Moet een naam bij de andere passen?

Discussie in 'Babynamen' gestart door Fraser, 2 nov 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Fraser

Fraser Niet meer actief

Zoals de topic titel al zegt, moeten namen van meerdere kinderen uit een gezin bij elkaar passen? Dus bijvoorbeeld of allemaal Hollandse namen, Engelse namen of Franse namen oid.

In ons geval hebben onze kinderen Engelse namen (wel gewoon op z’n Nederlands uitgesproken). Voor deze baby hebben we echter een naam die wel meer Hollands is.
    Het is niet dat het een vreemde vogel in het rijtje is, maar wel de enige niet-Engelse.

Voor de namen mag je mij een privébericht sturen.

2. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.247
    4.480
    113
    Nee hoor mensen wennen er vanzelf aan en dan hoort het vanzelf bij elkaar.

Hier toevallig twee Keltische namen maar daar kwamen we pas achter toen we de namen al uitgekozen hadden.

Fraser vindt dit leuk.
  3. Mayanna

Mayanna Lid

5 mrt 2019
    50
    32
    18
    Vrouw
    Hangt ervan af. Als jij je ene dochter Klaartje noemt en de andere Jaylynn of Marie-Louise, zou ik daar wel van staan te kijken. Je verwacht toch een beetje dat ouders voor dezelfde soort namen kiezen. Maar de ene zoon Peter noemen (Grieks / Latijn) en de andere Arnout (Germaans) is niet raar. Of de ene dochter Louise (Frans) en de andere Audrey (Engels) vind ik ook niet raar.

citroenrasp vindt dit leuk.
  4. Milkyway7

Milkyway7 Fanatiek lid

28 apr 2020
    1.485
    955
    113
    Vrouw
    Noord-holland
    Nee ik vind van niet. Ten eerste ‘moet’ helemaal niets. Je moet doen wat jij leuk / mooi vindt.

Lies1611 en Fraser vinden dit leuk.
  5. GroeneBomen

GroeneBomen VIP lid

7 mei 2019
    23.660
    27.306
    113
    Vrouw
    Wij vinden het wel belangrijk, ik wil niet dat ze denken dat 1 van de tweede leg is omdat hij een enorm afwijkende naam heeft (als 1 sophie heet en nr 2 djelysah-djessmynn bv) maar Liam en Daan zou voor ons prima kunnen.

Wij hebben de kinderen Latijnse namen gegeven.

dreumesje, citroenrasp en Neuzeke vinden dit leuk.
  6. Fraser

Fraser Niet meer actief

Nee zo extreem is het zeker niet in mijn ogen.

7. Fraser

Fraser Niet meer actief

Ik moet wel lachen om jou voorbeeld, maar het is eerder zoals dat laatste. ;)

8. Mayanna

Mayanna Lid

5 mrt 2019
    50
    32
    18
    Vrouw
    Dat zou ik gewoon doen.

Wij overwogen Skye voor onze tweede dochter (zoals je hier nog kunt zien), maar gaan uiteindelijk voor iets anders ook voornamelijk omdat onze oudste echt een hele andere soort naam heeft. Skye is hip, een beetje hippie, en stoer, terwijl mijn oudste een lange, klassieke meisjesnaam heeft, en dat vonden we uiteindelijk toch een beetje raar - alsof we een heel ander type kind verwachten of willen, of spijt hadden van onze eerste keuze en nu een hele andere smaak hebben? Ik kan het niet goed uitleggen, maar dat was voor ons wel een factor.

Aan de andere kant, een naam is maar een naam. Als wij later nog besluiten om een kindje te adopteren (iets wat we overwegen), en die heeft al een hele andere naam van zijn / haar ouders meegekregen, hoort hij / zij er evengoed bij.

9. Fraser

Fraser Niet meer actief

Ik snap je, dan is de hele stijl bij jou ook andere. Van een lange klassieke naam naar een hele korte idd meer hippe.
    Ik denk dat bij ons de verschillen kleiner zijn. We hebben nog wel een andere naam die wel wat meer Engels is, maar neigen toch naar de meer Hollandse naam. Die vinden we gewoon heel mooi en ook een lieve naam zoals die van mijn dochter.

Dat laatste heb je ook helemaal gelijk in, dat is ook wel zo. Mooi dat jullie zoiets overwegen trouwens.

Zal ik je in een privé berichtje de namen sturen? Dan weet je waar ik het over heb.

10. Zonnebloem92

Zonnebloem92 VIP lid

4 dec 2012
    10.846
    4.213
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Hier ben ik het mee eens.

Fraser vindt dit leuk.
  11. Striae

Striae Fanatiek lid

16 jul 2020
    1.567
    1.073
    113
    Als het leuk bij elkaar staat zou ik niet weten waarom niet :)

Fraser vindt dit leuk.
  12. Striae

Striae Fanatiek lid

16 jul 2020
    1.567
    1.073
    113
    Dan zou ik zelf niet eens opmerken dat het een ander soort naam is ;) maar ik geef ook weinig om de afkomst van de naam. Als het maar leuk klinkt

Fraser vindt dit leuk.
  13. Mayanna

Mayanna Lid

5 mrt 2019
    50
    32
    18
    Vrouw
    Ja, leuk :)

14. RosaIris

RosaIris Actief lid

4 jun 2020
    195
    141
    43
    Vrouw
    Ik worstel met hetzelfde! Onze oudste heeft een Hollandse naam (eindigt op -ijn). Voor de baby die op komst is, denken we aan een Franse naam. Het gaat niet om een extreem Franse naam, maar een naam die Nederlands uit is te spreken. Ik twijfel enorm of net wel matcht! Wil je de naam waar jij aan denkt in een pb sturen? Dan stuur ik de mijne, kunnen we met elkaar meedenken :)

15. RLSD

RLSD Niet meer actief

Nee ik vind van niet als het maar gewoon een beetje leuk bij elkaar past en klinkt. De afkomst van een naam zegt mij niet zoveel.

Fraser vindt dit leuk.
  16. Striae

Striae Fanatiek lid

16 jul 2020
    1.567
    1.073
    113
    Mijn zoontje heet m.ike en mochten we een dochter krijgen heet ze N.oa. Dit zou ook de naam geweest zijn als mijn zoontje een meisje zou zijn geweest. Ik heb geen idee of het bij elkaar past, maar ik vind het leuk klinken

17. Prettykitty

Prettykitty Fanatiek lid

22 dec 2016
    4.773
    3.116
    113
    Vrouw
    Hmmm ik vind van wel. Maar dat is gewoon persoonlijk! Maar, ook weer niet teveel bij elkaar passen dat het Jut en Jul achtig klinkt.

Net als dat ik liever bijvoorbeeld geen 3 namen zou kiezen die eindigen op Y of op A, of op An ofzo.

Genoeg mensen die dat wel doen, helemaal prima! Is maar net wat je mooi vind. :D

Fraser vindt dit leuk.
  18. Fraser

Fraser Niet meer actief

Ja die twijfel is zo lastig...
    Heb je een pb gestuurd :)

RosaIris vindt dit leuk.
  19. Fraser

Fraser Niet meer actief

Mee eens, het is ook hoe de namen klinken. Lijkt mij een prima en leuke combinatie :)

20. Hemeltjelief

Hemeltjelief VIP lid

23 mrt 2020
    12.936
    1.183
    113
    Vrouw
    Ik vind dat je een naam kiest omdat je het mooi vind.
    Mijn kinderen hebben Ierse namen. Ben er gek op.
    Maar als ik een andere naam mooier vond/ vond. Zou ik daar voor gaan.
    Kies wat je mooi vind.

EerlijkeEva en Fraser vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina