Vanochtend werd me bij het wegbrengen even medegedeeld dat ik de oudste bij de andere groep kon brengen. Per heden zijn ze op 3 dagen in de week horizontaal gegaan. Gevolg is dat mijn kinderen nog maar 1 dag dat ze er zitten samen op de groep zijn. Bij het buitenspelen zijn ze in principe ook bij elkaar op de horizontale dagen. De brief zou nog volgen. Ik was nogal flabbergasted dus als een mak lam geaccepteerd. Moest Nasr mijn werk dus kon er wilde er niet direct een issue van maken. Kan dit zomaar? En zonder aankondiging vooraf? Nu is het een feit, weet ik niet of het door de ouderraad is goedgekeurd (en of dat moet). Toen we zwanger waren van de eerste waren we blij dat we terecht konden bij dit kdv. Het is de enige in de buurt die verticale groepen heeft. Wij wilden ook graag dat als we nog een kind zouden krijgen ze bij elkaar op de groep kwamen en dat is dus ook zo gegaan. De leidster die het even tussen neus en lippen meedeelde was alleen op dat moment stond ze te kletsen met een andere moeder en er waren toen in totaal al 5, waarvan 4 onder de 1 jaar. Ik heb de jongste gedag gezegd en liep weg om naar de andere groep te lopen met de oudste. Mn jongste barstte liggend op de vloer in huilen uit en was nog steeds niet opgeraapt van de vloer toen ik wegging bij de groep van de oudste. Het liefst had ik ze allebei bij kop en kont gepakt en weer mee naar huis genomen. Ik vond het zo zielig. M'n jongste die snapte er helemaal niets van dat ik EN z'n broer weggingen. Aan de ene kant vind ik het niet kunnen dat zo zo uit elkaar gehaald worden. Verticale en horizontale groepen vind ik toch wel een wezenlijk verschil. Aan de andere kant over een jaartje gaat de oudste naar de basisschool en zal de jongste er toch ook mee moeten dealen dat z'n grote broer er niet meer bij zijn... Wat zal ik doen?
nou op deze manier kan het toch zeker niet. Als goede leidster hadden ze de kindjes bij elkaar laten komenen evt. vanmiddag eens op de andere groep kijken. Maar sowieso moet dit lang van te voren aangekondigd worden aan de ouders als het zo gaat veranderen. Ik zou in de pauze ofzo even bellen en een gesprek aanvragen, want dit kan echt niet zomaar.
Nee natuurlijk kunnen ze dat niet doen zonder een waarschuwing vooraf! Wat denken ze wel niet joh! Gelijk aan de bel trekken bij de directie (die er ongetwijfeld ook van weten en net zo schuldig zijn)
Ik zou eerst bij de leidsters vragen hoe dit kan gebeuren,en daarna door gaan naar de locatiemanager. Ze hadden met jullie moeten overleggen,of het iig op tijd kunnen mededelen met julie. Waarschijnlijk zal het komen dat bij hun de groepen teruglopen,maar dan nog moet dit na alle tijden overlegd worden met de ouder. Dus trek aan de bel zou ik zeggen!
Heel raar zo en wat sneu voor je kinderen, die snappen er natuurlijk niets van. Ik zou er vanmiddag zeker wat van zeggen en een gesprek aanvragen of inderdaad bellen om er vanmiddag al over te kunnen praten.
Het is een heel klein kdv met maar 2 groepen. Er zijn de laatste tijd ook veel nieuwe baby's bijgekomen dus ik snap wel dat ze het daarom doen. Ik vraag me ook af of klagen wat oplevert. Immers zijn er nog een paar mama's die er al een kindje hebben net bevallen en er zij. Er ook een paar zwanger. Op deze manier kunnen ze die wel opvang aanbieden nu, omdat ze normaal maar 4 baby's per dag kunnen hebben met de verticale groepen. De kindjes kennen elkaar wel. Ik heb het een beetje ongelukkig in de opening gezet maar ze spelen wel samen tegelijkertijd buiten. Verder kan ik het wel goed vinden met de eigenaren van het kdv. Vorige week was ik ook niet blij met iets en dat is wel gelijk opgelost alleen is dit denk ik iets waar op dit moment veel meer ouders profijt van hebben dan nadeel van ondervinden. Dus ik denk niet dat t gewijzigd zal worden. Andere optie is om een dag minder af te nemen en ze bij oma te stallen. Die laatste vindt dat overigens niet erg alleen gaan ze wel vaak op vakantie dus kost het ons ook vakantiedagen wanneer zij weg gaan.
nou misschien ben ik dan overbezorgd ofzo , maar echt niet dat ik mijn kids zomaar in 2 aparte groepen plaats als ik bewust voor een verticale groep gekozen heb(dit hebben wij ook gedaan nl.). Ik zou dus mijn kids wel weer meegenomen hebben en vrij genomen hebben/ze als dat kon evt. bij oma gebracht ... en daarna eens even aan de directie gevraagd hoe ze dat gingen oplossen. maar goed om antwoord te geven, nee natuurlijk mogen ze dat niet zomaar doen zonder mededeling ver van te voren.
Ik zou er een zeer flinke discussie over gevoerd hebben. En een huilend kind laten liggen vind ik nog kwalijker. Belachelijk
Straks even bellen hoe het nu gaat, dan voel je je vast beter. Ik vind het niet netjes dat ze zo aangepakt hebben, daar mag je best wat van zeggen. Ook al was je nu overvallen, je mag vanavond / vanmiddag daar zeker op terugkomen.
Zeker niet netjes, zou me als ouder ook afvragen wat aan de keuze vooraf is gegaan.. het klinkt nogal plots, dat wekt geen vertrouwen.. Maar zou waarschijnlijk zelf ook te flabbergasted zijn om te reageren, maar er zeker op terug komen later in de middag. Ze hadden je vooraf moeten informeren.. je moet als ouder natuurlijk wel de kans krijgen een keuze te maken.. Zou me erg voor het blok gezet voelen.. Succes
als dit blijvend is zou ik per direct op zoek gaan naar een ander kdv. zeker nu zijn er minder wachtlijsten dan een half jaar of jaar geleden. ik vind dit echt geen stijl van ze