Giel komt van Guillermo (gie-ler-moo) Chiel vind ik ook weer anders geschreven en erg leuk. Tip: je kan ook gewoon Chiel Willem doen en dan als roepnaam Chiel
Giel kan ook van Guillaume (Willem in het Frans) komen. Ken een andere man die voluit Guillaume heet, maar Giel genoemd wordt. Misschien : Wick : is ook een afgeleide vorm van Wilhelm
Gewoon Willem, is de tweede naam van mijn zoontje. Het is dat ik zijn eerste naam nog iets leuker vond, anders had hij gewoon Willem geheten. Stoere naam.
Ik vind Willem ook leuk. Als je het Hollands wilt houden zijn namen gerelateerd aan Willem bijvoorbeeld Jelle of Pim, Wim of Wil / Will. Of het Limburgse Wum. Andere namen die aan Willem gerelateerd zijn, zijn bijvoorbeeld Guillaume, Illiam, Jami (Finse naam, dus niet op z'n Engels uitgesproken), Liam, Ulick, Vili, Vilim, Vilis, Viljo, Vilko, Ville, Wilkin, William, Willis, Willy / Willie, Wilson. Misschien is Wilco nog een optie? Of niet gerelateerd maar wel met 'wil' erin: Wilbert, Wilbur, Wilford, Wilfred, Wilfrid / Wilfried, Willard, Wilmer. Of wat vind je bijvoorbeeld van Wilan?
Manlief en ik hebben nog veel te bespreken. Hij vindt Giel niks...balen! Willem wordt in ieder geval de tweede naam als ik er niet uitkom. Super bedankt voor alle fijne ideeën. Ik ga het even rustig overpeinzen
Maar zou het dan serieus worden ´Geboren Willem, we noemen hem Giel´ Afgezien dan van het feit dat je man Giel niet wil. Ik snap dat de namen verwant zijn in oorsprong, maar ze lijken niet echt op elkaar. Ik zou gewoon Willem als 2e naam doen en een andere officiële naam ervoor zetten. Dus 2 namen geven.
Ja gewoon Willem als eerste naam, waarom niet? Kan prima! Weet je dat zelfs Billy afgeleid is van Willem (maar wel erg amerikaans)