Roerbak groenten?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Rebelleflower, 11 mrt 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rebelleflower

Rebelleflower Fanatiek lid

26 sep 2015
    1.256
    2
    38
    Vrouw
    Wanneer mogen baby'tjes eigenlijk roerbak groenten?
    Vanavond eten wij namelijk een roerbak groenten mix en ik vroeg mij af of ik dat ook aan de kleine meid mag geven.
    Ze is 6 maanden.

Er zit courgette, broccoli, rode paprika, ui, gele wortel, sperziebonen en bleekselderij in. En champions, maar die kan ik eruit halen.

2. Boommm

Boommm Niet meer actief

Kan prima!

3. Nemo2

Nemo2 Niet meer actief

Kan idd prima! Mijn zoontje vond dat toen ook heerlijk, en nu nog steeds.

4. Fristi2012

Fristi2012 VIP lid

23 jun 2014
    6.102
    3.489
    113
    Ik bak de roerbakgroenten vaak in een gebakken ei, dan blijf het mooi aan elkaar zitten. En kan hij het makkelijker vastpakken

5. Jillzz

Jillzz Fanatiek lid

17 aug 2015
    2.127
    405
    83
    Ik zou alleen misschien de ui eruit halen. En de champignons erin laten ;)

6. Ballon

Ballon Niet meer actief

Wat een goede tip! Doe je dan gewoon een omelet maken zeg maar?

7. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.675
    5.710
    113
    Ui en paprika kunnen verkeerd vallen naar je kan het gerust proberen.

8. Fristi2012

Fristi2012 VIP lid

23 jun 2014
    6.102
    3.489
    113
    Jaa idd. Ei loskloppen, groente erdoor en de pan in, als een omelet idd.

9. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    De groenten kunnen zeker. Maar ei zou ik op zes maand toch echt nog niet doen.

10. Ballon

Ballon Niet meer actief

En met 8,5? ( sorry ts, dat ik ff inbreek 😇 )

11. Fristi2012

Fristi2012 VIP lid

23 jun 2014
    6.102
    3.489
    113
    Ik gaf het toen al wel ja.

12. JuullesD

JuullesD Niet meer actief

Waarom zou ei niet mogen vanaf 6 maanden?
    ik heb het wel gedaan, via de rapley meth9de mag (bijna) alles vanaf 6 maanden. Het is hier echt een dikke hit. Smikkelen!

13. Fristi2012

Fristi2012 VIP lid

23 jun 2014
    6.102
    3.489
    113
    Met rapley mag alles (behalve zout, suiker en honing),daarom vergeet in soms dat niet iedereen alles geeft 🙈

Maar ei is volgens mij allergiegevoelig. Ei staat bij Kleintjes op 9-10 maand. En die is extreem voorzichtig, dus ik zou het met 8,5 maand wel durven als er verder geen allergieën spelen in de familie.

14. JuullesD

Dat is natuurlijk zo! Ik denk daar dus niet over na, stom hé! Ik kijk zelf heel erg naar persoonlijke dingen. Er komen geen allergieën voor in de familie maar ik krijg wel kramp van bijvoorbeeld ui. Dat heb ik dus weer niet gegeven! Maar wel aardbei en kiwi;)

15. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Ei zou ik inderdaad niet geven op die leeftijd wegens heel allergeen. En je wil echt zo'n kleine baby niet in shock laten gaan omdat je nog niet doorhad dat hij allergisch was. Of dat zou ik toch vermijden. Op 8,5 maand vind ik dat al ietwat anders. Al zou ik het dan ook niet meteen geven.

En het is niet omdat je rapley doet, dat alle producten op zes maand al mogen he. Sommige zaken zijn echt nog niet aan te raden.

16. JuullesD

Ik heb het met 6 maanden gegeven, net zoals pinda's, aardbeien, en laatst kiwi. De meningen verschillen er over hé. Nu raden sommige artsen het aan om pinda's te geven, juist om allergieën te voorkomen.
    Er zit bij mij ook niks in de familie dus dat is een ingecalculeerde gok. Kijk ben je zelf allergisch voor ei, zou ik het zeker niet doen! En wij zijn met alles met kleine beetjes begonnen. Hij had ook kma, en begonnen met 1 halve theelepel yoghurt Etc.

17. Fristi2012

Fristi2012 VIP lid

23 jun 2014
    6.102
    3.489
    113
    Het idee van rapley is dus wel dat alles mag met 6 maand.

18. Ballon

Ballon Niet meer actief

Dan sla ik even over aangezien mijn moeder al ziek wordt wanneer ze naar een ei kijkt! Thnx :)

19. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Echt? Ook voedingsmiddelen die zwaar op de maag liggen zoals ui? Ook vlees al?

20. Fristi2012

Fristi2012 VIP lid

23 jun 2014
    6.102
    3.489
    113
    Jaa bij rapley eet je kindje met de pot mee, dus mag je alles aanbieden. Behalve suiker, zout en honing. Het gaat er ook om dat het hele gezin gezond eet. En dat je kindje zelf de regie heeft in wat hij eet. Hij zal zelf kiezen waar z'n lichaam behoefte aan heeft.
    In Canada raden ze juist aan om met vlees te beginnen, omdat daar veel ijzer in zit.

Zelf gaf ik niet direct alles, in het begin alleen groenten, daarna ook fruit, daarna brood. Vlees nog later. Het voelde voor mij niet goed om direct alles aan te bieden.

Deel Deze Pagina