar er was niets dat extreem raar of lelijk was oid... Maar een bepaalde combinatie van voorletters kon niet, omdat ze dan inderdaad een woord vormden in combinatie met de achternaam (gelukkig hadden we toch geen namen die met die letters begonnen ;)).

7. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Ja, wij houden er ook wel rekening mee. Vooral dat het niet rijmt. Ik heb 1 naam die ik voor een jongen best leuk zou vinden, maar dat wordt echt zo'n retteketet-rijmpje, doen we dus maar niet.

8. Marieke4mei

Marieke4mei Niet meer actief

Inderdaad het moet niet rijmen.

9. Bri

Bri Niet meer actief

Natuurlijk heb ik daar rekening mee gehouden. Je wilt toch niet dat je kind ooit de winnaar wordt van de Koen en Sander schaamnaam-verkiezing?
    Nog los van het pesten van kinderen. Ik zou het ook als volwassene vreselijk vinden om mij iedere dag opnieuw te moeten voorstellen als 'Fokje Modder', 'Klaartje Coomen' of 'Wil Nix'.

10. Esmaralda

Esmaralda Fanatiek lid

8 nov 2009
    4.023
    10
    38
    Vrouw
    Somewhere
    Wij hebben een achternaam met die begint met een H, ik zou dus nooit een kindje een naam geven met een B, dan krijg je BH, sneu vind ik en leuk pestmateriaal.

Mijn jongste heet nu wel A.H, maarja dat vind ik niet zo boeiend.

11. spannendetijden

spannendetijden Fanatiek lid

9 jun 2008
    4.817
    830
    113
    medewerkster management ondersteuning ( en daarbij
    bij mn grote liefdes
    whahahahha Bri, ik moet altijd zo lachen om jouw antwoorden! altijd zo lekkr droog! (ook op andere vragen enzo!)

ik moet zeggen...wij hebben er met de volledige naam wal over na gedacht of het mooi klonk. ik heb er toen een 3e naam tussen gezet.
    MAAR...ik heb nooit nagedacht over de roepnaam + achternaam samen!
    nou hebben we een " normale" naam, maar het moet evengoed klinken vind ik.
    en kom tot de conclusie dat dat nu niet zo is.
    de voorletters bij elkaar moeten ook " matchen" vind ik.
    zo wou ik eerst brian voor een zoon maar dan heb je B.V.
    maar goed..bij een meid hebben we C.V. hihi maar volledig C. A. J. V.
    WEL wil ik bewust geen J als voorletter want man en ik heten beide JV

12. Apenijn

Apenijn Bekend lid

17 dec 2012
    741
    0
    0
    En als je nou bijvoorbeeld er een tussennaam bij doet? We willen haar sowieso vernoemen. Dus dat we zeggen bijvoorbeeld Mary-Ann, maar we noemen haar Mary. Ik zeg maar even wat hè :p
    Dan kan ze zich voorstellen als Mary-Ann maar d'r roepnaam is dan Mary.

Hoe vinden jullie dat?

13. Bri

Bri Niet meer actief

Haha, onze dochter had eigenlijk BV als voorletters moeten krijgen, dan hoefde ze voor haar eerste BV niet naar de notaris :) Maar we vonden haar naam niet helemaal af zonder de 3e naam.

Zoon heet ook bewust D.R. Natuurlijk kozen we in de eerste plaats voor de namen, maar kwam mooi uit dat hij de doctorstitel al binnen had.

Het klopt ook wel; zoon is meer een wijsneus, en dochter een ondernemend typje.

14. Bri

Bri Niet meer actief

Het geeft haar later de mogelijkheid om te kiezen hoe ze zich voorstelt, als ze zich zelf niet prettig voelt bij de combinatie. Maar normaal gesproken stel ik mij voor met voornaam + achternaam, mijn tweede naam hoort nooit iemand.
    Op school zal ook voornamelijk de roepnaam worden gebruikt, eventueel in combinatie met achternaam. Dus als je de combinatie roepnaam+achternaam niet leuk vindt, zou ik het gewoon niet doen.

15. Amfy

Amfy Niet meer actief

hier houden we er ook rekening mee. nu hebben we een gangbare achternaam maar hij begint met een S dus alle voornamen met een s vallen al af.

Deel Deze Pagina