Bij mijn dochter zat de placenta aan de achterkant, ik voelde haar met 14 weken en daarna steeds duidelijker worden. Ik vond het super! Nu deze keer bij mijn zoontje (weten we sinds 2 dagen!) zit de placenta aan de voorkant. Ik voelde hem met 12 weken heel zachtjes aan de voorkant (zijkanten) en nu nog steeds heeeeel af en toe iets aan de onderkant en dan de zijkanten, echt soms en iets....ik herken het gevoel van toenmet mijn dochter. Maar ik vind het zo jammer, dat ik nog niet veel voel net als toen....en dat het langer gaat duren... Wie heeft dit ook (gehad) en kan meer vertellen van wanneer je ongeveer meer voelt, echte schoppen en wanneer vriendlief?
Hoi, Ik heb ook de placenta aan de voorkant! Voelde het 2 week geleden ongeveer pas voor het eerst.. Duurde echt lang! Maar wel gelijk schoppen! En mijn vriend heeft het 1 keer heel voorzichtig gevoeld! Dus nog niet echt! Ben zwanger van de 1e das natuurlijk ook anders maar toch, later dan anderen, vind het ook erg jammer... O ja voel het alleen links onder!
Ik had bij mijn 2e de placetna voor zitten. Vanaf 12 weken al voelen bewegen en met 16 weken aan de zijkanten van buitenaf. Op een gegeven moment voelde ik haar gewoon normaal net zoals uit de eeerste zwangerschap, waarbij de placenta toen boven lag.
Ik had de eerste keer de placenta aan de voorkant. Ik voelde toen met 30 weken ongeveer wat ik nu met 24 weken ook voel.
De voorliggende placenta ligt vaak ook een stuk naar opzij of naar boven. Het hoeft dus helemaal niet perse dat je minder of minder snel iets voelt. Ik voelde in deze zwangerschap al heel vroeg leven, en het verbaasde me eigelijk dat de v.k. zei met 20 wkn dat de placenta aan de voorkant ligt. Ik voel nu ook alles supergoed, ook mijn vriend en zoontje hebben regelmatig een schopje te pakken. Trouwens hij schuift vaak ook op naar boven, met de baarmoeder groeit ie dan mee.
Eeen voorliggende placenta is wat anders hoor. Dat betekent dat je placenta "ervoor" ligt, voor de uitgang zeg maar.
ik voel ons kindje alleen maar bij de schaamstreek, en in mijn ribben bij mijn zoontje, voelde ik veel meer dan nu..
mijn placenta zit ook aan de voorkant en ik voelde de beeb pas met 22 weken, mijn vriend 2 weken later..
hier ook de placenta aan de voor kant maar wel hoog vanaf week 17 voel ik de kleine onderin.tot nu toe voel ik het bovenin nog niet
Ik had bij mijn eerste de placenta aan de voorkant (niet voorliggend, maar wel aan de buikkant). Ik voelde mijn zoontje met ongeveer 23 weken voor het eerst. Nu ben ik bijna 15 weken zwanger en heb nog niks gevoeld. Misschien ligt ie wel weer zo.
mijn placenta zat aan de voorkant, met ongeveer 26 weken voelde ik esmee heel ligt, mijn man heeft haar helaas nooit gevoeld, wel zien bewegen door dat ik iets op me buik legde waar ze tegen aan trapte. echte schoppen voelde ik nooit, was meer het gevoel van draaien.
Nee als ie aan de voorkant zit ligt ie dus aan de buikkant ipv rugkant. En voorliggend ligt ie voor de uitgang zeg maar is dus zelfde als laagliggend! Als ik het goed heb!
Ik denk dat je in de war bent met een laag liggende placenta. Want een voorliggende placenta is toch echt dat ie aan de voorkant ligt. Heb toevaalig en een voorliggende en een laagliggende placenta en de verloskundige heeft mij het verschil goed uitgelegd. Bij een laagliggende placenta ligt het dus voor de uitgang.
Sorry Muppet maar dan heeft je verloskundige het verkeerd. Zoek maar eens bij obgyn.net of nvog.nl op "placenta praevia". Eeen laagliggende placenta hoeft niet voor de baarmoedermond te liggen, een voorliggende placenta ligt dat wel.