Zijn middelste naam is zijn roepnaam. Dat vind hij vervelend omdat hij vaak ( ziekenhuis, overheid maar ook het werk ) wordt aangesproken met zijn eerste naam. Om zijn eerste en laatste naam te verwijderen moet je betalen ( en best wat moeite doen ) En dat vindt hij ook helemaal niks
Ja ik vind het echt niet meer zo van deze tijd Maar mocht je graag veel doopnamen of vernoemingen geven gebruik dan de roepnaam als eerste, dus bv Fenna Johanna Maria en als roepnaam gewoon Fenna. Maar compleet andere roepnaam zoals Wilhelmina Johanna Maria maar we noemen haar Fenna of Fenna als tweede of derde naam dat slaat in mijn ogen nergens op
Of dat er bij de diploma uitreiking wordt geroepen dat Maria ..... naar voren mag komen en je Michael naar voren ziet lopen. Op papier heet hij al sinds zijn geboorte Maria terwijl hij sinds zijn geboorte toch echt al Michael is. Dus een jongen met op papier een meisjesnaam. Als ik hem was had ik het al lang laten aanpassen, dat wil zeggen Michael officieel laten toevoegen als naam want dit lijkt me nou een gevalletje "echt niet leuk".
De roepnaam van mijn man is niet één van zijn officiële namen. Het is een samenvoeging van zijn 2 voornamen. Op zijn rijbewijs en paspoort staan dus alleen zijn 2 officiële namen en soms wordt hij dan wel eens aangesproken met zijn 1e naam, als men nog niet weet wat zijn roepnaam is. Ik geloof niet dat hij er verder last van heeft of zich eraan ergert, maar zelf zou ik er als ouder zijnde niet voor kiezen.
Dat is ook mijn ding met vernoemen oid. De ouders van het kind kiezen dat dan als eerste naam terwijl het voor zo'n kind heel anders kan voelen. Daarom hebben wij niet echt vernoemd. We hebben de kinderen wel een tweede naam gegeven, om de practische reden dat man, dochter en ik dezelfde voorletter en dus ook achternaam hebben (ja mijn zoon is zielig ). Maar de 2e namen zijn samengesteld uit de letters van de namen van opa's en oma's. Maar dat is daar niet uit te herleiden. Dus later zal dat niks uitmaken.
Dat was ook 1 van de redenen om niet te vernoemen. De mannen hebben gewoon 1 naam. Ik trouwens ook, ben ik mijn ouders nog altijd dankbaar voor haha.
Ja mijn man ook. Maar met al diezelfde voorletters hier niet zo practisch met post enz. In de tijd dat dochter werd geboren kreeg je nog veel post
Zoontje heeft 3 namen maar zijn eerste naam is zijn roepnaam. Andere 2 namen zijn van beide opa's. Zijn letters zijn wel leuk. D H R Ik heb 3 namen en mijn eerste naam is ook mijn roepnaam. Andere namen zijn van m'n meter en peter. Vriend heeft 3 namen en zijn roepnaam staat er niet tussen. Ik vind dat echt raar. Maar heb hem nooit horen klagen.
Als voorbeeld: Dankbaar en gelukkig zijn wij met de geboorte van Wilhelmina Catharina Maria Jolanda Claudia Yvonne van der Steen We noemen haar Jet. Vréselijk. Ik zelf heb twee namen: voornaam en tevens roepnaam en tweede naam. Kinderen ook hetzelfde. Zie het nut niet van een afwijkende roepnaam in. Kinderen zijn trouwens niet vernoemd, maar de tweede namen hebben wel een betekenis die wij speciaal vonden. Zelf ben ik vernoemd. Vréselijk. Ik ben namelijk wie ik zelf ben. Ben geen 2.0 versie van een oma of een tante. En lekkere scheve gezichten in de familie omdat er drie naar pa’s kant zijn vernoemd en slechts eentje maar naar ma’s kant. Jaja, daar kunnen mensen zich druk om maken. En in ruzies dat naar elkander voeten worden gesmeten. Ook leuk: van die biblebelt dorpen waar de kinderen nog Albert of Henderik of Johannes worden genoemd. Ja, ook als roepnaam. Ik ben niet van de “La’dionishialatoya” namen, maar serieus een pasgeboren baby’tje anno nu zo’n naam geven zoals hierboven geschreven? ☺️
Ik gaf ook aan dat ik bij een vernoeming begrijp dat de roepnaam af kan wijken van de officiële naam Het tweede vind ik wel vreemd en niet mooi staan. Maar dat is een smaakkwestie.