roepnaam

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door julia6, 20 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. julia6

julia6 Fanatiek lid

6 feb 2008
    3.639
    0
    0
    Gelderland
    Mijn man komt uit Bulgarije. Voor Bulgaren is die roepnaam erg vanzelfsprekend en op het bulgaarse kaartje zullen we deze ook niet vermelden. Op het nederlandse kaartje waarschijnlijk dus wel, scheelt een hoop uitlegwerk, helemaal voor de wat oudere opa's, oma's tante's oom's etc. Gelukkig lijken de namen enigszins wel op elkaar, tis niet een jantje die we karel gaan noemen, haha, maar toch, voor een iets minder vaak voorkomende naam in NL, lijkt het ons handig om het zo aan te pakken ;)

2. buikje Essie

buikje Essie Fanatiek lid

4 apr 2008
    1.099
    0
    0
    Onze zoon heet Daniel maar zijn roepnaam is Daan. Wijhadden dat ook op het kaartje gezet.

Daniel ..... ...... en we noemen hem Daan. Op al zijn officiele papieren staat trouwens Daniel maar bij de gemeente staat ook zijn roepnaam geregistrerd.

3. julia6

julia6 Fanatiek lid

6 feb 2008
    3.639
    0
    0
    Gelderland
    Wat grappig, ook een Daniel. Mijn broer heet Daan, vandaar hier geen roepnaam Daan, dat zou ook in Bulgarije weer niet kunnen, zullen ze daar als Dan uitspreken ipv als Daan :) Wist niet dat je een roepnaam ook kan registreren bij de gemeente, zeker meteen bij het aangeven? Goed dat ik het weet, dank je wel!

4. mirell

mirell VIP lid

17 jul 2007
    15.021
    1
    0
    in een hele leuke winkel de xenos
    ik woon in julianadorp aan zee
    hahaha inderdaad mijn nichtje heet gabriella en word ook gaby genoemd.
    ik heet mirella en mij noemen ze ook mirell( of spinnekop hahahaha)

5. Latifatje

Latifatje Niet meer actief

hey

vraagje ik begrijpe het neit?
    waarom is dat roepnaam word dan altijd die naam gebruikt?
    ik heb er nog nooit van gehoord bij ons zegt men altijd de voornaam.
    of een kunya ( dat is zoals wij verwachten een meid dan is mijn kunya oem sukaina dus mama van sukaina omdat dit de soenna is)maar voor de rest bestaat dat niet bij ons

6. cvwinkoop

cvwinkoop Bekend lid

31 mei 2007
    653
    0
    0
    Student
    Veenwouden
    Wij geven onze zoon 2 namen en zijn roepnaam wordt een combinatie van de 2

7. Adine

Adine Fanatiek lid

12 sep 2006
    2.355
    0
    0
    Ridderkerk
    Meestal spreek je over doopnamen en zijn/haar roepnaam wordt.....

Ik heb 3 doopnamen en daar kan je mijn roepnaam uit halen.
    Die doopnamen zijn opgegeven bij de burgerlijkestand. Eenn roepnaam is niet belangrijk voor hun.
    Als ik bijv. door de politie wordt aangehouden en ze vragen om mijn naam, dan noem ik mijn doopnamen. Staat ook zo op mijn paspoort en rijbewijs.

8. Lisette28

Lisette28 Fanatiek lid

21 feb 2006
    1.439
    1
    0
    Delft
    Wij hebben een tijdje getwijfeld om een eventuele zoon Robbie te noemen, dit is misschien voor een stoere volwassen vent geen leuke naam dus dan hadden we hem officieel Robert of Robbert genoemd.

Uiteindelijk kiezen we bij een zoon voor een andere naam maar anders hadden we ook de roepnaam op het kaartje gezet.

groetjes Lisette

9. Lola1982

Lola1982 VIP lid

16 jul 2007
    18.000
    1.841
    113
    Mijn broertje zijn officiele naam is Sebastian, maar op het kaartje stond: zijn roepnaam is Bas!
    Dus het kan wel hoor dat vermelden op het kaartje!

10. princesje83

princesje83 Fanatiek lid

1 apr 2008
    1.402
    0
    0
    regio rotterdam
    wat grappig, ik had het hier vandaag nog over met mijn zus.

wij hebben alledrie 3 doopnamen die geregisteerd zijn bij de gemeente.
    maar we hebben 1 roepnaam, die eigenlijk nergens geregisteerd staat.... Als ik officiele papieren in moet vullen moet ik ook altijd mijn doopnamen gebruiken, maar voor een tvgids-abonnenment ofzo gebruik ik gewoon mijn roepnaam.

Op mijn geboortekaartje stond: wij zijn dolgelukkig... blablablabla.... met de geboorte van:

en dan mijn 3 doopnamen

en daaronder: we noemen haar: en dan de roepnaam..

11. julia6

julia6 Fanatiek lid

6 feb 2008
    3.639
    0
    0
    Gelderland

Deel Deze Pagina